![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
http://www.dn.no/forsiden/utenriks/article793971.ece
Etter å for første gang ha prøvd den flyplassen er jeg tilbøyelig til å være enig: Den virker som den er bygget etter et klatteprinsipp med en terminal her, en ekstra gate der...det virker, men er fryktelig uoversiktlig. (Og terminal 4 trenger en oppussing for å komme seg ut av søttitallet...) Ville vel vært like greit å bygge en helt ny en, og så kle den eksisterende flyplassen med jord og trær og jordbærplanter og hjort og rev. Vel, virker og virker...vi kom en og en halv time for sent av sted, uten begrunnelse, etter at de hadde rotet med hvilken gate som skulle brukes to ganger - så kan BA og BAA slåss om hvem som hadde skylden:devil |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Til dels enig, men terminal 2 er langt verre en terminal 4
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Best of British!
Manchester er også en søt liten klatteflyplass... Det er med flyplassene som med resten av landet - de har tatt det de har og utvidet det.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Stygge damer, vond frityrstekt mat, venstrekjøring, teppe på badet og teppe på dass, eddik på nesten alt...ganske fantastisk at de klarte å erobre halve verden....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Isbamse, jeg har enda til gode å oppleve vegg-til-vegg-teppe på bad/toalett ved mine mange besøk til UK, men så har jeg da bare vært på noenlunde bra hoteller i Bournemouth, Chester, Damerham (Hampshire), Edinburgh, Heathrow, Inverness, London, Manchester, Newcastle, Oban og Pitlochry.
Tilbake til Heathrow - mye vil bli bedre med åpningen av T5. Da blir det anledning til å pusse opp T4 (BA og oneworld flytter til T5) og etter det blir det ryddet opp i sentralområdet (T1-T3). Det er helt klart litt vanskelig å finne frem rundt T1-T3, og når du kommer fra et av hotellene på nordsiden av flyplassen og skal til T4 via sentralområdet med buss/tog blir det litt trasking og leting. Bra at disse transportmiddelene er gratis (BAA sponser enkelte busser til hotellene langs Northern Perimetre Road og flytoget mellom T1-T3 og T4 er gratis).
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#9 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Når det gjelder mat så er jeg ikke spesielt enig i de generelle karakterisika om at man ikke får god mat i England - jeg synes personlig det er mye enklere å finne restauranter som holder god kvalitet her i England enn det var mens jeg bodde i Frankrike...(og jeg spiser ikke frityrstekt fisk i noen særlig utstrekning...). Heathrow, derimot, er ikke spesielt oversiktlig, men det er nok som KOG sier litt typisk britisk. Britisk vedlikehold og utbygginger kjennetegnes ofte med litt halvferdig fiksing som holder en stund, men som på sikt må rives ned og erstattes med noe som er mye mer kostbart.... Edit: Isbamse, har ikke stipendiatene fått ganske bra lønnstillegg de siste årene - nok til å kunne oppgradere litt til f.eks. dette hotellet: http://athenaeumhotel.co.uk/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Et skikkelig teppeland
![]() Teppe på kjøkkenet er ikke uvanlig heller.... dvs teppe mer eller mindre overalt. Dessuten tar man sjelden av seg skoene inne, så det er bare å forestille seg resten.... .... når det er sagt så er jeg skikkelig glad i teppelandet jeg da ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ute på tur
|
![]()
Jeg bodde i Glasgow i en del år og en av taxi-sjåførene der kom med en glimrende teori på hvorfor skotske damer som oftest var mindre attraktiv, og Norge var så bra stillt: vikingene var der for 1000 år siden, og de var jo ikke så dum de tok de stygge med seg?
-A ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Joda, jeg er også klar over at tepper er på vei ut og det finnes absolutt god britisk mat...gammon steak og plum crumble er veldig godt...og gode oster!...men det er jo gøy å gjøre narr av klisjeer! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Klassisk overskrift i Times:
"Tåke i kanalen - kontinentet isolert!" var det noen som snakket om "splendid isolation"? Om BA er det å si at det var elendig info om forsinkelsen og jeg hadde forventet noe mer enn en kald kyllingwraps på ettermiddagsflight, men kjempegod service fra kabinpersonalet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg liker England. Liker det veldig godt, faktisk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]() Enig i at Heatrow er utrolig rotete og skitten! Til og med destinasjonsflyplassen Singapore var mye renere enn Heatrow |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Heathrow er vel, om du er seriøs, ikke spesielt skitten - den er vel heller noe nedslitt (i likhet med store deler av bygningsmassen på de britiske øyer). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nextjet starter VST-HEL SEP16 - Lagt ned OKT16 - Gjenåpnet NOV16 - Lagt ned MAR17 | Trdfly | Flyforum | 6 | 14-03-2017 03:27 |
Lufthansa med non-stop KUL, tilbake til CGK, legger ned SGN -> Legges ned igjen | Someone | Flyforum | 4 | 17-12-2015 11:23 |
Widerøe legger ned og skjærer ned på ruter | Scandinavien_Airlines | Flyforum | 7 | 11-12-2015 10:54 |
Legg ned eller selg SAS | Cockpitview | Flyforum | 5 | 19-01-2015 19:43 |
Heathrow | imm | Flyforum | 10 | 01-12-2006 20:54 |