![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Gjennom mitt nye kredittkort har jeg ogsaa blitt gitt Platinum medlemskap paa Fairmont, Circle Eleva hos Swissotel og Diamond medlemskap hos Best Western.
Har noen noe erfraing med disse? Maa vel booke direkte fra hotelsiden for aa bruke medlemskaps-fordelene? Dette blir jo fort dobbelt saa dyrt som aa bestill fra Agoda eller lignende, er det egentlig verdt det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
|
![]()
Uten at jeg vet om de statuene gir noe særlig verdi i seg selv så skal du stort ikke være redd for å booke via selskapenes sider. Alltid greit å dobbelsjekke men neste alle gir beste pris på egen side.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det fleste hotelkjedene matcher konkurrerende priser via sitt Best Price Guarantee Program. Litt variererende hvor mye jobb dette er, men kan være verdt det. Starwood har feks et godt program, Hyatt ikke like bra.
Ellers har jeg selv hatt hell med å bare sende en mail til hotellet å høre om det kan matche den konkurrerende prisen. Verdt et forsøk. Det kan være greit å være oppmerksom på at en del hoteller som utgangspunkt blokkerer de "dårligste" rommene (typisk de laveste etasjene) til hotwire/priceline/hotels.com. Dette fikk jeg selv i fleisen av front desk for mange år siden da jeg hadde fått en super rate hos hotwire på IC Chicago og Sheraton San Diego. Ikke så rart kanskje, når hotellet betaler disse portalene ganske mange prosenter for å kunne selge rommene. Jeg booker alltid via hotellets nettside, men har bekjente som sverger til hotels.com osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Hotellet må ut med 20-25% til eks. hotels.com for å selge et rom, så de er ofte veldig gira på å selge direkte selv.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jepp - og derfor kan de også gi en påskjønnelse på ytterligere prosenter i avslag via sine best rate guarantee programs. Og de aller fleste kjedene gir ikke lenger medlemskapsfordeler om du ikke har booket med dem - her var det litt variasjoner tidligere.
Last edited by Vegasbaby; 28-07-2015 at 22:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Lov å spørre om dette er et norskt kredittkort? Dersom dette er toppstatus i programmene er det helt klart verdt å bruke hotellets hjemmeside. Mellomnivåene på status sikrer deg vel fra å få de dårligste rommene på hotellet, men ikke så mye mer. Det kan imidlertid også følge med internett etc.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nei, er kredittkort fra Emiratene. Og det er delvis toppnivaa, Fairmont har sendt meg mail og satt at jeg som platinum medlem naa har en gratis overnatting hos dem, saa det er jo bra i allefall, plus at medlemskapet ogsaa garanterer oppgradering til beste ledige rom - og de har eget concierge nummer jeg kan ringe for aa sjekke muligheten for oppgradering. I tillegg har jeg gavekort paa 100 dollar for bruk i spa eller restaurant pr natt jeg bor hos dem, saa med kampanjepiser naa paa sommeren til rundt 150 dollar pr natt pr rom loenner det seg jo kjapt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Og siden kona fikk supplementary card ogsaa faar jeg vel melde inn henne ogsaa, saa blir det 2 gratis netter i stedet for 1... begynner aa like dette naa
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Radison Royal Hotel Moscow (the 7th building / Hotel Ukraine) | Fjordheim | Reiseforum | 1 | 10-12-2013 13:41 |
Milepoint premium-medlemskap | nime | Reiseforum | 4 | 09-08-2012 10:39 |