![]() |
|
![]() |
#1 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
...var vi innenfor 22 timer av avgang. Printeren har spyttet ut et park med litt linjer og to ganger "BN1". I like. Ut på tur. Litt C, litt F, masse gøy. Har enda til gode å hverken pakke eller vaske det som skal med, dette blir et travelt døgn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Det skulle ikke stå "BNI" i stedet for "BN1"?
Altså en slik en? ![]() Og hvis det er slik, gled deg ![]() Men husk hørselsvern !
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Åneidu. BN1. Først sjekket inn, både herfra til der og derfra til der borte. Såh. 15 timer til jeg stikker, ingenting pakket, ingenting vasket, og ikke ferdigpå jobb. Men passet, og billetten ligger her.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,388
|
![]()
Ikke pakket, ikke vasket...håper det ikke kommer noen ved siden av deg...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
Sekken med teknikken pakkes i morgen, og får følge av en ny sekk, med D200, og foreløpig min 18-200mm, men i Singa skal den nok få besøk av en 17-55mm/2.8 og en 300mm/2.8 *sukk* ille å være forelsket i hardware. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,909
|
![]()
har du husket aa bestille hotel i Portland ?
![]() ![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
Bilder, tekst og katastrofehistorier kommer utover dagen. En dag i papir-billettens navn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,388
|
![]()
Kan ikke alle fra bergen kverulere?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Da var man kommet frem til Køben etter en tur med en MD-87. Først var jeg naiv og trodde at siden man reiste på biz og at amadeus sier "kontinental frokost" at man faktisk får mat, og så var jeg av setekartet sin visning av det inntrykk av fuglen ikke skulle være full av horder med uvaskede masser. Finn to feil.
Etter takeoff ble de fort avgjort at noen liten og god frokost etter en natts jobbing ikke kom til å skje, her var det betalt for en kopp te og hend over arven for et smørbrød. Hvorfor kan ikke SAS bestemme seg, og så i det minste la folket få vite hva man går til? Flyet viste seg også under boarding å være under agrep av enorme horder av folk som bare ikke greidde å holde seg bak i flyet, og snart ble det klart at ikke bare ble det bra fullt, men jeg fikk en snerten liten berte ved min side. For å gjøre vondt værre så viser det seg at disse hordene har planer om å gjøre føyet så fullt at det til slutt blir en av de som får sitte på klapp-setet til København. Etter å ha ranet meg fra frokosten kunne det i det minste ha oppgradert meg fra 3C til 0B. Og nå sitter jeg i loungen her i Køben, hvor SAS har nok en gang skrenket inn utvalget av mat og man ikke en gang kan finne en vanlig skive. Urk. Nei, håper ting tar seg opp om noen timer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,388
|
![]()
Hadde du fløyet SAS eller Lufthansa så hadde vi nok allerede hatt flere rapporter... Når kommer andre selskap etter?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,261
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,522
|
![]()
BA testet da Connexion By Boeing, men de er ikke lenger paa kundelisten. Saa da var de vel ikke fornoeyde, da vel ....
![]() Det var ellers noe snakk om 2x MD (og 2x BN1) foer langturen ...... Han dukker nok snart opp! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,388
|
![]()
BA mener at det var INGEN passasjerer som etterspurte dette...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
Jeg har etter hvert vært i en del fæsi lounger. BA sin lounge pavillion på Heahtrow, alt som kan krype og gå av *A lounger, innklusive SQ sin F lounge i Singa, TG sine F lounger i BKK og en del utenfor *A også. Men når det gjelder lounger har alle fått en ny en å måle seg mot. Siden SQ eier 49% av Virgin så har de ordnet slik at om man fly SQ i biz eller F fra LHR, og er PPS-medlem, så får man da bruke Virgin sin Clubhouse Lounge. Denne tar kaken. Den er vel godt over 500kvm stor, hele greien lider av 60-talls retro og design-fetish, og har en egen resturant, en 30 meter lang bar som lager alt du kan drømme om, og så mange frskjellige kule sitte, ligge og soveavdelinger, pluss en koselig liten spa. Det vrimler av hyggeligere hjelpere som ordner den minste lille detalj. Er du sulten og vil ha maten servert liggende på en svær sofa of se TV? ingen problem. Barmenyen er lang som en dorull, og her fikk man skikkelig middag. For min del endte det med å finne en rolig avkrok, og tyllet i meg halvt og halvt boblevann og orangejuice mens jeg venter på en liten haug fersk rullet sushi og litt god, hjemmelaget skottsk lammesuppe. Etter dette tok jeg meg en lang dusj i godt, kaldt vann (eget valg), i en dusj som gav ny innsikt o hvordan få vann på en person, med mer varianter enn en vanlig bilvask. Etter dette var det bare tid til enhalvtimes massasje, hvor en stakkars jente forsøkte å finne frem til inviduelle muskler i det panseret min rygg har blitt over den siste uken, før jeg hastet meg om bord i SQ319 til Singapore. Ombord var det rett inn i sete 24K, Raffles class på hoveddekket. Vet ikke hva det er, men bare lyden av musikkenunder boarding på SQ, og duktet fra den passelig søte Bvlgari-greien de har ombord som sin fly-duft får emg til å slappe av ganske bra, helt med en gang. Etter to runder med nybrygget iste var kapteinen klar for å dra sin vei, så vi begynte det vanlige schpielet om hvor redningsvester og belter og slikt er, og hvem som skal puste i hvem sin maske. Etter en liten mils kjøretur og sightseeing rundt Heathrow fant vi endelig rullebanen og etter et par andre fly bar det opp i kvelden og mot Singapore. Jeg var rimelig kjørt, så alt jeg fikk med meg var noen episoder av moroheter på TV'en mens jeg ventet på en bedre middag av ymse sjøfor og grønt før jeg sluknet. Med unntak av en tissepause over Khazakstan og Afghanistan, så sov jeg som en stein til frokost over Thailand. Jeg sover sjeldent på fly, men denne natten trengte jegvirkelig søvn. Til Lunch før landing ble det stekt and med ferske grønnsaker og nam, i appelsinsaus, pluss mange runder med iste. Dagen i singa ble kort og grei, med en tur til Sim Lim og skaffe priser på Nikon-biter, og en sein kvelds. Nå er kloken snart morgen og jeg skal på flyplassen og mlte to kompiser som skal i samme bryllupp nete uke, og se om jeg ikke får jukset de inn i loungen for dusj og mat, pluss je gskal ut å fly litt selv, på handletur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|