![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hei på fredag fløy jeg med Norwegian fra Oslo til Stockholm. Da jeg stod på Arlanda og ventet og ventet og ingen bagasje kom. Så jeg nærmere på bagasjetagen min og da så jeg at jeg hadde fått taggen til en helt annen person og at min bagasje var havnet i Praha. Mitt spørsmål til dere flyfolk her inne hvordan i det hele tatt er det mulig å få en annen bagasjetagg enn den man faktisk skal ha?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det er mye "moro" som kan skje med datamaskiner :/
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ute på tur
|
![]()
Jeg sjekker alltid tag'ene før de sender baggasjen videre inn på båndet. En annen klassiker er om man har flere stop, og det er dato-skifte men de glemmer å legge neste dags dato på taggen.
-A PS: "Data" er som kjent en forkortelse for "Dobbelt Arbeide Til Alle". |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Etter en morsom episode med Qatar sjekker jeg alltid også bagasjetag. Broderen skulle til Hong Kong (HKG) og eksen til min mor skulle til Phuket (HKT). Da de leverte bagasje sammen så ble det så mye forvirring at lappene ble byttet om. La merke til det etter at bagen var på vei ned båndet, heldigvis fikk de stoppet båndet og byttet lapper. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Spørsmålet er litt ala hvordan er det mulig for mennesker å gjøre feil. Men jeg har sett en del av disse historiene fra alle sider av kjeden og vet hva som har skjedd iblant og har noen teorier om andre tilfeller. 1) Det vanligste er automatene hvor passasjeren sjekker inn og tar med seg tagger som passasjeren før har glemt igjen. 2) Feil passasjer blir sjekket inn - eller man jobber med feil reservasjon, som oftest ender man da også med feil BP, men har man sjekket inn på forhånd og bruker det så legger man ikke merke til det. Man kan se at det har skjedd ved at navnet ligner, nesten samme flynummer, etc. 3) Rot på skranken, glemt å kaste gamle eller tatt vare på andre tagger. 4) Kø i printerkøen, hvis BT-printeren har hatt feil, så kan det ligge utskrifter i kø, og når man da starter opp systemene og prøver å feilsøke, så får man ut tagger i køen. Som regel får man da ut flere tagger, og da får man punkt 3 igjen. 5) Feilavlesninger av strekkoder. Om man tar opp reservasjon gjennom strekkoder, så kan man få opp feil. Det gjelder særlig om man søker opp ved hjelp av taggnummeret på bagasjen (i tilfeller hvor man vil legge til et ekstra kolli) men også strekkoden på BP eller reservasjon, Altéa virker det som prøver å finne det som matcher nærmest istedenfor å advare bruker om mulig feil. 6) Bugs i programvaren aka innsjekksystemet
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Sjekket inn på FBU (for leeenge siden selvfølgelig) og fikk boaringkort med korrekt navn, og så var det angitt "Fra: Stockholm, Til: Stockholm"
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Har tidligere jobbet på innsjekk; og ja sjekker alltid taggen når reiser
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Opplevde at min koffert havnet i Singapore istedet for Bangkok med Finnair en gang. Men det løste seg veldig greit for meg. Jeg fikk 150 euro i cash og kofferten min levert på hotellet dagen etter, så en vinn-situasjon for meg
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Da har nok du fått tag'en til forrrige person og nestemann på automaten fikk da sikkert din ..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Jeg fikk,jeg fikk... | Heidi | Bilder & foto | 9 | 03-07-2012 23:41 |
Fikk du øye Qatar? | ENGM 911 | Bilder & foto | 16 | 15-10-2011 00:54 |
SAS fikk bonuspris | OsloAirports | Flyforum | 5 | 27-03-2008 15:23 |
Da fikk NAX forsvarskontrakten da... | ENGM RAMP | Flyforum | 33 | 27-12-2007 11:04 |
Evergreen fikk jobben ... | LN-MOW | Flyforum | 3 | 21-02-2005 08:52 |