![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2011
Posts: 310
|
![]()
"Sources said the pilot made a conscious decision to raise the plane's functioning gears to land on the plane's belly - lowering the chances of the plane veering off the runway."
http://www.nypost.com/p/news/local/p..._content=Local Ser ut som Dash-8 100 eller 300? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Ser ut som N934HA så en -102.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Ser ikke ut som en -300. Er nok en -100 eller -200Q.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 281
|
![]()
Gule propellblader brukes kun på -100.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer ettellerannet..
Join Date: Sep 2004
Location: Hvam
Posts: 2,184
|
![]()
Virker som en veldig rasjonell avgjørelse av skippern. Lande på ett hovedunderstell går somregel greit til vingene ikke holder flyet og rorene ikke funker lengre.
Når da vingen uten understell på senkes, gjør vinklen at propellen treffer bakken og motoren ryker samt at flyet får en vanvittig mye mer friksjon på siden uten understell og da raser rett ut til høyre (eller venstre). Med understellet oppe står flyet noenlunde rett på magen uten at propellene treffer bakken. Det blir en "myk" bråstopp ,men faren for brann og skade på passasjerer er mye mindre så lenge han vet hva han driver med.
__________________
Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly and for the same reason |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2012
Location: Bergen
Posts: 304
|
![]()
Må flyet kondemneres etter en slik landing?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2009
Location: Bergen
Posts: 266
|
![]()
Dæven!
Jeg flydde den ruten for 2 uker siden. Samme fly, motsatt vei... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]()
Ikke nødvendigvis, men det tar nok en stund før det er på vingene igjen.
Vi har flere eksempler her i Norge med begge utfall. Både at flyene har kommet tilbake i trafikk samt at flyene har blitt kondemnert. Selv om ikke situasjonen har vært helt lik. Her i Norge har det vært situasjoner hvor den ene hovedleggen har kollapset under landing på grunn av belastningen. Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer ettellerannet..
Join Date: Sep 2004
Location: Hvam
Posts: 2,184
|
![]()
Ikke nødvendigvis, men den må nok inn på en grundig inspeksjon.
Noenganger blir det strukturelle skader og da er det avskriving om det er ille nok, mens det skjer også at det ender med ett strøk maling.
__________________
Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly and for the same reason |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer ettellerannet..
Join Date: Sep 2004
Location: Hvam
Posts: 2,184
|
![]()
ok den der var spooky, to som har skrevet mer eller mindre samme svar og posta samtidig.
__________________
Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly and for the same reason |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,598
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Newark New York | PC | TripReports | 20 | 28-11-2013 18:09 |
SK 908 (Newark-Oslo) returnerte til Newark? (31/07/2013) | kimpe | Småprat | 20 | 07-08-2013 07:00 |
Oslo-München-Newark-Boston-Newark-Düsseldorf-Oslo | FlightDeck | TripReports | 18 | 10-02-2010 22:04 |
MD-83 med buklanding i Istanbul | Someone | Flyforum | 29 | 16-10-2007 20:02 |
Buklanding?? | salmon-air | Flyforum | 2 | 02-10-2006 13:10 |