Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 16-06-2013, 02:13   #1
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Boeing På Drømmetur til helvetet...

OK, litt tabloid får man være. Årsaken kommer mot slutten. Det skal nevnes at jeg ikke hadde andre å takke enn meg selv for at jeg med åpne øyne gikk inn i problemet. Noen ganger er nerdegenet sterkere enn fornuften. Men Dreamliner fikk jeg flydd. So mission accomplished.

Opp altfor tidlig. 05:50-trikken fra Novotel, hvor jeg hadde tilbrakt de siste par dagene i en konferanse, til Zurich Flughafen Kloten. Sov dårlig og senga var heller ikke spesielt god. Fremme ved flyplassen, fant jeg 'Check In 1', som Swiss bruker, og ble kvitt kofferten uten venting. Kjapt gjennom security også, som ikke hadde Fast Lane, men like greit egne felt for First, Business og Statuskunder. De mindre priviligerte ble belønnet med saftig ventetid ...

Siden jeg hadde god tid, ble det tid til en liten sandwich og en kaffe. Vant som jeg er med andre selskaper som begynner på S, så jeg ingen grunn til å risikere å gå sulten. Lite visste jeg da om det som fulgte ..

Buss-til-fly .. Fant til slutt fem til Avroen vår etter litt sightseeing. Mange morgentrette huer.

Knyttenevetesten ble bestått med glans på første rad. Vi var vel 5 på de 4 første radene. Gardina var der, men ikke i bruk. Bak var det nesten fullt.

Sharklet-kjerra fulgte etter oss helt ut til selve rullebanen.

Telling av motorer er obligatorisk. Mange å holde styr på.

Så begynte servicen. Flyverten med ansvar foran skred til verket umiddelbart da cockpit plinget. Drikke og våtserviett ble servert og like etter kom frokosten. Og dette var andre boller enn man får på Plus på 'det andre selskapet'. Swiss har holdt stilen til gamle Swissair, og leverte et godt og velfylt brett toppet med en utmerket Eggs Benedict. Christopher passet også på hele tiden at vi hadde nok å drikke.

Etter måltidet kom kaffen, med den allestedsnærværende sveitsiske sjokoladebiten ...

Avgang og ankomst på tid, og jeg forlot Avroen med et smil, i visshet om at det enda var mulig å få skikkelig vare på shorthaul.

Nesten tre timer på WAW i strålende vær ga bra fotoforhold og det kommer etterhvert også en bildetråd på dertil egnet sted.

Siden ikke alt går i en posting, kommer Drømmereisen i neste post ...
Radar Station KGRV3

Last edited by LN-MOW; 16-06-2013 at 12:18.
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2013, 02:50   #2
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: På Drømmetur til helvetet ...

Flott start på rapporten. Gleder meg til fortsettelsen og til bildetråd fra WAW.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2013, 03:05   #3
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Neste post:

WAW er et helt OK sted å vente. Lyst og fint, god utsikt til flyene og flere gode serveringssteder. Fikk meg en nydelig milkshake på en av kaffebarene.
Måtte ut av Schengen for å komme til riktig gate, men ingen var spesielt interessert i passet mitt.

Det var SP-LRC, den sist leverte 787'en, som skulle ta oss til Chicago. Boarding begynte på tid, og det var egen inngang og nesebro for oss som satt i de fremre kabinene.

Vel ombord fant jeg 2A, som skulle være mitt hjem de neste timene. Vi var kun 4 på disse 3 radene (18 seter). Setene var av type 'lie-flat'. Synes de var litt harde, men de forble behagelige, selv etter flere timers flyvning.

Avgang var ca. 20 minutter forsinket, etter at vi fikk kastet av to mann med lagerfrakker. Lagerfrakker på fly betyr gjerne trøbbel, men disse var nok bare med i gruppen som skulle sørge for smooth innføring. Forsinkelsen ble oppgitt til å være pga innkjøringen, men vindene var på vår side og vi ville uansett ankomme før rutetid.

Kjerra strøk på Knyttenevetesten. Det var ikke mulig å nå over.

Fin og lys kabin, holdt i grått og blått. Crewet var veldig stolte. De jeg snakket med var alle på sin første tur og var like entusiastiske som meg.

Mellomkabinen så heller ikke håpløs ut. 2-3-2 konfig og god plass. Imidlertid satt det bare to stykker der denne dagen.

Bak var det litt trangere. Rimelig fullt var det også, selv om jeg kunne se enkelte ledige seter.

Easier to count engines on this trip. Rolls Royce - vroom vroom !

Vinduene har fått mye oppmerksomhet, og de var morsomme å leke med. På mørkeste nivå blir det fint og mørkt i kabinen, og jeg kan ikke si at jeg merket særlig forskjell fra der man bruker vanlige shades. Litt mer 'glow' i selve vinduet, men det er knapt merkbart i selve kabinen. En morsom detalj var at vinduene er seriekoblet, slik at man bare behøvde å justere ett av vinduene ved setet. I mitt tilfelle, tre vinduer.

Ellers var det omtrent som å fly de fleste andre fly. Du blir aldri kvitt vindsusen, og litt during fra motorene er også tilstede. Luften var bra. Om den var spesielt bedre enn i andre fly hadde jeg problemer med å avgjøre, men målingene er sikkert riktigere. Jeg synes temperaturen var litt høy, men den var styrt av crewet, og de kunne godt ha justert hvis de ville. Jeg nevnte det for purser, men hun bare trakk på skuldrene.

Animenity-bag'en var grå og nøytral. Helt grei å putte en lader eller no' lignede krimskrams i. Den var velfylt, men stort sett bare det vanlige rælet.

Kanskje vi skulle ta litt om servicen også? Crewet var velopplagt og hyggelige, og smilene satt løst. Hvor mye av det som var pga moroa med nytt 'leketøy' vet man jo ikke, men det ga ihvertfall et godt inntrykk.

Ble tilbudt juice, vann eller champagne (Piper-Heidsieck) da jeg kom til setet, og jeg fikk både fullt glass og påfyll før avgang.

GT og nøtter kom umiddelbart etter avgang.

Etter å ha kost meg litt med dette, ble forretten servert. Karpe og gris. Svært velsmakende.

Til hovedrett valgte jeg kalkunen. Den var også svært god. Her gikk jeg over til Atlanta-champagne.

Deretter var det ost og kjeks. Greit og enkelt. Og smakte godt.

Kaffe, konjakk og en veldig god mousse til dessert. Jeg var solgt. LOT er bra. Veldig bra!

Før ankomst ble vi servert kyllingbryst, som også var delikat og godt.
Underholdningstilbudet var greit, men ikke mer. Ikke det store utvalget med filmer og tv-programmer, men det som var var aktuelt og greit. Jeg er uansett stort sett selvforsynt, men skjermen foran meg var stor og innbydende, så jeg satte på en film (Argo).

Ankomst på rute. 15 minutter for å komme meg gjennom køen hos CBP. Men neste gang har jeg Global Entry-kort, så da går det nok litt raskere. Kofferten lå på båndet da jeg kom ut, og jeg plukket den opp og tok den meg over til Terminal 2 og Delta.

Hos Delta rådet kaoset, og etter å ha gått fra 28. til 42. plass på ventelista, trakk jeg meg stille og rolig tilbake og booket meg rom på nærliggende Quality Inn.

Maskinen jeg skulle med neste morgen skulle gått 07:15, men pga storm i Atlanta torsdag kveld, hadde crewet ankommet svært sent og det var publisert halvannen time delay.

Denne ble til to timer, men vi kom oss etterhvert avgårde, og jeg satt innerst på en trerader med et ungt par med baby på utsiden. BOSE på, og våknet ved passering 10.000 fot, da den ene Delta-dragen røsket i meg. Det var da veldig godt å se Hartsfield dukke opp under oss ....

Kofferten min sto hos Delta og ventet. Den var selvfølgelig lastet på første fly. Dereter bar det ut til shuttleparkeringen og en kort tur ut til BBJ'en som sto på Preflight Parking som vanlig.

Det var det. MOW er hjemme. Takk for titten!
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2013, 03:16   #4
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Flott rapport!
Tror ikke jeg har lest noen rapport om LOT på langdistanse. Og det så jo virkelig bra ut!! Er mektig imponert over størrelsen på vinduene på Dramlineren! Nesten dobbel size av de andre jo!

Glimrende! Godt du kom deg hjem uten for sterk hangover! hehe

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2013, 03:22   #5
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Glimrende rapport. Takk for turen. LOT så ut til å være helt topp! Men jeg synes det så ganske så trangt ut helt bakerst.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2013, 07:45   #6
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

Takk for flott rapport fra drømmeflyet samt et selskap som ikke er så mye beskrevet her inne.
Old 16-06-2013, 08:09   #7
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Helt topp, så greit med rapport fra "nye" selskap og splitter ny flytype..
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2013, 09:22   #8
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Takk for fin rapport! Du kunne kanskje skrevet hvor reisen begynte, selv om jeg skjønte det etter hvert LOT er enormt stolte over sine 787 - og med tanke på at de har "hoppet over" en generasjon med langdistansefly, er det jo ikke så rart at forandringen er stor. Får håpe selskapet klarer seg - produktet så bra ut.
Old 16-06-2013, 11:26   #9
darkcho
ScanFlyer Gold

Takker for rapporten! Alltid kjekt når det tikker inn en TR en søndagmorgen samtidig som kaffen er klar
Old 16-06-2013, 11:39   #10
Hpkris
Front section flyer

Hpkris's Avatar

Takker for fin rapport
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Hpkris is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2013, 13:42   #11
Fredrik74
ScanFlyer Silver

Tack för rapport. Det kan inte vara speciellt positivt att de knappt har några passagerare i premiumkabinerna men jag hoppas det bara var tillfälligt.
Fredrik74 is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2013, 14:44   #12
Savipix
ScanFlyer Rusty

Savipix's Avatar

Ännu en topp rapport från Mr. MOW!
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2013, 16:32   #13
Islending
ScanFlyer Silver

Mange takk! LOT ser bra ut!
Old 16-06-2013, 16:52   #14
hifiman
ScanFlyer Gold

hifiman's Avatar

Default På Drømmetur til helvetet ...

Flott rapport, LOT overrasket meg
Old 16-06-2013, 17:58   #15
rymle
ScanFlyer Silver

Se der ja, der fikk man enda en kandidat å vurdere ved neste tur vestover.
Takktakk!
Old 16-06-2013, 19:04   #16
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Takk for en veldig fin rapport -MOW! LOTs business class så ganske så komfortabel ut. Så gøy at du fikk prøvd Dreamlinern også! Den står fortsatt på min "to-do-liste"
Old 16-06-2013, 21:46   #17
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Takk for rapporten, Flypsykolog MOW.

Old 16-06-2013, 22:15   #18
teamseacow
ScanFlyer Silver

teamseacow's Avatar

Takk for innblikket i LOT-drømmeflyet! Selv om flyet har ikke er veldig "nytt" lenger er det fortsatt spennende og interessant å lese om denne flytypen

Gravity, thou art a heartless bitch.

~Sheldon Cooper
teamseacow is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2013, 23:53   #19
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Herlich! Litt lettere en utreisen. Men bare litt
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2013, 23:58   #20
JoeW
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Herlich! Litt lettere en utreisen. Men bare litt
Men bare littt!

Takk for titten, MOW!
JoeW is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules