![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Derav min ironiske kommentar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Jeg er selv salgssjef i et internasjonalt firma med en kundeportefølje i 7 Europeiske land. Jeg er smertelig klar over at det amerikanske markedet har en annen sjargong, etikette og aksept enn den europeiske. I min bransje blir det å snakke negativt om konkurrenter til potensielle kunder, sett på som uprofesjonelt og som en svakhet. I min bransje blir en aktør som bevisst manipulerer fakta og referanser til egen fordel, betraktet som useriøs og en spiller som ekskluderer seg selv over tid. Å rette all fokus på å manipulere og snakke nedsettende om sine konkurrenters konkurranse fordeler fremfor å fremheve egne produktegenskaper og fordeler, faller alltid med tiden igjennom. Jeg vet at min oppfatning av det overnevnte ikke er veldig unikt i min bransje. Utfordringen ligger i at budskapet som blir sendt ikke nødvendig vis treffer så godt i andre forretningskulturer på andre kontinenter, noe som nok snart blir kjent for de luftfarts interesserte. Ingen ting av dette kan ansees som ulovlig og godt er det, men jeg synes med rette at det er grunn til å poengtere hvilken utfordringer som ligger i den Nordeuropeiske kampen om nye ruter og metodene som benyttes for å fremheve egne produkter. Jeg tror mange hadde blitt overrasket om de var klar over hvordan denne kampen fungerer i praksis og de kortene som blir spilt ut i prosessene. Her er Thai sine oppdateringer om reduksjoner meget beleilig og et ferskt eksempel, som jeg er sikker på at det vil bli presentert mer info om innen kort tid som gjør at flere enn meg drar på smilebåndet ![]() Last edited by Cockpitview; 27-01-2015 at 21:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Trist å se at noen forsøker å gjøre alle tråder om ruter ut fra Skandinavia til en pissekonkurranse. Tydelig at store mindreverdighetskomplekser er ute og går.
Legger merke til at alt drittpratet som har kommet fra Kjos og MOL om deres konkurrenter går man stille forbi, men dersom CPH ytrer seg om sine konkurrenter, er det helt krise. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Støtter siste taler, hårsårheten Oslo/cph er ekstrem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er forskjell på når "drittpraten" går ut til alle inkludert de er ment til, og ikke i det skjulte og bak ryggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Jeg ser det som relativt problematisk at en flyplass bevisst forsøker å kuppe en annen ved å manipulere data, plante feil informasjon og rykter for å påvirke avgjørelser. I dette tilfelle til vantro hos mottaker som igjen har gjort dette materialet tilgjengelig for de som er berørt. Jeg tror de fleste er enige i at om at vis dette er med på å påvirke selskapenes avgjørelser om hvor de åpner ruter, så er det svært problematisk. Spesielt når det som SQ321 refererer til, skjer bak ryggen på de det gjelder uten mulighet til å konfrontere påstandene. Det handler derfor pent lite om å ymte eller å "pisse", men flagge en kultur som skaper store utfordringer for spesielt ARN og OSL. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Men for stavelsen sin skyld, en av påstandene som har kommet frem er hvor mye Thai med flere, "sliter" fra OSL. Dermed burde, som illustrert i min første post, denne uttalelsen fra Thai gjøre at noen står igjen med buksa nede.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det har fortsatt ingenting å gjøre med trådens tema ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Slots på norske flyplasser (splittet) | Cockpitview | Flyforum | 5 | 01-02-2016 08:54 |
Flyplasser i Moskva (splittet fra Berlintråden) | Mjolnir | Flyforum | 2 | 10-11-2011 23:01 |
Skandinaviske flyplasser for januar 2010 | MartinL | Flyforum | 28 | 11-02-2010 12:09 |
Skandinaviske flyplasser trafikktall for desember og 2009 | MartinL | Flyforum | 33 | 13-01-2010 14:21 |