![]() |
|
![]() |
#1 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Heisann!
Litt rar opplevelse på OSL i går kveld. Kom inn forsinket fra TRD til OSL, og skulle videre til BRU. Landet i det flyet videre skulle ta av pga snøværet, og fikk beskjed om at gaten var stengt og at jeg måtte booke om. Fikk plass via LHR til MLA en halvtime etter, og ga beskjed om at bagasjen også måtte sendes så den kom frem. Kom til London og fikk da beskjed om at bagasjen min manglet og at de ikke visste hvor den befant seg. Irriterende, men dessverre ikke uventet... Overraskelsen var stor da jeg landet på Malta i natt, og bagasjen faktisk sto og ventet på meg der nede. FIkk beskjed om at den kom med flyet fra Brussel 2 timer tidligere! Så bagasjen min rakk flyet videre fra Oslo, jeg rakk det ikke og måtte bruke mange timer ekstra. Hvordan går det an da? Skryt til sjauerne for kjapp jobb, slakt til gatepersonellet som ikke fikk passasjerene ombord. Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
SGH har et godt system for kjapp overføring av bagasje når det funker. Ved direkteoverføring fly-til-fly går det mye raskere enn for deg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
|
![]()
Desverre mistenker jeg at det går mer i mangel på ressursser ... Prosedyrene for quick transfer ved forsinkelser har vært der lenge ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Heisann!
Krølle: Ja, vært uten bagasje noen ganger.. i 2014 tror jeg at jeg fikk forsinket bagasje på ca 10 reiser. LN-MOW: Tydelig at systemet virket denne gangen i hvertfall. ![]() Men jeg var glad og fornøyd tilslutt ved at både jeg og bagasjen min ble gjenforent på Malta! Så ingen klaging herfra.. hehe Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
|
![]()
Stemmer det, men her er det transferbagasje som har flydd før, så per definisjon ikke noe problem. 'Unplanned events' er også unntatt, så sikkerhetsmessig er ikke dette noe problem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Star Alliance only.
|
![]() Quote:
Har fløyet mye gjennom CPH - bagasjen kommer kun frem hvis jeg har mer enn 1,5 time der. På OSL har bagasjen alltid kommet seg igjennom transfer, selv på ti transfer-tilfeller på 30 min. Imponerende av SGH på OSL! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Newcomer
|
![]()
Jeg har blandet erfaring fra CPH. Jeg har bare mistet den en gang (men da landet jeg 10 min før forrige "arbeidsmøte" eller hva det nå er de kaller streikene sine).
Men, jeg har også opplevd veldig bra service. Etter litt forsinkelser hadde jeg under 20 minutter fra vi ankom til neste fly gikk, og når vi (etter en laaaaang gåtur fra D til A) plasserte bakenden i stolen relativt andpusten kom det fra kapteinen "vi venter 5 min ekstra, slik at de som kom med flyet fra Paris får med seg bagasjen hjem". Dette var jeg veldig imponert over, for her var jeg helt sikker på at jeg ikke fikk med meg bagasjen hjem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Star Alliance only.
|
![]() Quote:
![]() Quote:
![]() Vi landet også sent på CPH, kun 30 min. før avgang videre. Kapteinen sa at vi ventet på mer bagasje - men ingen av mine kofferter var med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fløy OSL-EWR i høst direkte med SK. Bagasjen nådde flyet - det gjorde ikke jeg (var standby og fikk ikke være med). Og bagasjen ble også sendt til EWR. Trodde dette var strengt forbudt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
|
![]()
Det skal ikke skje, men bagasjen er gjennomlyst, så det holder for myndighetene. Selskapet selv står imidlertid fritt til å sette strengere retningslinjer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det skal i alle fall ikke skje dersom bagasjen er korrekt merket ("Standby"-tag/merke)...
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Så kalt "Quick Transfer Baggage" er nesten alle tilfeller framme før passasjeren, først og fremst fordi den blir kjørt med bil direkte fra/til flysiden. Men det avhenger også av at flyet inn er lastet med transfer-bagasjen separat og hvor langt inn i flyet den er lastet. Men det er ikke all bagasje som blir til "QTB", f.eks. hvis passasjeren er blitt booket om underveis. Hvis stasjonen for avreise av innkommende fly sender at flyet vil lande seint, så vil det skje. Da om flyet tar igjen mye av tiden, eller at utgående fly blir ytterligere forsinket kort tid før avgang - så blir ikke det nødvendigvis fanget opp tidsnok at passasjeren kan rekke videreforbindelsen, dermed blir bagasjen ikke overført. OSL/ARN/CPH har alle de samme rutinene, men CPH har en adskillig større transferandel enn OSL og ARN, samt at sammenlignet med OSL så har flyplassen lengre strekninger - så det er nok mange flere som har opplevd at bagasjen ikke rekker det.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva er det jeg ikke forstår? | Harald Oanes | Reiseforum | 5 | 22-07-2010 20:25 |
- Rakk ikke flyet – leide en 737 | LN-MOW | Flyforum | 22 | 05-07-2010 13:42 |
For de som ikke rakk LN-RKA | Olebno | Samlerhjørnet | 3 | 08-03-2008 22:53 |
Puh! - Jeg rakk det!! | Madman | Flyforum | 8 | 05-05-2007 10:55 |
Rakk ikke flyet pga lang kø | DY Tech | Flyforum | 2 | 04-08-2006 21:30 |