![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
Fare for ny SAS-streik:
Brudd i danske SAS-piloters forhandlinger Det er brudd i tarifforhandlingene for de danske SAS-pilotene. Partene gikk etter torsdagens møter hver til sitt - uten at det ble avtalt nye forhandlinger. Det er fare for en ny SAS-streik. Torsdag ble det brudd i tarifforhandlingene for de danske SAS-pilotene. Årsaken til brudddet skal være noe uklart. Den danske pilotforeningens formann Mogens Holgaard hevder ovenfor danske aviser at SAS-ledelsen avviste pilotenes forslag til innsparinger for 150 millioner kroner. Pilotene foreslo at de skulle si fra seg fire fridager i året, gå med på en ny deltidsavtale, samt vise tilbakeholdenhet i lønnskravene, melder Ritzau ifølge Ekstrabladet. boarding.no |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 1970
Posts: 1,245
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: ENAN
Posts: 1,323
|
![]()
Endelig? Syntes det var rart at danskene har ligget lavt i terrenget så lenge.
De var jo alltid de heftigste aksjonistene i "gode gamle dager". Stay tuned. ![]()
__________________
Intet er som musikken fra en stor stjernemotor... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 217
|
![]()
Enda en grunn for bedriftskunder å dumpe SAS / SBU. DY, NB gled dere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,102
|
![]()
Vet ikke akkurat om DY og NB gleder seg. Vil tro at de vokter seg vel for å være skadefro. For en vakker dag er det de som av en eller annen grunn sliter med konflikter innad i ekteskapet med sine medarbeidere... og vi har vel fortsatt tilgode å se et ekteskap som har forløpt helt knirkefritt...?
Men, når det er sagt, så tviler jeg på at SAS, enten det er SBU, SASDK eller SASSE, tåler en konflikt til som rammer de reisende. Den vanlig pax skiller ikke mellom hvilke av SAS selskapene som har en konflikt som rammer dem. Men skulle det nå bli en ny streik, så tror jeg vi ser at både DY og NB vil ta de nødvendige grep for å favne over det aller meste av Skandinavia rett og slett for å sikre sine kunder at de kommer frem dit de skal. For det er vel ingen tvil om at både DY og NB har kunder fra flyplasser der kun SK opererer, feks KSU - OSL - CPH, der KSU - OSL flys med SK og OSL - CPH flys med DY/NB. Det samme kan sies om MOL, HAU, KRS, AES, BDU m.fl. Skjer det er jeg overbevist om at SK blir tvunget til å redusere sin størelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fare for streik i BA | The Ticketor | Flyforum | 3 | 21-02-2008 16:13 |
Fare for Widerøe streik | PerJen | Flyforum | 46 | 21-08-2007 19:02 |
Fare for streik i SAS DK | Trety | Flyforum | 35 | 23-10-2006 10:22 |
fare for streik i MyTravel | CK | Flyforum | 0 | 22-06-2005 08:06 |
Fare for streik i Finnair | Trety | Flyforum | 1 | 14-01-2005 21:32 |