![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Molded
|
![]()
http://www.takeoff.dk/bagagedrop-med-selvbetjening/
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er jo egentlig bare bra. Hvis vi ser på bagdropkøen hos DY på OSL, så går denne mye mer fortere enn bagdropkøen hos SAS, hvor det er mange vanlige pax....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Det som var poenget er at køsilingen hos DY er mye strengere enn hos SAS. Det er veldig mange som blir sendt inn på den betjente bagdropen, som ikke har sjekket inn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Newcomer
|
![]()
Det er klart at kølengden varierer ut i fra når på døgnet du befinner deg på flyplassen. I peak perioden kan køene bli tidvis store hos både SAS og Norwegian, men tar sjeldent mer enn 10 min. På Gardermoen sliter man også fryktelig med at kapasiteten på baggasjehåndteringssystemet til flyplassen har for dårlig kapasitet. Sjekkinnøyen mellom E og F er den som håndterer mest baggasje, og her går ofte systemene i stå. Dette på grunn av mengden baggasje som kommer fra SGH Bagdrop, samt Selvbetjentbagdrop på F som fører til overbelastning og nedsatt hastighet på båndet.
Det er fint og flott at danskene ser muligheten i å effektivisere innsjekk på flyplassen, men jeg må ærlig innrømme at jeg er skeptisk til selvbetjentbagdrop. Er dette et produkt som truer flysikkerheten er et spørsmål jeg stiller meg. Vet ikke om det er noen her som har noen fornuftige tanker rundt det? Last edited by bizlove; 17-11-2013 at 10:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det er to køer men samme inngang om du følger med. Men du tror kanskje de ikke er sjekket inn, men vi har flere selskaper (Lufthansa er den største av de) som krever aktuell bagasjevekt og de får tagger i bagdrop-skranken etter at bagasjen er veid. I tillegg så har vi mye transfer som iblant må ha nye tagger.
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Limited release "slipper" man ihvertfall på selvdropp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS: Ny selvbetjent ombooking ved irrops | mcduck | Reiseforum | 3 | 29-09-2016 18:09 |
Blir self/automatisk bagdrop lite brukt?! | kekker | Småprat | 10 | 09-02-2013 13:14 |
Når Flybe kommer til Danmark | ValdaIsaksson | Småprat | 1 | 25-05-2012 19:09 |
BagDrop dagen før? | wf145 | Flyforum | 15 | 25-08-2008 00:41 |
SAS Danmark tar all inntjening på Norge - Danmark rutene | MartinL | Flyforum | 22 | 15-06-2006 13:50 |