![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
De siste dagene har jeg observert et nytt helikopter over Oslo som jeg ikke har sett før.
Først lurte jeg på om det var luftforsvaret sitt Bell, men halerotoren var integrert og ikke utvendig fra halen. I ettertid tenkte jeg at det liknet på politiet sitt helikopter (EC-135), bare i sort. Kan det være de har fått nytt helikopter som er umalt? Eventuelt er dette materiell for deltastyrkene? Noen som vet noe om dette?
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
Skulle de ikke leie et engelsk politi helikopter? Hvis det ikke er lakket om, så var vel det relativt mørkt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dette var i Bardufoss igår, men ut fra beskrivelsen så stemmer det jo litt. Mørkt og integrert halerotor. Hva det gjør her har jeg ingen anelse om.
http://www.nordlys.no/bilder/article6723746.ece?start=8
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Helikopteret på bildet over tilhører Bardufoss videregående skole. Brukes til opplæring av flymekanikere. Ikke lenger luftdyktig. Står også et slikt på Skedsmo, Sola og i Bodø.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ukjent helikoptre mot Værnes | Trdfly | Småprat | 3 | 04-03-2013 20:05 |
Sorte felt | putzmeister | Flyforum | 1 | 15-04-2009 18:07 |
Helikoptre skal gi mobildekning i katastrofesituasjoner | Trety | Flyforum | 0 | 26-01-2007 11:26 |
NB med sorte tal !! | Jan | Flyforum | 0 | 16-08-2006 08:50 |
4 helikoptre i formasjon over Ås observert .. | Herlov | Flyforum | 3 | 10-03-2005 19:36 |