![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hmmmm...
http://reise.aftenbladet.no/reise/Ch...arn-57074.html Quote:
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Og det samme gjør United. Fløy UA39 rundt påsketider, og vi fikk et torskeblikk tilbake da vi før avgang EWR spurte etter ekstra belte til vår datter som da var 7 mnd. Infants trengte ikke ekstra belte da de skulle holdes fast, var svaret vi fikk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Extension belt skal finnes ombord, også med tanke på store pax. Men jeg klarer ikke helt å fri meg fra mistanken om at dette kun skyldes kommunikasjonssvikt .. Exstension belt skal jo kun brukes hvis det vanlige beltet ikke rekker rundt. Ellers blir det for slakt. Noen år siden jeg reiste med infant selv, men jeg husker jeg klarte meg uten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dvs at du satt med ungen på fanget og så setebeltet over fanget til ungen igjen? Not safe...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det er helt korrekt. Ved en kraftig oppbremsing eller bråstopp vil tyngden til den voksne presse barnet mot setebeltet, som vil gi skader i buken på barnet. Livsfarlig praksis!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
|
![]()
Mulig jeg husker feil - det er en del år siden ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Crewet på den aktuelle flighten var for øvrig av det grinete slaget. Vi spurte pent (med "please" og greier) om å få en ekstra pute til vår lille frøken, men fikk avslag på grått papir uten noen nærmere forklaring... Enden på visa var at vår amerikanske sidemann donerte bort sin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ekstra setebelte til spedbarn er i mine øyne falsk trygghet. Ha barnet i bilstol i eget sete eller hold det hjemme. Koster noen tusenlapper ekstra, men det er det verdt.
Er det f. eks. noen som mener det er ok å ha et spedbarn på fanget i en bil? ...og det er ikke meningen å være snobbete. Jeg har selv fløyet mange turer - både LH og SH - med spedbarn på fanget, men gjør ikke det igjen. Det latterligste var imidlertid da crew-et på en SK flight befalte meg til å sette spedbarnet på fanget, fremfor i bilstol (godkjent for fly) under avgang og landing. Helt hull i hodet. Tok det opp med CR, som fablet noe om at kapteinen hadde rett til å bestemme. Kjære EU, dere elsker å lage lover og regler. Påbud om eget godkjent sete på fly til alle barn under 2 år - problem løst. Last edited by ILS2; 05-12-2013 at 15:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Mens laptop må legges i håndbagasjen opp i bagasjehylla eller inn under stolsetet foran...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Vi har aldrig fået bælte til infant på US carriers. Når vi har spurgt efter det har de kigget mærkeligt på os. Det havde de aldrig hørt om.
Har tross alt 20+ flight med junior som infant i USA. Europa er vel noget anderledes på det område, men udenfor Europa er det vel ikke uvanligt at infants ikke er spændt fast. Jeg forstår det ikke, men det er nok heller ikke meningen ![]()
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ja, i US bruker man ikke infantile belter overhodet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Og adjø infant fare!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
|
![]()
Slutt på meterhøye infants også ..
![]() Egentlig er det litt rart at det ikke er kommet, når man ser på hva man har gjort med trafikksikring av barn generelt. Det finnes også fine sikringsløsninger på markedet - ikke bare barnesete. Men det krever selvfølgelig eget sete .... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flyreise med spedbarn (seating, bilsete etc) | LN-FHU | Reiseforum | 24 | 04-11-2024 10:06 |
Flyger fløy uten sertifikat | Beechdriver | Flyforum | 25 | 15-04-2010 03:38 |
Flyger fløy uten lappen | k.s. | Flyforum | 6 | 12-06-2009 19:55 |
Fløy helt uten papirer | AirbusTrond | Flyforum | 19 | 07-10-2006 19:53 |
12-åring fløy alene uten billett | sail4fun | Flyforum | 14 | 06-06-2005 14:00 |