Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 29-08-2013, 16:39   #1
Spacetime
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 294
SAS SK935 returnert til CPH 29AUG13

Det ser ut til at SAS til San Fransisco har returnert til CPH etter en time i luften?
Spacetime is offline   Reply With Quote
Old 29-08-2013, 16:45   #2
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,172
Default Re: SK935 returnert til CPH

Sannsynligvis noe teknisk da... Ellers hadde den vel diverted til en nærmere flyplass.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 29-08-2013, 17:19   #3
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,519
Default Re: SK935 returnert til CPH

Flybytte og avgått ca 1630. 901 blir et par timer sen da de tok den opprinnelige maskinen ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 29-08-2013, 18:45   #4
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,519
Default Re: SK935 returnert til CPH

Flapsproblemer og heavy landing, sies det .. Jaja - godt man hadde en Plan B denne gangen.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2013, 07:52   #5
apeks
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 666
Default Re: SK935 returnert til CPH

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Flapsproblemer og heavy landing, sies det .. Jaja - godt man hadde en Plan B denne gangen.

Bare nysgjerrig.
"Heavy landing", hva betyr det i denne sammenhengen ?

For tungt fly eller landa med et brak ?
apeks is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2013, 08:04   #6
Savipix
ScanFlyer Rusty
 
Savipix's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,479
Default Re: SK935 returnert til CPH

För tungt flyg
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2013, 08:57   #7
LN-FHU
Superflyer
 
LN-FHU's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
Default Re: SK935 returnert til CPH

Er det ikke vanlig prosedyre å sirkle for å kvitte seg med drivstoff/eller droppe drivstoff,når det er slik ?
Kan det ha vært så stor "nød" at landing var påkrevd raskt ? I såfall er det jo dramatisk.....
__________________
****************************************

****************************************
Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2013, 10:09   #8
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,136
Default Re: SK935 returnert til CPH

SK995 CPH-PEK ble kansellert i går kveld, følgefeil...
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2013, 10:51   #9
apeks
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 666
Default Re: SK935 returnert til CPH

Quote:
Originally Posted by Savipix View Post
För tungt flyg
Da blir jo neste spørsmål hvorfor de ikke brant fuel i stedet for en overvekt landing ?

Må jo ha vært en ganske alvorlig feil da ?
apeks is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2013, 13:20   #10
LN-VLE
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
Default Re: SK935 returnert til CPH

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Flapsproblemer og heavy landing, sies det .. Jaja - godt man hadde en Plan B denne gangen.
Betyr det snudd etter en time på grunn av problemer med flap, og heavy landing som følge av mye fuel på grunn av avbrutt flyvning?



Vidar
LN-VLE is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2013, 14:22   #11
Stromoren
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2012
Location: Boden, Sweden
Posts: 502
Default Re: SK935 returnert til CPH

FR24 visar att man inte kom upp över 9000 fot, flög en åtta över DK och landade igen efter ca 1 timme i luften.
__________________
/
Peter

[url=http://my.flightmemory.com][img]http://my.flightmemory.com/pic/Stromoren.gif[/img][/url]
Stromoren is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2013, 14:41   #12
Ttech
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2012
Posts: 221
Default Re: SK935 returnert til CPH

Skal komme tilbake med nærmere detaljer til uka.

Og ja, en overweight landing er at flyet er for tung i forhold til dens gitte MLW(max landing weight).
Det ligger en egen task i Maintenance manualen som sier hva som skal sjekkes av struktur, og andre ting.
Ttech is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SK935 - 04/10 akira Register- og ATC-Forum 3 04-10-2017 11:04
Ryanair bytter ut: Luton - CPH til Stansted - CPH? Scandinavien_Airlines Småprat 6 12-01-2017 16:40
SK925 CPH-IAD returnerer til CPH Cecilie Småprat 10 03-09-2013 00:47
SK935 CPH-SFO 17 JUN kansellert staale Småprat 8 17-06-2013 22:06
SK935 15. Juli fotohjelp?? staale Bilder & foto 0 03-06-2013 17:26


All times are GMT +2. The time now is 00:29.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.