![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
I går reiste jeg hjem fra LHR til TRD via SVG. Fra London til Stavanger gikk ferden med SK 4630. Jeg var veldig fornøyd med å ha fått reservert to seter til meg og sønnen min på første seterad i GO, både siden jeg liker å sitte foran og fordi vi skulle komme oss av fort i tilfelle det ble snaut med tid til transfer i Stavanger.
Stor var forbauselsen da jeg sjekket inn på LHR og så at vi i stedet for rad 7, (eller om det var 8) A og B, var flyttet til 17 A og B. Jeg tenkte at dette sikkert var fordi det var gjort bytte av modell eller at det var solgt flere seter i pluss. Da vi kom til gate, så jeg at det sto en -800 der slik som det opprinnelig var satt opp. Siden jeg var interessert i å vite hva som hadde skjedd og hvorfor, spurte jeg damen bak skranken høflig om hvorfor plassene våre var endret. Hun kom med noe svada om at det måtte være bytte av flytype, men forsikret om at det var gode plasser (noe det i mine øyne ikke var). Forbauselsen ble ikke mindre da vi kom om bord og det var boarding completed, for framme i PLUS satt det 2 eller 3 personer, og de setene jeg hadde reservert sto helt tomme, samt flere seterader rundt dem. Jeg vil tippe at flyet var snaut 2/3 fullt. Noen med forståelse om seating og slikt som vil prøve seg på å forklare hva som kan ha skjedd og hvorfor?! Det eneste jeg kan tenke meg er at det kan ha noe med balanse å gjøre, men samtidig virker det noe rart for en helt uten fagkunnskap, siden flyet var så godt som tomt de 10 første seteradene og rimelig fult bak over. Jeg er fullstendig klar over at endring i setereservasjon kan forekomme og at det sikkert er gode forklaringer på dette, men i dette tifellet kan jeg ikke se noen gode årsaker, og som pasasjer føler jeg at jeg burde ha rett til en forklaring når slikt skjer! VC-10 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg har ikke fasiten men:
Kjedelig når det skjer! Jeg velger konsekvent ikke de 2-3 første radene hvis jeg flyr i Go. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Den vanligste grunnen til nytt sete er flybytte og/eller endring av konfigurasjonen ombord (les: utvidelse av Plus kabinen). Endring av konfig kan ha med vekt/balanse å gjøre.
Jeg vil tro at setene du hadde valgt (rad 7 eller 8) havnet i Plus-kabinen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Da vi kom opp i lufta observerte jeg at PLUS-skiltet var flyttet fram til rad 4. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det kan ha vært flybytte eller konfig-bytte to ganger (f.eks. 738->737->738) og da vil man ikke bli flyttet tilbake, det kan være balanse om f.eks. man skal laste noe veldig tungt så må det i lasterommet foran.
![]() |
#6 |
Legal Eagle
|
![]()
Litt ot: Er ikke 17a (og f) regnet som de beste plassene i SAS' 738? Dvs nødutgang? Eller var det en annen versjon du fløy med kanskje?
![]() Når det gjelder raskt av, så har jeg testet det i det siste, og i praksis var det ikke store forskjellen på 5c (på fredag i en SAS 73G) og 18a (mandag i en SAS 738). Og det var mandag jeg hadde dårlig tid. Vi parkerte nøyaktig 0705 og jeg rakk bussen fra OSL 0710 ![]() Last edited by RWY 24; 20-08-2013 at 16:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
-man ikke vil tidlig ut i flyet -vil ha muligheten til å legge håndbagasjen under setet foran. 17A har mye benplass, 17B har også bra med plass da setet foran ikke kan legges ned. 17A var mitt sete tur/retur Alicante for noen uker siden, og jeg hadde en fin tur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Men, men - ingen krise, vi kom oss trygt fram til både SVG og TRD (før rutetabell, som de er så glad i å påpeke), så vi har ingen ting å klage på. Jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor de trengte 8 rader PLUS til 3 pax, men verden går vider. I morgen er det Flyprattreff i Trondheim - hurra ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gastronaut
Location: Snart Asker, eller nærmeste sted med kortreist god mat og drikke.
|
![]()
Jaja, da gikk jeg i amatørfellen på OSL-BCN i morgen..
Booket 17A+C for flere mnd. siden, men i går var 2A+C (Bulkhead på 738) ledig, og flyttet oss dit. Selvfølgelig var jeg kastet ut av disse ved OLCI i dag og den fullstendig inkompetente gjengen på "nye" 05400 for oss med 10 år EBG på baken brøt tlf. forbindelsen x 2, og supervisor (Hun var det IKKE lett å få agenten til å sette over til) kunne heller ikke gjøre noe da rad 17 selvfølgelig er opptatt.... Med 2 stykk på 190 cm blir dette IKKE gøy. Grrrr..... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ufrivillig endring av flysete | alexbru | Reiseforum | 7 | 18-02-2013 15:06 |
Ufrivillig touch and go | Discus | Bilder & foto | 11 | 09-06-2010 16:25 |
Støre med ufrivillig stopp... | MartinL | Flyforum | 4 | 17-01-2007 20:57 |