![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
13 desember reiste jeg og kjæresten min til Chile for å feire jul og Nyttår med familie og ha en liten ferie og nyte varmen når det var såkaldt i norge
vi kjøpte billettene i oktober, og KLM er den som hadde de billigtste prisene til den tiden med tanken at prisene stiger noe sykt opp i den tiden så reisenturen var på vei bort med KLM/LAN og tilbake var det med AF/LAN reiseruten så det slikt ut TRF-AMS-LIM-SCL og tilbaketuren var det slikt: SCL-GRU-CDG-OSL flyet gikk fra TRF kl 0630, altså en av de første flyene som drar på morgen, så da var det opp å stå rundt kl 3 på morgen den dagen ( egentlig så sov vi ingenting denne natta) noen venniner av kjæresten kjørte oss til flyplassen. hadde sjekka inn online, så det var bare å printe ut billettene og levere bagasjen så med engang de åpna sikkerthetskontrollen så værte det inn. bildene er av dårlig kvalitet fordi kameraet mitt gikk i stykke i turen, disse bildene er bare fra Iphonen Sandefjord-Amsterdan Flight: KL1212 flytype: Embraer 190 sete: 17 A og C flyet som skulle frakte oss til AMS ![]() den sto parkert rett ved vår fly ![]() greit plass for beina ![]() frokost på flyet, smakte ganske godt ![]() landing i amsterdan ![]() Hade =) ![]() I amsterdan hadde vi en ventetid på 4 timer, der gikk vi rundt å så litt i tax free og tok en kaffe på Starbucks. rundt halv 11 begynte vi å gå mot gate vår, med tanken at flyplassen er jo stor og med erfaring så viste jeg at sikkerthetskontrollen er jo rett før gaten og tar tid (noe som skulle påvirke oss ettepå) vi stelte oss i køen og sikkerhetskontrollen gikk som forventa, veeeldig treig. vi var ganske langt foran i køen så vi kom inn fort inn i flyet, noe som ikke var så lurt i det hele tatt. fordi flyet til slutt hadde en forskinkelse på 50 min til slutt pga sikkerhetskontrollen Amsterdan-Lima Flight: KL743 Flytype: Boeing 777-300 ![]() ved siden av så sto det parkert en A330 ![]() det flyet der var parkert på vei til rullebanen, sikkert i flere år nå som det ser ut ![]() etter en time i lufta så var det klar for middagen, for meg var det en spessielrett, siden jeg er laktoseintolerant, smakte ikke så godt som jeg tenkte ![]() ![]() flyet kom til slutt til Lima med 1 time forsinkelse, rundt kl 20 i lokaltid. ulempe var at vi hadde bare 1.10 for å ta neste flyet, noe vi ikke rakk, da vi gikk ut av flyet, så var en fyr fra LAN som hjalp oss og ga flybillettene til neste flyet som gikk 4 timer seinere, med tanken vi ikke skulle komme til tiden vi tenkte at kanskje KLM kunne hjelpe oss med enten låne oss en telefon for å ringe, eller noe til å spise men til vår overrask så var svaret nei, at det ikke var dems skyld, at flyet gikk seit fra amsterdan pga været. noe som irriterte meg og andre personer som var i samme situasjon som oss. til slutt det eneste som han klarte å skaffe var internett passord til en av de lounge som var i Peru etter vi ringte familien via skype så var det klar for å spise noe og dra for å ta neste flye til Santiago Lima-Santiago flight: LP2639 flytype Airbus 320 i denne turen gadd jeg rett og slett ikke ta bilder, jeg sovna med engang jeg satt meg på flyet etter en lang tur fra amsterdan (13 timer, på dagen) og en ekstra ventetid i peru vi ankom til santiago kl 6 om morgen, og sto klar for å ta imot koffert våres men til en enda overraskende fra klm, så hadde de glemt å ta ut baggasjen vår så når de fløy tilbake til Amsteran, var bagasjen forsatt på flyet da var del 1 av reisen skrevet men i løpende av de nærmeste dagene kommer bilder av resten av turen |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Haha det "flyet" som stod parkert er brannøvingsfly og har nok aldri vært i luften.
![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
åja, viste det ikke, første gang jeg hadde sett den
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fin rapport saa langt. Artig med bilde av et brannoevningsfly. Jeg har aldri sendt et saantr et. Smaalig av KLM aa ikke la dere laane telefon.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kort og konsist. Takk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Enig med Robbiedeluxe; To the point. Flott!
Ved en så lang forsinkelse til eller fra Europa har dere vel krav på en god del euro. Den telefonsamtalen er vel desverre kun et krav hvis kost og og losji allerede er dekket av staten du er arrestert i...
![]() |
#7 |
Front section flyer
|
![]()
Intr rapport så langt, men dårlig service fra KLM sin side.
Hvordan var benplassen på den 777-300 du tok?
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk for titten! Ser fram til å lese om LAN på returen. Leser ikke så mye fra det selskapet her inne.
Og hvordan var komforten ifht. bredde? KL stapper vel inn 10 i bredden på de maskinene. Vet ikke om jeg gleder eller gruer meg til å teste samme oppsett på AA sin 773ER ![]() Quote:
![]() Aldri en KLM-tur uten forsinket bagasje! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
EuroBonus Gold
|
![]()
Fin report! skal fly til capetown snart med KLM
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vel har vært litt treig med den rapporten, men ja, får vel forsette litt og litt nå som jeg har tid
etter noen dager ved kysten i Viña del mar hos mine tanter, var det vel tid å besøke foreldrene mine i farmen sin i sør, byen het Puerto Montt og ligger ca1000 km fra Santiago for det så måtte vi ta fly, og da måtte vi Reise tilbake til Santiago (som er ca 1,5 timer fra Viña del mar) i Chile er det to flyselskaper som flyr til de fleste flyplassene i landet, det er LANChile og SKY airlines vi tok LAN, det er den billigste og den beste, og uansett reisen værer i bare 1 time da vi kom til flyplassen, var køen for innsjekk veeeldig langt ( SCL har gått forbi fullkapasitet (9 mill) for lenge siden (14 mill i 2012) ) men heldigvis var jeg rutiner og hadde online check inn , etter det gikk vi for å spise noe og dama skulle selvfølgelig ha en Starbucks kaffe, mens jeg koste med en øl, etter det gikk vi til gaten vår og satt på våre setene. SCL-PMC Flight: LA259 flytipe: A320 seter: 3C og 3D ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Last edited by Epilef; 18-03-2013 at 01:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Last edited by Epilef; 18-03-2013 at 01:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg får "403 Forbidden"-feilmelding på alle bildene. :/
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
GOdt aa hoere... Jeg trodde det var den arabiske sensuren som hadde tatt helt av her... (litt OT, men DB.no er standard sensurert paa alle bilder her)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fikk ikke redigert første post, men her er bildene hvertfall
hadde noen problemer med Imageshack bare ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fly med Squawk 7700 over sør england nå. | ATC-flyradar | Småprat | 6 | 28-10-2014 22:44 |
Diverse Sør-Frankrike i forbindelse med Tour de France | Someone | Reiseforum | 0 | 29-05-2010 18:29 |