![]() |
|
![]() |
#1 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
…..langt fra en rolig lørdag, her er det mere i OJB stil i dobbel forstand, dog ingen stålvogner med DI-3 her (that is a tall order - dog meget misunnelig på Fnate som har sittet i førerhuset på en DI-3 Dombaas til Åndalsnes og retur
![]() Vel den lille Italienerinnen er over Bend Oregon for Morsdags Feiring, når svigermor er 90 blir slike dager mer viktige. Tilbake til OJB stil - dvs pensjonist som jobber minst en jobb ![]() ![]() Dagen startet med en lang tur med de 2 i avdeling voff ! Så litt prosjekt arbeide lokalt, Bainbridge har en “Fault Line” hvor en kan se hvordan jordskjelvet her i 2001 har brakt frem store steiner og mange steder nærmest sprukket opp. Mye av dette er veldig ufremkommelig terreng, så vi driver med droner til å kartlegge - fotografere, meget artig å fly sammen med 4 DJI Mavic Pro 2. Vi har ennå ikke kommet helt frem til Kenmore Air’s ulykkes sted her på Bainbridge. I 2001 ble en Kenmore DHC 2 Beaver med et film team fra BBC som filmet den samme Fault Line, utsatt for downdraft og gikk ned i skogen syd på øya, ingen omkom - en skadet ble flydd med Helikopter til Seattle, resten av de om bord tok noen øl på The Harbor Public House her på øya (også kjent for å ha vært stedet for 5-6 Flyprats Julebord ![]() Ettermiddagen ble brukt til en lang Stand Up Paddle Board trening, trening for Bainbridge rundt senter i år. Nå noe velfortjent brygg fra San Clemente, med en DHC-2 Beaver på boksen og “The Man in the High Castle” - ganske skremmende likheter av som kan skje her om ting ikke snur ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fin søndag fra en som ikke er i pensjonsalderen ennå…men som absolutt gleder seg. Kaffe, forum, noen papiraviser og radio`n på i bakgrunn…i et stille hus mellom russebussen som dundrer forbi. Men tror faktisk jeg foretrekker russen fremfor «idretten» som stengte bydelen i går. Ha en ekstra best søndag:-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
God morgon från Radisson Blu Gardermoen. Nu ska jag masa mig ner till frukosten och efter det ska jag och kompisen ta ut en hyrbil och åka runt i krokarna innan det är dags att åka hem ikväll. He en väldigt fin söndag!
![]() |
#4 |
EBD
![]() Join Date: Aug 2012
|
![]()
God solfylt morgen fra Askøy, utenfor Bergen.
Knall blå himmel og speilblankt på fjorden. Nå våres det skikkelig her. Ukens oppdrag går mot slutten og kalkulatoren må taes i bruk for å kalkulere uken inntjening. Det blir uansett bra. Ser det ligger award tickets til langtvekkistan tilgjengelig for avgang neste uke. Ikke umulig at jeg havner på et fly om et par dager. Husk solkrem om du er på solkysten (aka vestlandet) FQTV
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Morn fra Forus. I gang med det siste helgeskiftet for denne gang. Ikke stort annet å melde en at det ser ut til å bli nok en nydelig dag. Spørs om man ikke må fyre opp grillen i kveld også.
Ha en fin dag forumister! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Mornings fra heimen. Tidlig oppe og i fin form. Kan konstatere at 70-års lag er betydelig roligere enn både ditto 40, 50 og 60
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
God dag fra Gøteborg. Liseberg står på programmet. Før vi kjører hjem i kveld. Ha en fin dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Morn fra Tønsberg. Her er man bare i permisjonsalder og milevis unna pensjonsalder. Alderen min skal nok dobles og vel så det før jeg kan kalle meg pensjonist.
Får shine opp kåken litt etterhvert før det kommer noe familie innom for bursdagskake og kaffe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
God morgen fra Knausen.. våknet av ivrige pip-piper og null stillhet. Nå må man komme seg ned og sette igang frokosten. Fake lobster-roll og mimosa er bestilt og da blir det slik. Reisefeberen til US er nå på borderline nivå og nå er de to dagene i SF "satt" med blant annet Peking Duck I Chinatown og langlunsj i Sausalito på programmet. Det blir nok bare vanlig fransk and her på bruket i kveld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
|
![]()
Hu og hei .. Ikke bare meg som eldes her på forumet, nei ..
Vått ute, men akkurat opphold så jeg får tatt ut de firbente. Morsdag i dag, så da skal det grilles og kokkeleres. Svoger kommer opp fra N Augusta, så da må det hastekjøpes en biff til .. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
God ettermiddag har det nå blitt fra Oslo. Ferdig trent og en kveldsvakt på Riksen venter. Satser på at det blir en rolig og grei søndag kveldsvakt. Også skal jeg jobbe dag i morgen på Radium. Mye rart man får sett på bare tre dager, men etter det blir det litt avveksling med eksamensvakt på en vgs. En ting jeg har lært meg av jobben jeg gjør er at man skal sette pris på de friske dagene man har i livet hvor livets største problemer er om man skal ha pasta eller fisk til middag eller om det blir Liseberg eller Tusenfryd i sommer. Plutselig får man ikke disse valgene nødvendigvis. Men det er mye man kan gjøre for å forebygge selv om det er mye man ikke kan styre med helsa eller andre rene tilfeldigheter, feks det å bli kjørt over av en bil eller lignende. Liseberg er forøvrig bedre enn Tusenfryd etter min mening. En liten hyggelig biergarten er det der også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
God ettermiddag fra Kongsberg. Her lades det opp til Brann - RBK på fjernsynet om en tre kvarters tid. Vi satser som alltid på seier til Brann. Ellers har det vært en hektisk uke rent helsemessig med både legebesøk på sykehuset her, samt telefontimer med Riksen flere ganger. Heldigvis ble fredagen avsluttet med gode nyheter når de ringte fra Riksen. De hadde bestemt seg for å operere for å få bukt med væsken i magen. Jeg skulle vært operert for en måned siden men den ble avlyst da risikoen var for stor. Nå er det helt annen operasjon som skal gjøres og som det er meget sjelden de utfører i Norge. Det er bare på Riksen de gjør dette og der er det kun en kirurg som gjør disse operasjonene, så det er en ganske uvanlig operasjon. Noe eksperimentell behandling er det dog ikke, da dette gjøres i utlandet. Jeg håper vi får gjort dette ganske raskt, men de måtte bestille utstyr fra og det kan ta litt tid da dette ikke akkurat er lagervare på Europris. Regner med jeg blir tatt ganske fort når utstyret er på plass. Det jo ikke ventetid på sykehuset for Pandioner.
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
God morgen fra Calgary! Solen skinner men det er litt mer skyet inn over fjellene i vest. Skal uansett en tur opp til Canmore for å gå en liten tur og spise lunsj med professoren min her på universitetet. Men først litt frokost og kaffe.
Det er forresten ganske fascinerende hvor mye senere våren er her enn hjemme i Norge. Det har så vidt begynt å bli litt grønt på trærne, og et par av kirsebærtrærne er i blomst. Er jo kanskje ikke så rart når vinteren biter seg fast her til langt uti april.. Men da får jeg jo oppleve to vår-blomstringer og det må da være bedre enn en?
![]() |
#15 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
God morgen fra Lillestrøm.
Jeg er best
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Best lørdag fra verdens beste lille øy | dc-8-63 | Flyforum | 12 | 30-06-2024 00:23 |
Herlig lørdag fra Verdens Ende | EB | Flyforum | 9 | 18-05-2024 13:51 |
Glad lørdag fra Verdens Ende | EB | Flyforum | 6 | 20-06-2020 11:58 |
God lørdag fra Verdens Ende | EB | Flyforum | 11 | 29-09-2018 21:09 |
Glad lørdag fra Verdens Ende | EB | Flyforum | 10 | 09-06-2018 15:11 |