![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
Thai skal bruke $76.3 millioner på å innstallere nye seter i alle klasser på sine B744. Det blir også AVOD i alle klasser. Blir sikkert bedre å fly til Thailand via ARN og CPH nå.
Thai details fleet refurbishment plan Quote:
__________________
Upcoming Flights: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,150
|
![]()
Det er vel ikke snakk om langt nær alle av jumboene til Thai dette. I følge Airfleets.net så har TG tilsammen 18 stk. 744 i flåten.
Men velkommen skal de være med retrofit. AVOD er definitivt en pluss på langdistanse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Troede de skulle fases ud. De 747 de bruger på CPH er efterhånden ret så gamle.
Men det er ihvertfald meget hårdt tiltrængt at de bliver opgraderet hvis de skal fortsætte med dem. Det har i lang tid været en ren retro-oplevelse af flyve med Thai på CPH-BKK.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Ja så kan jeg da godt se 747 flåden trænger til en kraftig opdatering
![]()
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]()
^^^ Vi är nog alla eniga i det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Vil vel tro at de som brukes på CPH og ARN er blandt de som vil bli oppgradert sist.
Dessuten skal de endres en del i konfigurasjonen til en del av Thai sine 747, noen mister første klasse, og de fleste mister nok litt pitch i økonomi. Så får man se om oppgraderingen egentlig er velkommen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
De er vel nettopp de som brukes på Skandinavia som taes nå, siden de eldste er tatt tidligere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2010
Posts: 142
|
![]()
Meg skeptisk. Begynner de først å redusere pitch er det gjort :-( Vii får krysse fingere å håpe. Likte 743 deres jeg da.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
Pitchen i økonomiklasse reduserer til 32" fra dagens 34", ref, en annen post her inne. Jeg også elsket og fly med B747-300'ene fra TG. Skikkelig retro kabin mens setene var de samme som på dagens B747-400.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Se på 21 i denne linken, et lite bilde av ny biz og first
http://thai.listedcompany.com/misc/p...ersMeeting.pdf Dette kan virke som et fornuftig resonement fra ft: Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,629
|
![]()
Synes det er flott med en retro 747 der dragehodet dukker opp. Merket at jeg hadde hull i barnelærdommen. Var ikke klar over hvor tett knyttet Thai var med SAS i oppstarten.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 635
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Aug 2009
Location: Oslo
Posts: 356
|
![]()
Update: http://viewer.zmags.com/publication/...d#/56e8bb6d/48
Quote:
Det ser ut til at alle 747ene med ny F vil være i luften innen midten av 2012. Flyene med ny F vil også få nye seter i C og Y. Setene i C blir ikke full flat, men lie-flat - lik de som er å finne på dagens B772ER, B773 og nye A333. Slik jeg kan forstå det, vil nye F *bare* bli installert på de 6 maskinene som ikke fikk sist oppgradering. Dette er de som i dag brukes på rutene til Stockholm og København. (747-all series) Av de gjenværende 12, vil 6 stk bli pensjonert, og resten få nye seter og Y. C blir som det er i dag. Skjønner det er kan virke forvirrende, men det er tross alt setekonfigurasjonen til TG som skal forklares. Og dette er bare på én flytype! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2010
Posts: 436
|
![]() Quote:
Veldig komplisert med TG ja. De har mange forskjellige fly typer (også på bestilling), mange forskjellige konfigurasjoner selv innen samme flytype. Å beholde oversikten kommer til å bli svært vanskelig i de årene frem over. Men takk for informasjonen, gleder meg å prøve det ut! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
Posts: 3,050
|
![]()
Med unntak av AVOD er ikke dette nødvendigvis en forbedring for ARN og CPH-passasjerene, hvis disse flyene skal sendes dit. En får dårligere pitch i økonomi (og hvem vet; kanskje harde, ukomfertable seter også (?)
![]() Er det foressten et marked for first class fra Skandinavia til Thailand, eller kan det hende de fortsetter å selge first som biz osv. ? Last edited by Eirik; 06-12-2011 at 17:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,313
|
![]()
Jag trodde TG skulle sätta in 777-300ER på ARN/CPH inom 1-2 år.
TG har väl beställt 6-8 77W från Boeing. Time will tell om det blir 744 lr 77W till ARN/CPH i framtiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Aug 2009
Location: Oslo
Posts: 356
|
![]()
For de som er interessert så er første B744 med ny F blitt ferdig oppgradert. Totalt 9 "suiter" i snuten på jumboen, ned fra 10 (14 på noen). Flyet har også fått oppgradert setene i C til samme type som sitter i deres B777-200ER/300 og nyeste modeller av A330-300 maskiner. Y har også fått nye seter med PTV/AVOD.
Noen bilder kan sees her: http://www.hflight.net/forums/topic/9550-ooppss/ F ser litt trangt ut, men er vel en forbedring fra dagens seter. Og i hvert fall med tanke på privatliv. C er jo fortsatt en generasjon bak de fleste andre selskaper. Skjønner ikke helt hva de tenker på da de bytter ut de gamle setene med noen som er nesten like, og ikke gir noen bedre comfort. Ingen stor forbedring her. Y får endelig tv-skjermer i hver seterygg. Merk at TG nå får den tredje versjonen Y seter i B747. Den første er den uten noen PTV, den andre versjonen er med setene fra ZIM og den tredje versjonen er den som er avbildet i linken. Registreringen er HS-TGY. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,073
|
![]()
Vet ikke hvor lang denne F kabinen er, men i forhold til LH i 747-8 har de satt inn et ekstra sete der LH har baren sin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2010
Posts: 436
|
![]()
Skal prøve den nye F klassen i slutten av året (dersom det blir ingen flybytte, noe som er dessverre ikke garantert med TG), på minst en segment. Vil rapportere her hvordan det er, men klart jeg gleder meg!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Thai med nytt interiør | Fly med oss | Småprat | 7 | 01-02-2014 10:48 |
OSL Thai 747-400 17.07.2013 | Smurfen | Spotteralerts | 18 | 27-07-2013 17:29 |
3 Thai 747-400@ARN idag. | L-1011 | Småprat | 0 | 30-06-2013 09:35 |
Thai 747-400 HS-TGO | putzmeister | Bilder & foto | 17 | 27-04-2011 00:20 |