![]() |
|
![]() |
#1 |
Trangsynt
|
![]()
Hei.
For en uke siden så kjøpte jeg en flybillett hos United, oslo-vegas t/r for to stykker. Jeg brukte en voucher, slik at en av personene fikk trukket fra dette beløpet på summen. Det som skjedde etterpå var at Amex kortet mitt ble trukket for beløpet tilsvarende billetten som ikke det ble brukt voucher på. Billetten som brukte voucheren, er ikke trukket i det hele tatt, selv om det skulle vært trukket rundt 5000,- Jeg ringte til United i dag og forklarte situasjonen, men de sa at alt var i orden med billettene, og kunne ikke se noen uregelmessigheter ved transaksjonen. Så jeg lurte ganske enkelt på hva jeg kan risikere hvis beløpet ikke blir trukket i det hele tatt? Kan de plutselig kansellere billetten min om de finner det ut etterhvert? Eller er det en treghet i systemet, siden jeg brukte voucher? Synes det er så rart at bare den ene billetten ble trukket... Mvh Tommy |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Browncoat
|
![]()
Kjøpte noen billetter hos AC tidligere i sommer, og brukte kredittkort på det.
Vet ikke hvor lang tid det tok før at det ble registrert, men det tok en del dager, for 3-4 dager etterpå så var det ikke noen antydning til det i nettbanken. Så det er sikkert bare treghet i systemet i sammenheng med voucheren. Anyway så sier jo UA at det ikke er noe problemer hos dem, så det er bare ha is i magen og vente litt til ![]() God tur ![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Kjøpte UA med Diners som ikke ble reg som det burde...Men så lenge du finner reservasjon på UA får du regning..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er noe funky som skjer med UA sin webside i sommer. Jeg merket ogsaa at da jeg brukte UA kreditt forrige uke at jeg ikke ble trukket det jeg skulle.
Har ogsaa merket at jeg oppgraderte enn bonusbillett fra business til first og ble heller ikke trukket mellomlegget. Jeg hadde ikke stresset med det. Saa lenge det ikke kommer opp en melding paa united.com naar du klikker paa reservasjonen din, er billetten billettert ok alt ok. Det kommer typisk en melding som sier "There has been a change to your ticket" eller "this reservation is not ticketed" eller "this reservation has been revised, please confirm" Faar du en slik melding er billetten ikke kosher (en agent har ikke gjort jobben ferdig/feil) og du maa ringe for aa faa det fikset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Trangsynt
|
![]()
Ok. Det ser ut til at alt er i orden med billetten...så da får en bare vente og se. Takker for svar!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Booket en billett hos UA for en drøy måned siden. Først booket jeg i Y og betalte ekstra for Y+. Etterpå dukket det opp et oppgraderingstilbud som jeg slo til på. Et par dager etterpå merket jeg i nettbanken at ikke bare var oppgraderingen betalt "to ganger" (en per flight), men gebyret for Y+ var også refundert - en transaksjon per flight. Gav meg inntrykket av at UA hadde generell orden i sysakene både på betaling og refundering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg er sikker paa at de vil komme etter deg for mellomlegget, men saa langt har det ikke skjedd meg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Trangsynt
|
![]()
Og der ble det trukket ja. Treghet i stystemet bare da
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Trukket dobbelt for SAS-billett | Wiggo Hovde | Reiseforum | 23 | 31-08-2015 15:58 |
Når blir pengene trukket fra kredittkortet ved booking? | AN0510 | Reiseforum | 0 | 05-01-2011 05:18 |
Ikke gjennomgående billett m/BA | stoeckli | Reiseforum | 6 | 30-07-2009 16:49 |
Norwegian lanserer kredittkort som billett | Trety | Flyforum | 20 | 12-09-2005 08:21 |