Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 30-05-2006, 09:37   #1
Isbamse
ScanFlyer Molded

Default Legg ned Heathrow!

http://www.dn.no/forsiden/utenriks/article793971.ece

Etter å for første gang ha prøvd den flyplassen er jeg tilbøyelig til å være enig: Den virker som den er bygget etter et klatteprinsipp med en terminal her, en ekstra gate der...det virker, men er fryktelig uoversiktlig. (Og terminal 4 trenger en oppussing for å komme seg ut av søttitallet...) Ville vel vært like greit å bygge en helt ny en, og så kle den eksisterende flyplassen med jord og trær og jordbærplanter og hjort og rev.

Vel, virker og virker...vi kom en og en halv time for sent av sted, uten begrunnelse, etter at de hadde rotet med hvilken gate som skulle brukes to ganger - så kan BA og BAA slåss om hvem som hadde skylden:devil
Isbamse is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2006, 11:21   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Replying to Topic 'Legg ned Heathrow!'

Til dels enig, men terminal 2 er langt verre en terminal 4
Old 30-05-2006, 11:36   #3
LN-KOG
Osapanga chipongwe

LN-KOG's Avatar

Best of British!

Manchester er også en søt liten klatteflyplass... Det er med flyplassene som med resten av landet - de har tatt det de har og utvidet det.

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2006, 11:37   #4
Isbamse
ScanFlyer Molded

Stygge damer, vond frityrstekt mat, venstrekjøring, teppe på badet og teppe på dass, eddik på nesten alt...ganske fantastisk at de klarte å erobre halve verden....
Old 30-05-2006, 12:59   #5
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club

LN-KGL's Avatar

Isbamse, jeg har enda til gode å oppleve vegg-til-vegg-teppe på bad/toalett ved mine mange besøk til UK, men så har jeg da bare vært på noenlunde bra hoteller i Bournemouth, Chester, Damerham (Hampshire), Edinburgh, Heathrow, Inverness, London, Manchester, Newcastle, Oban og Pitlochry.

Tilbake til Heathrow - mye vil bli bedre med åpningen av T5. Da blir det anledning til å pusse opp T4 (BA og oneworld flytter til T5) og etter det blir det ryddet opp i sentralområdet (T1-T3). Det er helt klart litt vanskelig å finne frem rundt T1-T3, og når du kommer fra et av hotellene på nordsiden av flyplassen og skal til T4 via sentralområdet med buss/tog blir det litt trasking og leting. Bra at disse transportmiddelene er gratis (BAA sponser enkelte busser til hotellene langs Northern Perimetre Road og flytoget mellom T1-T3 og T4 er gratis).
Old 30-05-2006, 13:53   #6
turist
ScanFlyer Blue

Her er en link til rapporten.

http://www.tcpa.org.uk/press_files/p...6/Heathrow.pdf
turist is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2006, 14:40   #7
Isbamse
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally posted by LN-KGL

Isbamse, jeg har enda til gode å oppleve vegg-til-vegg-teppe på bad/toalett ved mine mange besøk til UK, men så har jeg da bare vært på noenlunde bra hoteller i Bournemouth, Chester, .
Vel, det var bare vegg til vegg på badet ett av stedene, men teppe på dassen to...men det var ikke akkurat femstjerners vi bodde på...
Old 30-05-2006, 15:08   #8
MartinL
ScanFlyer Dusty

MartinL's Avatar

Quote:
Originally posted by Isbamse

Stygge damer, vond frityrstekt mat, venstrekjøring, teppe på badet og teppe på dass, eddik på nesten alt...ganske fantastisk at de klarte å erobre halve verden....
haha dagens
Old 30-05-2006, 15:09   #9
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:

Quote:
Originally posted by LN-KGL

Isbamse, jeg har enda til gode å oppleve vegg-til-vegg-teppe på bad/toalett ved mine mange besøk til UK, men så har jeg da bare vært på noenlunde bra hoteller i Bournemouth, Chester, .
Vel, det var bare vegg til vegg på badet ett av stedene, men teppe på dassen to...men det var ikke akkurat femstjerners vi bodde på...
Jeg får vel si at dette med bad på toalett og bad begynner å forsvinne i de fleste hjem - og de fleste hoteller. Jeg har bodd i hus med teppe på toalett/dusjrom, men flertallet av de stedene jeg har bodd har hatt mer praktisk gulv (på badet) enn teppegulv. der vi bor nå har vi kun teppegulv på soverommene....

Når det gjelder mat så er jeg ikke spesielt enig i de generelle karakterisika om at man ikke får god mat i England - jeg synes personlig det er mye enklere å finne restauranter som holder god kvalitet her i England enn det var mens jeg bodde i Frankrike...(og jeg spiser ikke frityrstekt fisk i noen særlig utstrekning...).

Heathrow, derimot, er ikke spesielt oversiktlig, men det er nok som KOG sier litt typisk britisk. Britisk vedlikehold og utbygginger kjennetegnes ofte med litt halvferdig fiksing som holder en stund, men som på sikt må rives ned og erstattes med noe som er mye mer kostbart....

Edit: Isbamse, har ikke stipendiatene fått ganske bra lønnstillegg de siste årene - nok til å kunne oppgradere litt til f.eks. dette hotellet: http://athenaeumhotel.co.uk/
TOS is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2006, 15:41   #10
vadheim
ScanFlyer Blue

Et skikkelig teppeland

Teppe på kjøkkenet er ikke uvanlig heller.... dvs teppe mer eller mindre overalt. Dessuten tar man sjelden av seg skoene inne, så det er bare å forestille seg resten....

.... når det er sagt så er jeg skikkelig glad i teppelandet jeg da
vadheim is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2006, 16:08   #11
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:

Det lurer jeg også på iblant etter å ha studert 3 år i Skottland
Old 30-05-2006, 16:10   #12
Utflyttet
Ute på tur

Jeg bodde i Glasgow i en del år og en av taxi-sjåførene der kom med en glimrende teori på hvorfor skotske damer som oftest var mindre attraktiv, og Norge var så bra stillt: vikingene var der for 1000 år siden, og de var jo ikke så dum de tok de stygge med seg?

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2006, 16:12   #13
Isbamse
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally posted by TOS

Jeg får vel si at dette med bad på toalett og bad begynner å forsvinne i de fleste hjem - og de fleste hoteller. Jeg har bodd i hus med teppe på toalett/dusjrom, men flertallet av de stedene jeg har bodd har hatt mer praktisk gulv (på badet) enn teppegulv. der vi bor nå har vi kun teppegulv på soverommene....

Når det gjelder mat så er jeg ikke spesielt enig i de generelle karakterisika om at man ikke får god mat i England - jeg synes personlig det er mye enklere å finne restauranter som holder god kvalitet her i England enn det var mens jeg bodde i Frankrike...(og jeg spiser ikke frityrstekt fisk i noen særlig utstrekning...).

Edit: Isbamse, har ikke stipendiatene fått ganske bra lønnstillegg de siste årene - nok til å kunne oppgradere litt til f.eks. dette hotellet: http://athenaeumhotel.co.uk/
Stpendiatene hart sikkert råd til å bo litt mer standsmessig, men når man er på tur med en haug med hovedf... masterstudenter fra et annet universitet må man ta det man får.

Joda, jeg er også klar over at tepper er på vei ut og det finnes absolutt god britisk mat...gammon steak og plum crumble er veldig godt...og gode oster!...men det er jo gøy å gjøre narr av klisjeer!
Old 30-05-2006, 18:46   #14
Fly high
ScanFlyer Gold

Fly high's Avatar

Quote:

Å ja, det er på de skvulpeskjærene som ligger ute i havet et sted vest for Frankrike/Nederland/Tyskland?

Fly high is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2006, 09:16   #15
Isbamse
ScanFlyer Molded

Klassisk overskrift i Times:

"Tåke i kanalen - kontinentet isolert!"

var det noen som snakket om "splendid isolation"?

Om BA er det å si at det var elendig info om forsinkelsen og jeg hadde forventet noe mer enn en kald kyllingwraps på ettermiddagsflight, men kjempegod service fra kabinpersonalet.
Old 31-05-2006, 11:11   #16
WestAir
ScanFlyer Blue

Jeg liker England. Liker det veldig godt, faktisk.
WestAir is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2006, 11:34   #17
radeon
ScanFlyer Blue

Enig i at Heatrow er utrolig rotete og skitten! Til og med destinasjonsflyplassen Singapore var mye renere enn Heatrow
radeon is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2006, 11:44   #18
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally posted by radeon

Enig i at Heatrow er utrolig rotete og skitten! Til og med destinasjonsflyplassen Singapore var mye renere enn Heatrow
Nå har ikke jeg vært i Singapore, og jeg vet heller ikke om dette var ment som en humoristisk bemerkning, men er ikke Singapore en del av verden hvor man faktisk straffes med seriøse bøter for forsøpling...?

Heathrow er vel, om du er seriøs, ikke spesielt skitten - den er vel heller noe nedslitt (i likhet med store deler av bygningsmassen på de britiske øyer).
TOS is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules