![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg har i alle år hatt et ganske slepphendt forhold til personvern på nett, som lovlydig nettsurfer har jeg tenkt at det ikke angår meg i noen særlig grad. Men med økt fokus på dette de siste årene i forbindelse med blant annet Datalagringsdirektivet og Snowden-saken som har vist omfanget av overvåkingen, har jeg bestemt meg for å gå til anskaffelse av en kommersiell VPN-tjeneste. I tillegg til å gi bedre personvern og økt sikkerhet hjemme, vil det være ekstra nyttig rundt i verden for å kunne bruke åpne trådløse nett uten å være redd for personopplysninger/passord (alle bruker ikke https, f.eks. Flyprat
![]() Kan noen anbefale en bra tjeneste som 1) gir norsk IP, 2) fungerer både på desktop og Android og 3) har bra stabilitet og raske servere uten maksbruk? Eventuelle muligheter til å bytte til IP fra UK/US/andre ved behov vil være en bonus, men er ikke nødvendig, dette er ikke for å snike meg til BBC iPlayer eller amerikansk Netflix. (Var usikker på om denne passet best i reiseforumet eller NFZ, men kom frem til at VPN er såpass relevant for nettvett på hotell, kafé og for å få tilgang til norske tjenester i utlandet at det passet best her. Moderator kan flytte om ønskelig.)
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
https://www.overplay.net/faq.php
Denne er stabil og har alle land i en konto. Man laster ned et program man logger inn i for så å velge hvilket land man ønsker. Veldig lett og ikke så værst pris. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Joker
|
![]()
Jeg bruker Overplay her i UK for å se norsk og amerikansk nett-tv. Får vanligvis rundt 10mbs ned med overplay, 15mbs uten.
Jeg har testet mange, og dette er den beste jeg har funnet til nå Edit: var visst en luring sekunder før meg her ![]() Last edited by KristianSk; 03-07-2014 at 01:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Har brukt astrill en stund, funker til mitt bruk. Ikke sikker på om den dekker alle kravene dine, men et kjapt søker avklarer sikkert det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk for kjappe anbefalinger, både Overplay og astrill ser aktuelt ut, men avventer litt.
Ser at de har én server i Norge, har du erfaring med om den er stabil/rask?
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Proxy/VPN og internettilgang i Kina | KristianSk | Reiseforum | 17 | 25-09-2018 13:37 |
Lynx er ferdig med sin tjeneste i RNoAF og Kystvakta | Trdfly | Flyforum | 0 | 09-12-2014 00:19 |
Sas med bookbar Taxi tjeneste | krølle | Reiseforum | 2 | 17-11-2014 22:15 |