![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Det blir en tur til varmen i juni, og for våre medpassasjerers skyld vil vi betale for to ekstra seter slik at vi kan site en voksen og et barn på hver vår trerader. Jeg har en bruksansvning for hvordan dette skal bookes i amadeus, men vil f.eks Widerøe hjelpe meg med dette? Det blir sikkert kluss om jeg bare bestiller to seter i mitt eget navn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Du får ikke lagt til en SSR EXST eller ID-entry i navneelementet på nettet for dette, så det ville jeg ikke prøvd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Book fire seter på wideroe.no og legg inn ønsket i notefeltet. Hvis noe er uklart blir du kontaktet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jeg glemmer at WF har sånne, hva kaller man dem... mennesker som sitter og leser ting! :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Bzzzzz ... *Klikk* ....
http://www.youtube.com/watch?v=VXa9tXcMhXQ
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Nå har jeg bestilt og lagt inn forespørsel, så jeg stoler på at dere fikser biffen nå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hm, Widerø påstod at en ikke kan booke ekstra seter på disse flightene, men cellospillere gjør vel det hele tiden i Europa? På Sassalesinfo står det jo til og med hvordan det skal bookes i Amadeus.
Amadeus Reservation: Entry: NM2SMITH/B MRS (IDEXST) /EXST SS2C1 ………or SSSK9581C10SEP OSLMAD 2 SR*EXST-OVERSIZED PSGR NEEDS TWO SEATS SIDE BY SIDE Ticketing: Example of a specific segment: TTI/COSL SK MAD Q1049.30 1049.30NUC2098.60END ROE 7.476407 TTI/F15690/XNOK87ZN/X44YR TTI/BCOW EX Entry for more than one person with the same name: NM2SMITH/B MRS (IDEXST) /EXST 1SMITH/TED MR Last edited by Chriscross; 25-03-2013 at 08:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Cello er ikke EXST men CBBG (Cabin Baggage) og bookes ikke slik heller. Nå husker jeg ikke spesifikt hva det står om EXST, men det er generelt et tilbud til de som trenger det av volumiøse eller medisinske årsaker.
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Fikk aldri noen tilbakemelding på om dette gikk an fra Widerøe eller SAS, men har antalgie ordnet meg på annen måte. Rart det skal være så vanskelig å få lov til å kjøpe dobbelt så mange produkter fra et selskap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Fordelene er jo selvfølgelig at produksjonskostnaden er ganske lav. Generelt så er det svært sjeldent at det er blitt benyttet eller spurt om.
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
|
![]() Quote:
![]() Et annen ulempe for flyselskapene er selvsagt tap av BoB inntekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Skjønner ikke at dette er så vanskelig. Det er jo bare å bestille på 05400. ASR gjøres jo, så skal ikke være problem å få sete ved siden av seg. Og er dere 2 stk så er det vel ingen som spør om å få sitte i midtsetet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Den skal vel være ganske desperat den som sier ja til å sitte i et midtsete med en toåring på ene siden og moren eller faren på andre siden av seg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#16 |
Star Alliance only.
|
![]()
Hei!
Skal på en tur med SAS til London i Plus med en i familien og har veldig lyst til å kjøpe "ekstra sete" for komforten sin del. Har noen erfaringer med dette? SAS sier forøvrig: Reiser du i SAS Plus i Skandinavia/Europa, og ønsker et ekstra sete koster dette 180€. Det er ikke mulig å sjekke inn på nett, dette må du gjøre på flyplassen. Har allerede valgt oss første seterad, og ønsker sete 1B blokkert. Men når man ikke får sjekke inn på nett, hva skjer da? Får man ikke garantert hvor man får sitte på forhånd? Noen som har erfaringer/peiling på dette? På forhånd takk for hjelpen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Du kan oppgi seteønsker når du bestiller det ekstra setet.
![]() |
#18 |
Star Alliance only.
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ja, setene kan ikke velges av andre, for å si det på en annen måte: Du må velge seter når du bestiller (eller den som legger inn bestillingen må gjøre det for at transaksjonen skal gå igjennom).
Ikke prøv å sjekke inn på nett, det fører bare til problemer (Altea klarer ikke å fikse det).
![]() |
#20 | |
Star Alliance only.
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Betale for sete for en på 16mnd | Hpkris | Reiseforum | 2 | 14-06-2015 18:41 |
KLM: Betale for ekstra benplass. | Twin Otter | Reiseforum | 28 | 28-08-2014 12:47 |
Sete til infant hos SAS | pollymoe | Reiseforum | 6 | 23-04-2014 05:38 |
Betale i annen valuta ombord hos SAS | Mjolnir | Småprat | 10 | 09-03-2013 21:14 |
Valg av Sete hos SQ (splittet fra SAS-reklame) | SQ 777 | Småprat | 3 | 18-12-2011 18:47 |