Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 09-04-2006, 09:48   #1
VC-10
ScanFlyer Crusty

VC-10's Avatar

Default Londonturen er unnagjort

Da er man vel hjemme i gamlelandet igjen etter noen gode dager i London. Blir aldri lei den byen!
Jeg var så heldig å få innvilget to spotterturer.

Den første tok meg til LHR, og det fine spotterstedet på plenen ved innflyvningen over Hatton Cross. Som vanlig en stri strøm av større maskiner. De fleste er selvfølgelig vanlig å se på større flyplassen, men en og annen godbit kommer jo innimellom. MD-11 fra Varig i Starfarger var blant godbitene. Det var et par fine timer mellom de kraftige regnbygene (godt jeg hadde vett til å bringe med paraply).

Et par dager senere tok jeg en morgentur til LCY. Det var enkelt å greit å komme direkte dit med toget.
Siden jeg ikke hadde vært der før var jeg spent på forholdene. Det viste seg at det var en riktig bra plass å dra. Rett utenfor terminalen er det et større område ved parkeringsplassen, med benker og god utsikt til rullebanen rett på andre siden av kanalen. Gode fotoforhold, og på tidlig formiddag var det ganske tett trafikk med Bae 146 / RJ, DHC-8, Do-328, ATR-42, F-50 og en SAAB-2000. En og annen businessmaskin var også å se.
Det er absolutt å anbefale en tur dit, men sjekk rutetabellen, slik at du ikke kommer dit i en av dødperiodene!

Bilder fra begge steder skal jeg prøve å presentere i løpet av påsken.

VC-10
VC-10 is offline   Reply With Quote
Old 09-04-2006, 15:11   #2
G-COLE
ScanFlyer Molded

Default Replying to Topic 'Londonturen er unnagjort'

-Ja,- vi venter i spenning !
Alltid kjekt å kunne se hvordan det er andre stder !
G-COLE is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2006, 10:41   #3
CK
ScanFlyer Mile High Club

CK's Avatar

Default Replying to Topic 'Londonturen er unnagjort'

bilder???

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules