![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
DN Says :
Quote:
http://www.mynewsdesk.com/uk/norwegi...factor-1032408 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]()
Jøss, markedsføringen av Parat's egeninteresser til en kostnad av hundre millioner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]() Quote:
Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
Dette kom ikke som en overraskelse med tanke på økt kapasitet som er innsatt av både de og SAS spesielt på norsk innenriks, streik/streiketrusler og oppstarten av IC med tilhørende utfordringer.
Det er nok sannsynlig av vi ser et (net) underskudd i år, og det første siden 2006. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Tallene er ikke pent. Overkapasitaeten merkes stadig sterkere, resultat blir stadig verre og det er na en reelt mulighet at Norwegian vil ga med tap for full ar.
Men jeg for min del tror den mest oppsiktsvekkende del er den kryptiske message som DY sender til konkurrenten. Man reduserer sine egne kapasitaeter i Q4 tydelig og samtidlig peker pa hvor mye kapasitaet SAS har lagt til. Dette lukter etter at NAX vil ha en slags "borgfred" hvor begge aktörer kan igjen tjene penger. Til dette passer at man senker sin vekstmal for 2015 markant. Nettoveksten i flaten blir da beskjedne 4 fly. Nok en tydelig signal at den mest voldsomme del av priskrigen kan vaere snart over.
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian Q1 2017 resultat | Someone | Flyforum | 10 | 27-04-2017 16:59 |
SAS 2016 resultat | Someone | Flyforum | 10 | 01-02-2017 09:49 |
SAS Q3 2016 resultat | Someone | Flyforum | 4 | 08-09-2016 10:50 |
Resultat SAS Q2 2016 | Someone | Flyforum | 43 | 13-06-2016 15:25 |
Ryanair resultat ned 26% | CK | Flyforum | 5 | 31-01-2005 13:25 |