![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Kan noen hjelpe meg med et bilde av Bergen Airtransports frakter som opererte ca 1972.
Det var muligens en DC et eller annet og fargen var gul. Det var nemlig den første fraktemaskinen jeg handlet og det hadde vært moro med et bilde, På forhånd takk for hjelpa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Bergen Air Transport opererte 2 Douglas DC-4, eller C-54 Skymaster som den var mest kjent som.
Det var LN-MOB som her vises mens den var utleid fra BAT til Nordic Air mellom 1970 og 73. Enda et bilde viser den i svart/hvitt antakelig før utleien begynte, og den hadde nanvet Moby Dick. Den andre var LN-MOJ, men tror jeg ikke den var gul. Den hadde først fargene etter Greenlandair, og så fikk den egne BAT-farger, og den finnes det dessverre ikke mange bilder av.
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Føyer til her nå, at jeg hadde misforstått info om LN-MOB, den var eid av Nordic Air fra desember 1970 til april 1973.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei Fellowship!
Ble nyskjerrig på siste avsnitt i post#2:Fikk LN-MOJ virklig andre farger enn Grønlandsfly hos BAT? Den var fremdeles rød på ryggen våren 76. Jeg vet at LN-MOB fikk blå stripe og BAT-logo på hale. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Du har helt rett! Svaret er nei, det var nok kun LN-MOB som fikk egne BAT farger. Det jeg mente var nok at LN-MOJ aldri var hos Nordic Air.
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian dobler på Bergen-København og starter Bergen-Riga | OttoL | Flyforum | 4 | 13-05-2015 13:12 |
Update Bergen-Chania-Bergen DY9740/DY9741 | Marius Moberg | TripReports | 7 | 09-08-2013 07:37 |
Bergen – Beijing - Bergen med LH CRJ 700 & A380, Business class | Ruby | TripReports | 25 | 11-12-2012 15:25 |
Bergen-Trondheim-Bergen med SAS SK4188 og SK4179 | Marius Moberg | TripReports | 0 | 24-09-2012 00:25 |
Bergen - Seattle - Bergen med KLM/NWA del 1 og 2 | LN-AFG | TripReports | 11 | 28-11-2007 06:36 |