![]() |
|
![]() |
#1 | |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Det er ikke så lenge siden 2 Ryanair fly kom borti hverandre på Stanstedt. Nå har det skjedd igjen i Dublin.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2009
Location: Sun City
Posts: 274
|
![]()
To til i arbeidsledighetskøen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
NorFlyer Front Row
Join Date: Jul 2006
Location: FL410
Posts: 1,206
|
![]()
ryanair har ikke kapasitet til å si opp noen kapteiner nå - de er i manko allerede, så ytterligere 1800 kapteinstimer har de ikke råd til å si opp
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2014
Posts: 1,034
|
![]()
Skal det ikke egentlig ganske mye til for å klare å kolidere mens man taxer?
Eller er det bare max uflaks for ryan air? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
Posts: 2,369
|
![]()
Skjer ikke dette alle selskaper med ujevne mellomrom?
__________________
Neste flyvning: 01.02.2025: OSL-LHR (SK) 04.02.2025: LHR-OSL (SK) 02.03.2025: OSL-AGP (DY) 05.03.2025: AGP-OSL (DY) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,534
|
![]()
Jo, og er endel av og drive flyselskap. Kan vel best sammenlignes med en parkeringsbulk på en bil
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2011
Posts: 114
|
![]()
Vel, det er vel noe strengere regler for en fartøysjef av et fly en for en random bilist
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,813
|
![]()
Jo, men samtidig tenk på hvor stor flåte de har, og hvor mange flyvninger de har hver eneste dag. Prosentvis så tror jeg nok ikke det er så mye mer hos Ryanair enn hos andre selskap.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
NorFlyer Front Row
Join Date: Jul 2006
Location: FL410
Posts: 1,206
|
![]()
Sett i lys av at 600+ kapteiner og erfarne styrmann har forlatt selskapet siden september 2013, så kan jeg garantere at frekvensen mellom slike hendelser vil øke! Ryanair får ikke tak i egnede direct enter kapteiner og de har redusert oppgraderingskravet internt fra 3000 timer til 2200 timer denne sommeren. Dvs man kan i teorien være kaptein i Ryanair 2 år og 6 måneder etter man forlot skolebenken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,616
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair med comeback Torp-Stansted - Og andre Ryanair Torp nyheter | Someone | Flyforum | 58 | 20-05-2025 12:16 |
Alt som er galt med Ryanair (var: Ryanair øker i Norge (splittet)) | LN-VLE | Småprat | 24 | 19-04-2013 11:18 |
LO: Ikke fly med Ryanair - vinn en tur med Ryanair! | Wig-wag | Flyforum | 2 | 25-10-2010 10:39 |
Ryanair med skatteproblemer i Frankrike- hva med Norge ? | Farmer | Flyforum | 3 | 14-10-2010 14:30 |