![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,181
|
![]()
Sitter her og teller på knappene om jeg skal innvilge meg et sete med bedre benplass på mine kommende langturer med KLM. (Flytype: 772). Har valgt sete 20D på begge strekkene over dammen. Pitchen er på 31". Utreiseflighten er på ettermiddagen mens returflighten går om natten. Så jeg tenker at nattflighten vil være mest aktuell å gjøre det på. Er det verdt å bruke drøye 500 spenn på dette? Eventuelt bruke drøye 700 kroner på å oppgradere til Economy Comfort?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,935
|
![]()
Economy Comfort benytter jeg alltid på mine flygninger mellom Indonesia og Norge. Samme service, men plass til beina
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Nightflighten hjem er relativt kort, hadde ikke betalt det for ca. 6 timer... Sitter OK også med 31"når en strekker beina under sete tforan....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Et par kollegaer kjøpte Comfort class eller hva det nå heter til KUL i sommer, og var fornøyde med den ekstra komforten det ga.
Om det er verdt det eller ikke kommer an på hvor mye 500kr betyr for deg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Sorry, fulgte ikke med, trodde NYC, joda hadde den i fjor og da er det lengre, selvfølgelig.. Så en annen vurdering...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,116
|
![]()
Mener å ha lest her inne et sted at en kan kjøpe setet ved siden av seg for en rimelig penge dersom en er "overseized". Du kan jo skryte på deg noen kilo.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,181
|
![]()
Hvafornoe? Tør du påstå at jeg er feit???
Neida, er nok ikke bredden som er utfordringen. Heller lengden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,116
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,725
|
![]()
Er ikke nødvendig det - ingen betingelser knyttet til vekt eller bredde:
Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,116
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,653
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2012
Posts: 541
|
![]()
Da innfører KLM economy comfort på shorthauls og. Opptil 38" i pitch er jo ikke så aller verst. Samme ulla som på longhauls: Gratis for plats, -50% rabatt for gull, -25% for sølv.
Kilde: http://www.klm.com/travel/nl_en/imag...542-292691.pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2012
Location: varierende
Posts: 176
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2012
Posts: 541
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2012
Location: varierende
Posts: 176
|
![]()
Hvis KLM innfører en sone med Economy Comfort på shorthaul med egne rader bak C-kabinen er det definitivt en nyhet ja. Grunnen til at jeg stusset er at PDFen du oppgir som kilde ikke nevner dette, men kun referer til 'Seat with extra legroom', en frase KLM allerede har brukt en god stund for salg av nødutgangseter på shorthaul.
Hvis man sammenligner med PDFen for setetyper på longhaul så er forskjellen tydelig: http://www.klm.com/travel/gb_en/imag...638-292692.pdf Last edited by EHBK; 07-10-2012 at 16:13. Reason: typo |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2012
Posts: 541
|
![]()
Enig i at PDFen er vag, men den er datert 28.09.12. Som jeg har forstått er det ikke offentliggjort av KLM enda, men vil bli det løpet av oktober. Derimot har det blitt bekreftet av "insiders" på andre forum. Feks her:
http://www.flyertalk.com/forum/klm-f...hort-haul.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2012
Posts: 541
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2012
Location: SK
Posts: 613
|
![]()
Noe OT, men...
At 'passengers of size' (som KLM så elegant kaller det) anbefales kjøp av en ekstra billett er en strålende policy som burde ha vært obligatorisk for samtlige flyselskaper i verden. Å være klemt mellom to smellfeite folk på en 4-timers flight er noe av det mest krenkende jeg har vært med på. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Betale for ekstra sete hos SAS? | Chriscross | Reiseforum | 36 | 21-06-2014 13:43 |
Finnair og benplass | geha | Reiseforum | 6 | 09-01-2012 14:03 |
DY exit row= ekstra benplass? | Stian | Reiseforum | 2 | 26-07-2010 21:41 |
Air France-KLM må betale $350 millioner i bot for prisfiksing! | LN-AØR | Flyforum | 0 | 26-06-2008 22:44 |
Prisen for ekstra benplass på Sterling er klar | litt-amatør | Flyforum | 9 | 23-02-2007 11:30 |