![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Hallois!
Her kommer en liten, ikke helt planlagt, Emirates report. Litt on request. Rute: BKK-HKG Selskap: Emirates Klasse: First Sete: 1K til meg og 3K til elefanten Var som sagt ikke meningen å lage rapport, så det er ikke noe veldig matbilder og sånt. Men det var så så kult å fly at når man sitter der og smådupper med DP'en, er det vanskelig å ikke knipse. Emirates har altså en stop-over i BKK på vei til HKG med A380. De plukker opp nye passasjerer og du kan booke C og F billetter svært rimelig. Jeg var på en sjefsrundtur forrige uke og skulle booke OSL-AMS-LHR-HKG-KUL-BKK-HKG-TPE-HKG-LHR-AMS-OSL. Det ble brukt en del tid på ebookers og det er mye rart man kan fly med. Men her, altså Emirates First Suites i A380. Jeg gledet meg som en unge. Jeg er et luksusdyr og kan kose meg noe helt infernalsk når jeg gjør noe sånt, eller opplever eksepsjonell service/kvalitet. Emirates overgikk selv mine skyhøye forventninger. Loungen i BKK er riktignok so-so, men kan kan dytte i seg litt grevling og drikke seg full og grusom hvis man vil det. Jeg gikk kun for en Cola. Snart var det boarding. Suiten var mye større enn jeg trodde. Man får jo litt den samme feelingen i BA Club World vindusseter. Men altså... Man får jo følelsen av å kjøre bil når man sitter i en VW Lupo også. Det betyr ikke at det er det samme som en BMW 316i med triple koppholdere og radialdekk. Sånn ser det ca ut når man har satt seg ned, titter forover og elefanten man har med har blitt hentet til sin egen suite (3K). Drikken i glasset er 2003 Dom Perignon. Jeg er luksusdyr, men jeg er ikke fisefin på drikken. Den smakte helt fint, men jeg syns en vanlig Tattinger eller Bolly er like god. Om ikke bedre, og til en mye lavere pris. De fylte flittig på og om jeg ikke hadde sagt stopp hadde jeg vært full før vi begynte å taxe. ![]() Jeg satt på suite 1K. Den var så langt fremme og privat at jeg aldri vurderte å slenge igjen dørene. Utsikten til venstre er mot baderommene (større enn mitt eget bad) og trapp ned. ![]() Utsikten til høyre er mot den kommende BA0026 mot LHR. Mon tror om det er favorittdumboen min; "Airforce Scrum". ![]() Underholdningsanlegget funker hele tiden. Jeg fikk også utlevert tøfler, håndveske, dyne, puter, kulepenn, menyer og div ymse. Prøvde ikke noe av dette da det tross alt var en kort tur. Så kom de med mer drikke. Jeg gikk for en GT. Deretter var de rundt med sjokoladebelagte dadler og arabisk kaffe. Det smakte bare himmelsk bra. Gud hjelpe meg. Så var det 3-retters middag. Man skal være forsiktig med å si "Best", men det er helt i teten for den beste flymaten jeg noensinne har fått. Skikkelig godt var det. Bilde glemte jeg helt til jeg hadde sleiket tallerknene rene for den siste smulen. Til dette drakk jeg også en fabelaktig hvitvin. Har aldri hørt om den før, og kan hende den ikke er så god på bakken. Men den var usedvanlig kraftig i smaken. Litt alla en kraftig Amarone (men hvitvin såklart). ![]() Det var også den sagnomsuste minibaren i vinduskarmen. Der var det til og med VOSS-vann. Schtili! Lokket til denne var motorisert (minibaren altså), så etter 6 glass vin kan man more seg med å kjøre dette opp og ned. Opp og ned. Opp og ned. Opp og ned. ![]() Etter maten er det kaffe. Nok en gang er det et opplegg rundt servering og style som jeg aldri har opplevd før. Og kaffeen smakte bare helt strålende. ![]() Jeg var litt redd for at dette skulle bli skikkelig kjip bling-bling, men det var det egentlig ikke synes jeg. Det var bare sabla komfortabelt. Den korte dommen er at jeg har INNMARI lyst til en langtur i Emirates F. Men det koster jo skjorta og buksa. Time lyt show.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dæven steike; flott! Det der må jeg gjøre en gang!
Sjekket for morro skyld priser. BKK-HKG en mandag i april. 3900kr for knappe 3 timer i First; ohh... ![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fantastisk rapport!
Ser at det koster 5950,- tur/retur for dette i mai, mens jeg faktisk er i BKK... Tror kanskje det er verdt det for en dusj i luften. ![]() Fnate: Krediterer du EK-miles noe sted? Ser på listen over partnere, men den virket ikke veldig relevant for meg. Alaska Airlines så aktuelt ut til jeg så at de kutter samarbeidet med Icelandair i løpet av året. Hadde du valgt TG F BKK-HKG + EK F HKG-BKK, eller EK begge veier? Det koster det samme, og TGs ground service fra BKK er jo fantastisk.
![]() |
#4 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Den hvitvinen du refererer til kommer fra Chateau d'Yquem som er det mest berømte huset i Bordeaux for Sauterne vin. Dvs søt desserthvitvin og kommer i årganger fra attenhundreogblomkål og oppover og er avsindig dyre.
Det var dog nytt for meg at de også selger vanlig hvitvin, så da her jeg noe å google på i kveld ser jeg! Hva med resten av menyene? Spiste du også eller var du full da maten kom? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Det det ser unektelig komfortabelt ut :-)
Som du nevner - tenk på de "gutta" som får oppleve det kjøret der i 16 timer+ Da er det en lett sak å runde jorden noen ganger.. Takker.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Takk for kjapp oppdatering fra loftet. Har kun fløyet EK i C, og det imponerte også på mat og service.
Quote:
![]() |
![]() |
#7 |
Front section flyer
|
![]()
Takk for denne lille rapporten, da vet jeg hva som blir brukt til neste gang til HKG
![]()
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Det er forresten de samme åtte man kan bruke EK-miles hos: http://www.skywards.com/Spending_Miles.aspx?SkinID=8. Men det var ikke meningen å kuppe tråden for å diskutere dette, så splitt det gjerne ut i en egen tråd om ønskelig fra trådstarter/mods. ![]() -- Fnate: Hvorfor benyttet du ikke anledningen til å dusje?! ![]()
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge Upcoming: Last edited by Peppep; 13-03-2013 at 22:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||||
ScanFlyer Ununoctium
|
![]() Quote:
Quote:
Har aldri vært på DM-tur så TG i F har jeg ikke vært noe særlig borti. Kun en gang fra Aukland til BKK i en 346. Men det var i 2007 og teller ikke. Riktignok endte jeg den gang opp i pysjamasfest å rad to sammen med noen suefarmere fra NZ. Good times. Krediterer ikke miles noe sted. Ett av selskapene jeg reiste med krediterte jeg på United, men jeg husker ikke hvilket. Kanskje EVA Evergreen. Quote:
Quote:
Quote:
Takk skal du ha. Ja, det kan ABSOLUTT anbefales.
![]() |
![]() |
#10 |
Superflyer
|
![]()
Ser ut som vi hadde omtrent samme opplevelsen :-)....bare at jeg tømte DP2002-flaska før vi hadde tatt av fra HKG :-) Jeg tok også en dusj på returen fra BKK og det kan vel beskrives som......spesielt (",)
Jeg betalte 4600NOK t/r i 2011 :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Ununoctium
|
![]()
Ah... DP2002... Det er bare såååååååååååååååååå 2011
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fantastisk mini-rapport!
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Superflyer
|
![]()
Ha....bare misunnelig fordi jeg fikk en myyyye bedre årgang en deg :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Tomleskolt
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]()
Du verden så bra dette ser ut! Flott med en slik rapport, nå fikk vi også satt fokus på at det faktisk er mulig å løse billetter i F for folk flest.
At det er mulig å få seg en round trip BKK-HKG-BKK med Emirates for ca 6000,- i F må jo sies å være et "kjempekjøp". |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
ScanFlyer Ununoctium
|
![]() Quote:
![]() Quote:
Og ja, disse tingene er jo fullt mulig. Man må bare bruke litt tid på rutekart og Expedia.
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Supårt, som vi sier her i sør. Men jeg synes denne first class'en er litt "over the top" interiørmessig. Litt for mye gull og lite elegant? Men det blender kanskje fint inn med tanke på service i verdensklasse?
Takk for rapporten! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Sjefssybaritten leverer igjen!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Ununoctium
|
![]() Quote:
![]() Jeg hadde akkurat samme forhåndsinntrykk som deg. Jeg er ikke noen stor fan av bling, og bruker bare unntaksvis den Swarowski belagte gullcapsen min ute. Men når du setter deg ned her så føltes det ikke så kleint faktisk. Det bare var hva det var, liksom. Takk skarru ha kall'
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
New Zealand via HKG og BKK i C | Vardomannen | TripReports | 1 | 14-07-2018 20:45 |
Emirates vs. Cathay Pacific BKK-HKG | AN0510 | Reiseforum | 5 | 23-09-2012 06:20 |
Emirates CPH-DXB-BKK-HKG-DXB-CPH | jefi99 | TripReports | 16 | 31-05-2012 01:13 |
BKK-HKG First | Kleppan | Reiseforum | 7 | 13-07-2011 16:05 |
Emirates A380 på First, BKK-HKG-BKK | A-380 | TripReports | 43 | 27-02-2011 08:55 |