![]() |
|
![]() |
#1 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Kom inn fra KRS en liten halvtime forsinket, grunnet sent ankommet fly fra OSL, samt at vi måtte holde en lavere hastighet enn normalt inn mot OSL.
I følge de i sete 0A og 0B, var en rullebane stengt, den østre, i kombinasjon med litt ugreit vær rundt OSL, som ga restrictions. Noen som vet hva som foregår, bortsett fra værmessige forhold? Det var tydeligvis en del forsinkelser ut fra OSL, så noe krøller litt.. Edit: Nå tar det vitterlig av fly fra østre rullebane, så noe har skiftet sikringen.. :-) Jeg kom forøvrig inn med SK222.
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison Last edited by kekker; 31-05-2013 at 19:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Det er vel endel slot nå i forbindelse med nye taksebaner pga utbyggingen har jeg forstått det rett
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Ikke umulig at jeg hørte skjevt, at det var stengte/nye TXWY som lagde krøll..
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kom fra TRD i går kveld, og fikk en 20 min delay, da skyldte kapteinen på teknisk utstyr i tårnet/innflyvingssystemet...litr det samme som var tidligere i vinter virker det som.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kekker, SK222 var 18 minutter forsinket fra KRS og fremdeles 18 minutter forsinket ved ankomst OSL. Dermed var det planlagt flytid fra KRS. SK221 hadde en 14 minutter forsinket avgang fra OSL og ved ankomst KRS hadde den tatt inn 2 minutter. For meg ser det nesten ut som en planlagt turn-round på 25 minutter ble 31 minutter på KRS.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hei
Jeg fulgte med på dette hjemmefra i kveld, og ta en titt på flyradaren fra ca kl 16:50 UTC. Asiana sin 747F lå på innflyging og fikk en ekstra sving østover før landing. De følgende flyene fikk nok noen restriksjoner etter en "Heavy", og jeg fulgte med på SK 1470 fra CPH med kikkerten, som kom i en uvanlig lang venstresving rett foran verandaen vår før den svingte mot OSL igjen. Rett bak kom LH fra frankfurt og fulgte samme rute. Mens jeg så på den i kikkerten kom plustelig SAS 737-600 inn fra motsatt side bak i kikkerten, opg fulgte en mer vanlig innflygingsprofil på østsiden av oss, og så kom deres fly fra KRS deretter, en 737-800. Rett før dette hadde et voldsomt regnskyld med mørke skyer feiet over oss fra nordøst
![]() |
#7 |
evig optimist
|
![]()
var nok mye været sin skyld ja, trur ikke jeg har vært borti maken til uværshalvtime.. sjelden at det er så ille som det var i kveld.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det slo ned i en sender som tårnet bruker. 118.300 og 120.100 ble slått ut, og det måtte settes opp alternative frekvenser.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Strålende søndag | LN-FHU | Flyforum | 12 | 15-09-2013 18:06 |
God påskelørdag | Someone | Flyforum | 16 | 30-03-2013 23:08 |
God søndag frå Langkawi! | zico77 | Flyforum | 14 | 03-06-2012 20:30 |
God søndag frå tropene! | zico77 | Flyforum | 18 | 27-05-2012 22:44 |
Swiss trøbbel på OSL idag (28/4)? | Someone | Småprat | 3 | 28-04-2012 17:42 |