Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-10-2004, 08:38   #1
BU595
ScanFlyer Silver

BU595's Avatar

Default Utviste asylsøkerer flyr UTEN eskorte !!!

Se artikkelen fra bt.no
BU595 is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2004, 11:27   #2
Farmer
ScanFlyer Crusty

Farmer's Avatar

Default Replying to Topic 'Utviste asylsøkerer flyr UTEN eskorte !!!'

Dette er jo ikke noe nytt. I alle år har asylsøkere og andre som er bortvist reist alene.
Om vurderingen fra politi og mundigheter har vært slik at de ikke vil utgjøre noen fare, skal de selvsagt fly uten en enormt dyr eskorte fra politiet.
Det virker som om BT ønsker å koke litt spikersuppe på Bodø- hendelsen spør dere meg.

En liten flyoversikt siden 29/7-2006..
Simplicity is the ultimate sophistication, Leonardo Da Vinci

Farmer is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2004, 12:10   #3
laurenz
ScanFlyer Molded

Nei så dumt....

Det er vel ikke så lenge siden at avisene skrev om stort pengeforbruk i forbindelse med at folk blir følgt av politi av og til!

Uansett så er det liksom aldri bra nok.
laurenz is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2004, 14:56   #4
DY
ScanFlyer Dusty

På sammemåte som folkmente at å installere full sikkerhetssjekk på småflyplasser var nok et idiotisk EU-vedtak som betydde å kaste penger ut av vinduene siden slikt ikke er nødvendig i Norge...men nå kan vi ikke få dem installert fort nok. Pussig!
DY is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2004, 15:14   #5
laurenz
ScanFlyer Molded

Mulig jeg tar litt feil nå. Men det er vel slik at det er vedtatt at full sikkerhetskontroll skal være inført fra og med 1. jan. 2005. Ikke sant.
Nå harde vedtatt at det skal innføres i perioden 2. okt - 31 des. For meg så blir det det samme bare sagt på en annen måtte.

Ikke lett å forstå
Old 01-10-2004, 16:28   #6
LN-SUB
Newcomer

LN-SUB's Avatar

Quote:
Originally posted by Farmer

Dette er jo ikke noe nytt. I alle år har asylsøkere og andre som er bortvist reist alene.
Om vurderingen fra politi og mundigheter har vært slik at de ikke vil utgjøre noen fare, skal de selvsagt fly uten en enormt dyr eskorte fra politiet.
Det virker som om BT ønsker å koke litt spikersuppe på Bodø- hendelsen spør dere meg.
Men, vil vi egentlig ha det slik ?? - Jeg vet om tilfeller hvor det har vært palnlagt uten og crew har nektet, med god grunn !
Old 01-10-2004, 18:22   #7
DY
ScanFlyer Dusty

Quote:
Originally posted by laurenz

Mulig jeg tar litt feil nå. Men det er vel slik at det er vedtatt at full sikkerhetskontroll skal være inført fra og med 1. jan. 2005. Ikke sant.
Nå harde vedtatt at det skal innføres i perioden 2. okt - 31 des. For meg så blir det det samme bare sagt på en annen måtte.

Ikke lett å forstå
Etter hva jeg har forstått har Norge søkt dispensasjon mot å innføre sikkerhetskontroll på små flyplasser slik EU mente skulle in nføres våren 2004. Norge fikk disp og innfører dette 1.januar 2005.
Poenget mitt var at Norge og mange nordmenn har ment at dette pålegget fra Brüssel var helt bak mål og unødvendig kostnad som gjør flybillettene dyrere. Man regnet ikke med at det var nødvendig at Per og Kari trengte gå gjennom noe sikkerhetskontroll i f.eks. Sørkjosen. Nå derimot kan vi ikke få dem installert fort nok.
I mine øyner burde man ha gjort de sikkerhetsprosedyrene en nå innfører aktive for lenge siden. Men det er som sagt lett å etterpåklok.
DY is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2004, 18:31   #8
laurenz
ScanFlyer Molded

Jeg tok poenget ditt

Jeg var en av de som trodde at slikt ikke hastet så mye på småflyplasser i Norge. Denne hendelsen viser desverre at det er høyst nødvendig. Det jeg og sikkert mange andre har tenkt på når det har blitt snakket om sikkerhetskontroll er å få stoppet terrorister. Det er det nok ikke mange av på småflyplasser. Men det finns også endel folk som ikke er terrorist men som av forskjellige grunner finner på mye rart, og det er det stadig flere av.
Reply

Posting Rules