![]() |
|
![]() |
#1 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg må nesten flire litt ... tatt i betraktning at Norwegian's 'grep' bl.a. er for å kunne fly fra London og Madrid, blir dette litt søkt ... Og hva med Bangkok, hvorde nå ikke lenger har konkurranse fra SAS?
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det dreier seg ikke om frykt for konkurranse. Jeg vil si at de som hevder det enten ikke har satt seg inn i saken og/eller mangler fornuftige og holdbare argumenter.
|
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hvem hevder hva og hvor uten å ha satt seg inn i saken? Kommentaren din tilfører forøvrig lite om noe nytt?!
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Gjesp. Begynner å bli rimelig lei slike tullete saker.
|
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det er da opptil flere, i tillegg til Skånvik, som hevder at DY møter
motstand mot deres intercont-operasjon fordi de etablerte selskaper er "redd for konkurranse". Utover det: ingen nevnt, ingen glemt. Både i artikkelen og i flere tidligere poster her på forumet (som jeg ikke søker opp på iPhone fra påskefjellet) er grunnlaget for bekymringen for DYs skisserte operasjon forklart. Det blir ofte bare møtt med "frykt for konkurranse", noe jeg mener er fattig og utilstrekkelig argumentasjon. Skånvik/DY bedriver utrolig dårlig argumentasjon og tåkelegger debatten. Regelrett fjollete utspill fra DY. |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
WORD Cloudius! Standard fjas fra Skånland. Fortsatt god fjell Påske
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Argumentene som fremføres mot Norwegian er ikke akkurat mer fyldige og substansielle enn de som fremfører argumenter om at det er frykt for konkurranse. Jeg synes ikke Skånvik akkurat treffer planken her og SAS svarer relativt godt for seg, men jeg tror ikke det er basert utelukkende på løskrutt å si at noen frykter denne typen konkurranse som Norwegian Air International bringer til bordet.
|
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
SAS frykter nok mest hva som skjer med konkurransebildet dersom DY får til det de ønsker. At DY må "angripes" er sånn sett ikke hverken overraskende eller unaturlig siden det er de som vil være triggeren.
|
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
|
![]()
Ordet 'frykt' er brukt helt malplassert. Ingen er glad for å få øket konkurranse på hjemmemarkedet sitt, men likevel er det slik det fungerer og ingen har problemer med det. Men har man mulighet til å stikke kjepper i hjulene for konkurrenten (e), er det klart man gjør det. Business er tross alt business.
|
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#13 |
:-)
|
![]()
Legg sammen dagens streikenytt Fare for at 1300 Norwegian-ansatte går ut i streik og nyhetene som en den 2. april kunne lese at SAS øker avgangene til USA SAS med 1000 nye seter mellom Norge og USA = det er 14 dager siden, og hvis en tar det i betraktning sammen med utspillet oppe til diskusjon er dette utspillet en miks av omdømmehåndtering 101 + en tørr runddans mellom to konkurrerende selskaper i media. For mitt vedkommende er det helt åpenbart at SAS er redd for konkurranse. Om ikke SAS er det på dette stadiet i deres tilstand er vel toget gått og vel så det... Norwegian har stjernelaget (kostnadene) som så og si alle toppledere i denne bransjen innerst inne ønsker seg. Eller hur?
Last edited by ole99; 16-04-2014 at 22:38. |
![]() |
![]() |
#14 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#15 | |
:-)
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg er imidlertid helt enig i at det er riktig å forsøke å få klarhet i regelverket, men jeg synes kanskje at SAS og andre overspiller dette kortet i mange ulike sammenhenger. |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jo, fordi de konstant er ute etter å ligge noen steg foran både når det gjelder å tøye strikken for både moralsk og etisk oppførsel..... |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Vi får være enige om å være uenige. Jeg synes det fremføres flere gode grunner (som ikke kun SAS står bak) til hvorfor man skal være skeptisk til det DY forsøker å oppnå. Grunner som er vesentlig mere substansielle enn populistutspillene til Skånvik. |
|
![]() |
![]() |
#19 | ||
Flyklapper
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
SAS er nok ikke redd for konkurranse, men man er vel redd for hvordan utviklingen i bransjen er.
Som SAS flere ganger har påpekt så er det viktig å få en klargjøring av regelverket. om det Norwegian gjør er helt ok, så kan det være at SAS bør revurdere sin forretningsmodell i forhold til ansettelser etc. Kanskje SAS om noen år heller ikke har egne ansatte noe sted, men kun innleid arbeidskraft. Norwegian sier hele tiden at de er opptatt av konkurranse på like vilkår, det er ikke det i dag, da mye av regelverket er uklart og hele tiden tilsynelatende balanserer tett opp mot hva som er lovlig. (slik jeg ser det) Men mye skjer der i gården om dagen og sikkert greit å flytte fokus bort fra glasshuset på fornebu. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Skånvik til topps | AirbusTrond | Småprat | 3 | 13-12-2014 02:31 |
En liten Skånvik... | Star Flyer | Småprat | 2 | 19-01-2014 18:08 |
Dreamliner 1 på farten igjen | LN-MOW | Flyforum | 8 | 22-02-2010 09:13 |
Ut på tur - igjen og igjen og igjen! | EB | TripReports | 7 | 20-11-2006 18:38 |