Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 27-01-2015, 20:18   #1
Cockpitview
ScanFlyer Gold

Default Markedsarbeidet og taktikker til Skandinaviske flyplasser (splittet)

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Oslo ruta er vel en av de beste for Thai. Og CPH og ARN er vel ikke langt etter. Så tviler på det er noen umiddelbar fare der.
Helt korrekt. Utfordringen ligger i at andre nærliggende flyplasser har en interesse av å formidle noe annet ang Thai og andre ruter fra OSL for å fremheve seg selv og sitt potensiale.

Derav min ironiske kommentar...
Cockpitview is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2015, 21:03   #2
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default Markedsarbeidet og taktikker til Skandinaviske flyplasser (splittet)

Quote:
Originally Posted by Cockpitview View Post
Helt korrekt. Utfordringen ligger i at andre nærliggende flyplasser har en interesse av å formidle noe annet ang Thai og andre ruter fra OSL for å fremheve seg selv og sitt potensiale.

Derav min ironiske kommentar...
Du jobber kanskje ikke veldig mye i Konkuranse utsatt industri ? at CPH (spesiellt) og ARN "prater" i vei om OSL er da like normalt som det er gal informasjon, tror du ville ha faatt hjerteproblemer om du hadde blitt utsatt for angrepene som Delta gjoer mot Alaska Airlines - det faar CPH til aa se ut smaa engler
Old 27-01-2015, 21:24   #3
Cockpitview
ScanFlyer Gold

Default Re: TG kutter jobber og ruter fremover

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Du jobber kanskje ikke veldig mye i Konkuranse utsatt industri ? at CPH (spesiellt) og ARN "prater" i vei om OSL er da like normalt som det er gal informasjon, tror du ville ha faatt hjerteproblemer om du hadde blitt utsatt for angrepene som Delta gjoer mot Alaska Airlines - det faar CPH til aa se ut smaa engler
Nja, nå blir dette kanskje litt OT, så om moderator ønsker å flytte dette så er det greit.

Jeg er selv salgssjef i et internasjonalt firma med en kundeportefølje i 7 Europeiske land. Jeg er smertelig klar over at det amerikanske markedet har en annen sjargong, etikette og aksept enn den europeiske.

I min bransje blir det å snakke negativt om konkurrenter til potensielle kunder, sett på som uprofesjonelt og som en svakhet.
I min bransje blir en aktør som bevisst manipulerer fakta og referanser til egen fordel, betraktet som useriøs og en spiller som ekskluderer seg selv over tid.
Å rette all fokus på å manipulere og snakke nedsettende om sine konkurrenters konkurranse fordeler fremfor å fremheve egne produktegenskaper og fordeler, faller alltid med tiden igjennom.

Jeg vet at min oppfatning av det overnevnte ikke er veldig unikt i min bransje.
Utfordringen ligger i at budskapet som blir sendt ikke nødvendig vis treffer så godt i andre forretningskulturer på andre kontinenter, noe som nok snart blir kjent for de luftfarts interesserte.

Ingen ting av dette kan ansees som ulovlig og godt er det, men jeg synes med rette at det er grunn til å poengtere hvilken utfordringer som ligger i den Nordeuropeiske kampen om nye ruter og metodene som benyttes for å fremheve egne produkter. Jeg tror mange hadde blitt overrasket om de var klar over hvordan denne kampen fungerer i praksis og de kortene som blir spilt ut i prosessene.

Her er Thai sine oppdateringer om reduksjoner meget beleilig og et ferskt eksempel, som jeg er sikker på at det vil bli presentert mer info om innen kort tid som gjør at flere enn meg drar på smilebåndet

Last edited by Cockpitview; 27-01-2015 at 21:31.
Old 28-01-2015, 13:05   #4
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: TG kutter arbeidsplasser og ruter fremover

Trist å se at noen forsøker å gjøre alle tråder om ruter ut fra Skandinavia til en pissekonkurranse. Tydelig at store mindreverdighetskomplekser er ute og går.

Legger merke til at alt drittpratet som har kommet fra Kjos og MOL om deres konkurrenter går man stille forbi, men dersom CPH ytrer seg om sine konkurrenter, er det helt krise.
Old 28-01-2015, 13:10   #5
jufix
ScanFlyer Blue

Støtter siste taler, hårsårheten Oslo/cph er ekstrem.
jufix is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2015, 13:12   #6
SQ321
ScanFlyer Gold

SQ321's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Legger merke til at alt drittpratet som har kommet fra Kjos og MOL om deres konkurrenter går man stille forbi, men dersom CPH ytrer seg om sine konkurrenter, er det helt krise.
Det er forskjell på når "drittpraten" går ut til alle inkludert de er ment til, og ikke i det skjulte og bak ryggen.
SQ321 is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2015, 15:04   #7
Cockpitview
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Trist å se at noen forsøker å gjøre alle tråder om ruter ut fra Skandinavia til en pissekonkurranse. Tydelig at store mindreverdighetskomplekser er ute og går.

Jeg må si at jeg ikke helt forstår ditt resonnement.
Jeg ser det som relativt problematisk at en flyplass bevisst forsøker å kuppe en annen ved å manipulere data, plante feil informasjon og rykter for å påvirke avgjørelser. I dette tilfelle til vantro hos mottaker som igjen har gjort dette materialet tilgjengelig for de som er berørt.

Jeg tror de fleste er enige i at om at vis dette er med på å påvirke selskapenes avgjørelser om hvor de åpner ruter, så er det svært problematisk. Spesielt når det som SQ321 refererer til, skjer bak ryggen på de det gjelder uten mulighet til å konfrontere påstandene.

Det handler derfor pent lite om å ymte eller å "pisse", men flagge en kultur som skaper store utfordringer for spesielt ARN og OSL.
Old 28-01-2015, 15:15   #8
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Jeg ser det som relativt problematisk at en flyplass bevisst forsøker å kuppe en annen ved å manipulere data, plante feil informasjon og rykter for å påvirke avgjørelser. I dette tilfelle til vantro hos mottaker som igjen har gjort dette materialet tilgjengelig for de som er berørt.

Jeg tror de fleste er enige i at om at vis dette er med på å påvirke selskapenes avgjørelser om hvor de åpner ruter, så er det svært problematisk. Spesielt når det som SQ321 refererer til, skjer bak ryggen på de det gjelder uten mulighet til å konfrontere påstandene.

Det handler derfor pent lite om å ymte eller å "pisse", men flagge en kultur som skaper store utfordringer for spesielt ARN og OSL.
Det er mulig det, men det har ingenting med temaet i denne tråden å gjøre .... så hvorfor leker du nettroll og hiver bensin på bålet?
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2015, 15:32   #9
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:

Lag deg en tråd der du kan ha dine ukentlige utblåsninger om hvor ille CPH er når det gjelder propaganda, i stedet for å dra det frem i alle mulige sammenhenger. Slikt gjør bare at mange tråder blir forsuret med landskamp, og det er ingen tjent med.
Old 28-01-2015, 15:35   #10
Cockpitview
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Det er mulig det, men det har ingenting med temaet i denne tråden å gjøre .... så hvorfor leker du nettroll og hiver bensin på bålet?
Den påstanden får stå for din egen regning, men om du ser det i tråden som har blitt splittet ut fra denne så er det forklart.

Men for stavelsen sin skyld, en av påstandene som har kommet frem er hvor mye Thai med flere, "sliter" fra OSL. Dermed burde, som illustrert i min første post, denne uttalelsen fra Thai gjøre at noen står igjen med buksa nede....
Old 28-01-2015, 15:37   #11
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Det har fortsatt ingenting å gjøre med trådens tema ...
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules