![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,649
|
![]()
Q400 Uhell
Denne kunne med litt mere uflaks blitt enda styggere. Quote:
Last edited by Someone; 10-11-2014 at 08:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Infrequent traveller ;-)
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
|
![]()
Er generelt skeptisk til å sitte i "planet" til prop; når jeg sitter på i Widerøe*
* jeg reiser jo kun "prop" med Widerøe
__________________
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Onkel reisende kekker
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
|
![]()
Hvor ofte skjer det egentlig at propellblader løsner?
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,559
|
![]()
Er vel stort sett når man buklander?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Onkel reisende kekker
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
|
![]()
Aha, da er jeg med, syntes det var veldig så uflaks vedkommende skulle ha, at et blad løsnet og fant det for godt å ta turen den veien.
Men dette skjedde altså under en buklanding.
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2012
Location: Boden, Sweden
Posts: 502
|
![]()
Hmm, Verkar inte höger landningsställ ha vikt sig? Påminner om SAS problemen med sina Q400 tycker jag...
__________________
/ Peter [url=http://my.flightmemory.com][img]http://my.flightmemory.com/pic/Stromoren.gif[/img][/url] |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,799
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,649
|
![]()
Et punktert dekk skal ikke være noen grunn til at understellet kollapser ved landing. Hvis deler av dekket har fløyet rundt og gjort skader, som førte til at understellet ikke var låst ute, kan det virke som en designfeil. Ikke første gang at man oppdager slikt "the hard way".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,617
|
![]()
Det skjer uhyre sjelden med dagens teknologi.
Dette skjedde i større grad med første generasjons turboprop motorer/propeller. Electra'en hadde for vane å kaste propellere. Jeg husker i farten at en av kjerrene til FOF kastet 2 propellere over Hardangervidda for en del år tilbake på vei fra BGO til FBU og landet med 2 motorer helt greit. De fant etter hvert propellene oppe på vidda. Husker ikke i farten årstallet , men det var på syttitallet en gang. Kanskje andre husker bedre enn meg her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,617
|
![]() Quote:
Uansett er dette ikke godt for Bombardier som lenge har slitt med å få opp salget av Q400 i motsetning til ATR. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air Canada Jazz | sk931 | Flyforum | 6 | 15-03-2011 21:50 |
Jazz 2010 | Wiggo Hovde | Bilder & foto | 9 | 27-07-2010 02:57 |
Norwegian's mishap på SVG | msil | Flyforum | 14 | 26-04-2006 20:47 |