![]() |
|
![]() |
#1 |
Onkel reisende kekker
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
|
![]()
Hei, sitter på HAM og venter på at DY skal ta meg hjem, som den skapspotteren jeg er liker jeg å tro at jeg klarer å skille de vanligste flytypen fra hverandre.
Jeg ble da litt i stuss da det jeg trodde var en 738 fra SU beviselig ikke var en 738, men en A320, siden AB maskinen som fulgte etter var en 738 og så like er de jo tross alt ikke.. Det som lurte meg var sharkleten på SU maskinen. Så da er frågan, hva er forskjellene som er greie å se, de jeg har kommet fram til nå er: -cockpitvinduene har ikke samme vinklingen, når man ser fra siden -APU exhaust har forskjellig design -Haleroret har forskjellig utforming -Vinkelen i forhold til bakken på innsuget på motorene, sett fra siden, er forskjellige Noen andre ting man kan se, evt. er noen av mine observasjoner gale?!
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Motoren på Airbusen er rundere.
Nesen på Boeing er spissere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
En A32X og en 737 er omtrent like like som en Toyota og en Audi :-)
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() Last edited by ThomAAs; 14-11-2014 at 11:44. Reason: Typos |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,298
|
![]()
A32X har også betydelig lengre "bein" enn B737 siden motorene på 737 er nesten flate i bunnen og A32X har helt runde motorer
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,961
|
![]()
A32X har og disse lukene under cockpit.
![]() Spanair - EC-HRP - 'Juan de Avalos' by Pål Leiren, on Flickr Samt at "rumpa" er spissere ![]() EasyJet - G-EZUN by Pål Leiren, on Flickr
__________________
Mine bilder på Airliners |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,658
|
![]()
A32x ser mer ut som et mumitroll enn 737
__________________
Mine bilder på Flickr Mine bilder på Jetphotos Mine bilder på Air Team Images Min Youtubekanal Instagram: @rjaviation |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Legal Eagle
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
|
![]()
320 er femi, mens 737 er maskulin. Og så har 737 fra 300 og oppover fokkerknekk på haleroret
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyjunkie
![]() Join Date: Sep 2009
Location: Bergen/Oslo, Norway
Posts: 249
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,589
|
![]()
737 har større baller ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2010
Location: Nordpolen
Posts: 565
|
![]()
A32x har første "tak-antenne" ved fremre dør, mens 737'n har den først over vingene.
__________________
meep meep ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2014
Posts: 346
|
![]()
Min lille "huskeregel": B73X er blid, mens A32X er sur (nesen)
![]()
__________________
B738 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 547
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,645
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Dec 2011
Posts: 754
|
![]()
Tja... 737 ble designet på 60-tallet og føles antikvarisk...
![]() A32X føles større i kabinen, så jeg foretrekker Airbus som passasjer. Setene er også ofte bredere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,813
|
![]()
Akkurat, ja.
![]() Her er en fin artikkel for å kunne identifisere noen forskjeller mellom Airbus og Boeing http://arunrajagopal.com/2010/08/12/...s-from-boeing/
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2009
Location: Göteborg
Posts: 480
|
![]()
A32x har større cargo dører, dører på understellet, veldig synlige static porter under ckpt winduet og som sagt tidligere runde lutinntak motorer og rund radome.
Ser du inn i cpkt finner du en dansesal på a32x i forhold til den intime b737.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Bonusjeger
Join Date: Apr 2012
Location: Oslo
Posts: 788
|
![]() Quote:
Airbus A320-familien har større dører, ingen dorsal før haleroret og ekstra fuselage bak haleroret. Boeing 737-familien har ingen ekstra fuselage bak haleroret, har dorsal (forran haleroret) i tillegg til det karakteristiske cockpit-vinduet.
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
PW vs CFM på A32x | ENBO | Flyteknisk forum | 1 | 15-07-2017 01:40 |
Forskjeller i forsinkelser mellom DU og SK | Spruce Goose | Småprat | 3 | 03-05-2014 19:09 |
Forskjeller på A320NEO og 737MAX? | fokkeren | Småprat | 1 | 26-07-2012 10:31 |
Kleshengere i nyere B73X | Swiffer | Småprat | 4 | 18-01-2012 15:32 |
Forskjeller mellom MD - 81 og MD - 82 | 737-405 | Flyteknisk forum | 35 | 02-12-2009 20:37 |