![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Folkens,
Tenker på å dra på safari i Afrika, helst Tanzania men andre steder kan også funke. Noen som har erfaring og tips på lokale operatører og annet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Vet ikke hva du tenker på år du skriver lokale operatører, men internasjonale selskaper som f. eks. G Adventures og Intrepid Travel har plenty med safariturer.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Noe utydelig av meg, kanskje. Det jeg mener er at jeg ønsker ikke å kjøpe en ferdig pakke med safari, flybilletter å hele pakka. Kun ute eter selve safarien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Bodde både i lodge og i telt i Serengeti. Selve teltovernattingene var en veldig minnerik opplevelse. Teltene var de samme vi brukte på Kilimanjaro, så type "stort fjelltelt".
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Tar gjerne i mot tips om noen har erfaring. ![]()
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
De eneste jeg har noe som helst erfaring med er Wild Tracks - http://wild-tracks.com/
Drevet av et ektepar (der hun er norsk). Har ikke vært på safari med dem, men det er derfra vi (og svigers) kjøper særs god kaffe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Riktignok noe gamle biler men disse skulle byttes ut så de er sikkert nye nå :-) https://www.zaratours.com/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har god erfaring med Good Earth Tours som arrangerte safari og påfølgende Kilimanjaro-klatring for oss. Lokalt selskap med flinke og hyggelige folk, lå relativt lavt i pris så vidt jeg husker.
Anbefaler å bruke mest mulig tid i Ngorongoro og Serengeti på safarien, Lake Manyara f.eks. var ikke like interessant. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Erfaringer fra Tanzania | fuglern | Reiseforum | 1 | 22-10-2014 22:49 |
Safari og øyparadis i Afrika | Flygern | Reiseforum | 18 | 26-02-2014 20:53 |
Bonusbilletter (*A) til Sør-Afrika og Tanzania i februar/mars | Peppep | Reiseforum | 8 | 27-06-2013 21:28 |
Afrika (Kenya, Sør-Afrika?) | AirbusTrond | Reiseforum | 2 | 17-08-2008 16:03 |
Spotting i Kenya / Tanzania | msteen | Flyforum | 6 | 13-09-2006 11:31 |