![]() |
|
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kanskje en mulighet er å åpne alle båsene herr Kobro
![]() Denne prosedyren med å ta ut ThinkPaden fra sin veske var allerede innført på Heathrow T4 på palmesøndagen da jeg fløy ut derfra. Der var det ikke det som forsinket scanningen, men derimot var alle kvinnfolka med dingeldangel på seg både her og der - spesielt DER. Så spesielt en yndig som slo ut på rødt hvor mye enn hun tok av seg, og den manuelle spaden slo ut på et bestemt sted. Den "uskyldige" yndige kviskret så noe i øret til den kvinnelige kontrolløren og denne kontrolløren ble plutselig rød som en tomat. Resultatet var en den "uskyldige" fikk gå, men hvorfor kan man ikke nøye seg med bare ringer i ørene? ![]()
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dette hoeres utrolig ut! Tar det saa mye lenger tid aa scanne noen stakkarslige laptop'er? Hvis det er plass nok foran maskinene til at paxen kan ta dem ut og putte dem i tub'ene foer de kommer fram, burde ikke dette vaere noe problem. Her borte har dette blitt gjort i flere aar og det funker greit. Hoeres ut som at noen planleggere ikke har gjort hjemmeleksa si!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det stpr i artikkelen at man startet med dette 1. mai, men jeg har vært gjennom dette før den tid på norske flyplasser. det er klart at dette skaper ekstra forsinkelser i sikkerhetskontrollen, men det kan da umulig være så mye ekstra tid bare å sende pc-en gjennom røntgenmaskinen (bortsett fra når sikkerhetsfolkene insisterer på at man skal skru på maskinen....). Kaos har det vel uansett vært på torsdager og fredager....?
Jeg tror man startet med dette i England allerede i begynnelsen av april. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
I Frankfurt drev de med dette allerede i Mars (men også der var det veldig lange køer og alt for liten kapasitet i rush tiden)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
www.lch78.net
|
![]()
og på flyplassene bemannet med securitas-folk og widerøe-vektere har dette også vært praktisert siden mars (trur jeg de ble innført)
![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
ja, det der fører til mye mas og styr, fordi man må pakke opp og så blir det rot i sekken og på gulvet og...for å sette ut noen bord er vel for mye forlangt?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Ute på tur
|
![]()
Ah! Da er det bare å vente til vi skal begynne å ta av skoene her... Kan noen fortelle meg en god grunn for at laptoppen må ut av vesken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Opplevde dette på Stord midt i februar...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Da burde man kanskje ha tenkt på dette før?
Kanskje en egen inngang for de som har laptop og god informasjon så de som eventuelt har laptop blir informert. Det blir jo for galt når majoriteten skal forsinkes pga dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]()
Vel nok ett eksempel på at vi lever i en paranoid verden. man har hatt med seg laptops på flyene i årevis,men nå er det plutselig en sikkerhetsfare.. helt latterlig.
Vel dette er bare en overgang. Det var sjekk av laptops da jeg var i statene i fjorhøst. Men at man kunne gitt mer informasjon om dette fra Avinor sin side syntes jeg nok.
![]() |
#12 |
Ute på tur
|
![]()
Hadde ikke rushtrafikken vært 50% EBG'ere og SAS hatt noe a la hva BA har på Heahtrow, med express-bane for sine Biz/F/Gull-passasjerer så skulle jeg ikke klagd noe.... *sukk*
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dette har vært en god stund, og det er bare en liten tilvenning som skal til før man raskt og galant får den ut av bag'en på noen sekunder. Har gjordt dette 5-6 ganger siste uken, uten å ha skapt kø. De fleste laptopbrukere er erfarne reisende som raskt venner seg til prosedyren. De samme har nok forlengst byttet ut de jernbeslåtte verneskoene og beltespennene med noen som er mer scannervennlige.
Laptoper er i seg selv ingen sikkerhetstrussel med mindre man bretter dem ut og bruker som frisbee (noe enkelte nok har vært fristet til, men da fra altanen i irritasjon over indre forhold). Årsaken til at de skal scannes for seg selv er et bestemt scenario.
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Lap toppen er vanskeligire å gjennomlyse, spesielt når den ligger sammen med annet rask og "sperrer" for utsikten. Derfor må de nå gjennomlyses separat
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Men hvorfor vi må ta av jakke og pakke ut PC'en tja.....? Sikkert veldig fali det. ![]() Hilsen, Laurenz |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Kombinasjonen av nye sikkerhetssjekk rutiner og syke flyveledere er visst ikke ideelt!
Kaos på OSL i ettermiddag! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Om dere alle kunne sett det vi har sittet og sett på intern-kameraene her nå...
Det er en kø jeg tror jeg aldri har sett maken til... ![]() Selvfølgelig har nok sykdommene i Røyken litt med det å gjøre og, men MAKAN !!!
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Leser at mange mister flyene sine? Hva skjer med dem? SK/DY skal vel strengt tatt ikke kompensere det... Må Avinor betale reginga...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Underbemanning i Røyken har lite med sikkerhetskontrollene å gjøre. Pax som ankommer OSL med fly er allerede screenet på andre flyplasser, og trenger bare gå ned trappen til avgangshallen, uten screening. Passasjerer som begynner på OSL må screenes. Ser lange køer også på peaks på vanlige dager, men dette er ekstremt!
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
AirBaltic kaos | Entusiasten | Reiseforum | 1 | 21-06-2013 19:17 |
Sommer og p kaos | Hpkris | Småprat | 0 | 16-07-2011 21:41 |
"Kaos" på TRD | The Ticketor | Flyforum | 7 | 27-10-2007 08:05 |
Kaos på OSL | EB | Flyforum | 14 | 21-09-2007 12:00 |
Bagasje kaos på Gardermoen: | Someone | Flyforum | 4 | 05-04-2006 12:46 |