![]() |
|
![]() |
#1 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Hvordan kan man enklest få tak i 30 Tier points?
Økonomi til London gir kun 20 poeng t/r og Business til London er for dyrt.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Flyr til et sted via London og får 40 totalt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Noen forslag til hvor? Klarer ikke se på ba.com info om tilbud til andre steder i Europa enn London.
Og er det andre enn BA det kan lønne seg å fly med? Finnair til Helsinki gir også for lite poeng.
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 28-10-2015 at 23:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Finnair til TMP eller TKU evt. TLL?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Takk for tips, TMP er eneste jeg ikke har besøkt enda.
OSL-HEL gir 5 poeng hver vei og HEL-TMP hadde også gitt 5 om det hadde vært med Finnair, men det er med Blybe så det gir muligens ikke det engang. Så det gir 10 eller 20 poeng totalt i Light og Value. I Pro får man 40 eller 80 poeng, men da koster turen mere enn å fly til USA.
![]() |
#6 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Tror jeg har testet aktuelle datoer for samtlige steder BA flyr i UK og de ser samtlige for dyre ut og mange hadde flyplassbytte eller overnatting i London.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Bestill single legs med BA og oppgrader for cash i MMB.
Ellers er BA svært dårlig program om man flyr eco og jakter status. Men 50 legs (er det vel) gir deg sølv, hvilket motsvarer *Gold
![]() |
#8 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Hva er MMB? Regner med at det ikke er Memanbetsu du snakker om.
En tur i Business Class i helgen har allerede gitt meg bronsestatus og 4 langturer til i økonomi i vinter vil få meg opp på sølv, men ville gjerne hatt sølvstatus på plass før den siste turen så derfor trenger jeg 30 poeng.
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 29-10-2015 at 01:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
MMB = Manage My Booking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Helgeturekstremist
|
![]()
OK, ser det står noe om oppgradering der, men det feiler for de flightene jeg allerede har inne. Det hadde jo vært praktisk å oppgradere bare en returflight til Oslo og der få de ekstra 30 poengene. Det er sikkert ikke mulig å få til for flighter booket gjennom aa.com.
Og får man også flere points om man oppgraderer for Avios?
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Som Fnate sa så er BA blitt et bedritent dårlig program for folk som reiser eco. Det var relativt dårlig før, nå er det bare bedritent. Selv opprettholder jeg status ved å hoppe på et salg i Qatar business til Asia hvert år og litt småflighter hit og dit med BA. Da kan man få sølv for under - 20k eller om du er heldig til under 15k. Omtrent som med Eurobonus før de la om opptjeninga. Det som ser ut som er greia nå er at Qatar har sjeldnere og sjeldnere gode tilbud til østen. Så får håpe de kommer med noe i løpet av neste år. Last edited by Hypern; 29-10-2015 at 12:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Helgeturekstremist
|
![]()
Siden det er booket via AA.com ser det ut til at jeg eventuelt må oppgradere via dem, men på siten finner jeg kun mulighet for oppgradering for de som har status via en link som feiler når jeg klikker på den. Får meldingen
Quote:
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hei - det har seg sånn at jeg trenger 4 segmenter på BA metall før jul for å opprettholde BA sølv (har allerede 600 tierpoints). Problemet mitt er at jeg synes BA er fryktelig dyre på intraeuropeisk (feks OSL-LHR-MAD). Noen som har noen tips? Er det noen destinasjoner i Europa BA kan være billige på? Tenker å gjøre dette som en helgetur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Sjekk Amsterdam, jersey. Gjerne på separate bookinger. De har priset opp gjennomgående.
Evt Dublin, Wien, Brussel...
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Hva med Belfast som man ellers ikke kommer direkte til fra Norge? Edinburg kommer man jo ellers raskere til, men er absolutt verdt et besøk.
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Cork er også et alternativ, men er usikker på om det er noen flygninger som er BA-metall.
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Endte med at jeg tok OSL-LHR-MAN og tilbake på en lørdag. Alt var møkkdyrt ellers i førjulstiden... tom i romjula var dyrt. Men jeg får det jeg trenger.
![]() Sent fra min SM-G920F via Tapatalk Last edited by Hypern; 13-11-2016 at 16:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Endringer i executive club | RJon | Reiseforum | 13 | 29-01-2015 12:39 |
Baby we were born to (milage)run... - Noen betraktninger om SAS Plus | Martin | TripReports | 17 | 09-04-2014 00:28 |
Milage Run fra KRS uten Milage | Bizflyer | Reiseforum | 4 | 20-04-2013 22:03 |
Milage run for Milage Plus | robertaas | Småprat | 7 | 14-12-2011 09:36 |
Milage run, ellerkanskje flytype run. | kekker | Småprat | 5 | 30-11-2011 09:08 |