![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 149
|
![]()
I cant belief its true but Norwegian is recruiting Polish pilots for a crew base in Warsaw
http://www.norwegian.no/graphics/work/Advertisment_pilots.pdf What is the NAS union saying about this? The Pilot
__________________
As long as you can walk away, the landing was OK |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,261
|
![]()
Ser ut til at Kjosern mente alvor da han for en tid tilbake snakket om utenlandsk crew...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 333
|
![]() Hmmm... kanskje NAS skal begynne å fly ruter innad i Polen? Eller fra Polen til andre land i Europa.. Er det noe nytt at man ansetter folk fra andre land for å fly flyene? Jeg har da opplevd både svensker, dansker og andre utlendinger på SAS fly.... Det samme mener jeg å ha opplevd i andre selskap..... Og norske piloter flyr jo for andre selskap over hele verden! Hører at flere sågar flyr i USA og i arabiske land.... hva er forskjellen? E norske ariske piloter bedre en jordbærplukkende polakker?? :devil ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2006
Posts: 58
|
![]()
Får de polske pilotene samme betaling som de norske?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 333
|
![]() Har norske piloter norsk lønn ute i verden? Så lenge dem har base i utlandet så er det vel naturlig at de får lønn som står i stil med lønnsnivået i det landet de jobber fra? En annen ting.... skal piloter nå bli solidarisk med snekker og andre som opplever å måtte konkurere med arbeidskraft som er billigere en dem selv? Eller er det ikke så viktig når det gjelder andre? Hvis vi skal akseptere at polakker snekrer på husene våre og plukker jordbærene våre så må vi nok akseptere at dem flyr oss fra A til B.... Jeg regner med at lønna vil være på et nivå som passer seg for det landet de flyr fra! :devil :smokin |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 577
|
![]()
Helt ok å ansette piloter i fra Polen, såfremt det er norske arbeidsvilkår de blir ansatt under.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 149
|
![]()
the clue is not that they are hiring polish pilot's
THEY ARE STARTING A NEW CREWBASE INCL HIRING WITHOUT THE UNION KNOWING ANYTHING ABOUT IT Guess where the pilots get fired first when thing go bad, and gues who will make about 25% of what norwegian pilots have as a salary That is the point
__________________
As long as you can walk away, the landing was OK |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
Hva blir navnet på denne delen av selskapet? Vil Erik Braathen donere bort Busy Bee?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
is it a fact that the NAS-union has not been informed about this? Pretty shrewd of Kjos. Foreign crews on foreign pay is not now in Norway anyway - DAT is using its Lithuanian subsidiary DOT to fly Vildanden (SKE-BGO), and I wouldn't be surpriced if they also start using DOT on their routes to FRO too (I know I would if I were them)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Ikke rart man ikke finner flere Norske helter å pryde halefinnene med , her må man
jo ha plass til både Svenske og Polske helter RealNorwegians ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 333
|
![]() Quote:
![]() Edit: Fjernet upassende bemerkning. LN-MOW |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 333
|
![]() Hvorfor har et flyselskap plikt til å informere fagforeninger når de ansetter piloter fra et annet land? Hvor er det nedfelt? Og om pilotene skal ansettes i Polen så er det polske lover som gjelder… det blir vel noe annet hvis pilotene skal begynne å fly i Norge? Er ikke dette noe av det samme som SAS, AY og andre har gjort med serveringsdamene dem har ansatt i Asia? Det e jo ikke et problem der… hvorfor skulle det være et problem her? :smokin :smokin |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
jack - JEG mener personlig ikke det er noe problem - jeg støttet også SAS' ansettelse av kinesiske c/a'er, men hva fagforeningene mener er noe helt annet. Jeg vil tro det er vanlig kotyme at selskapets ledelse informerer fagforeningene om opprettelse av nye crew-baser - om de er i utlandet eller hjemme. Regner med at LO også vil ha noe å si - om de skal være konsekvente (men pilotjobber er kanskje ikke like viktige for Ger dLiv som snekkere...?)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,446
|
![]()
Ikke bare piloter heller ....
http://www.norwegian.no/graphics/work/Advertisment_cabin_crew.pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Det er vel blitt hevdet at mange piloter i DY også er aksjonærer i selskapet. Kanskje dette også kan bli tema på generalforsamlingen, og ikke bare gjennom fagforeningen...? Nå vet jeg ikke hvor store aksjonærer pilotene er (som gruppe).
Ikke helt heldig fremgangsmåte, uansett, om man spør meg. Dette burde nok vært drøftet med fagforeningene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 166
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
tror ikke du skal ta det for alvorlig - se smilies - forumdeltagerne har en litt annen respekt for kabinansatte enn folk flest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
|
![]() Quote:
Men uansett, ingen bra trend for det norske arbeidsmarkedet...
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 333
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSL-CPH-WAW-IST-KUL-PNG-LGK-KUL-IST-WAW-CPH-OSL med SK, TK og AK i C og Y - Live | LNv22 | TripReports | 19 | 20-11-2013 16:00 |
Kjos vurderer å øke på HAU, samt egen crewbase og utenlandsdestinasjoner. | ClassOne | Flyforum | 10 | 01-09-2010 17:29 |
WAW-ORY og WAW-ARN - stenger man? | Stoarn | Flyforum | 5 | 12-06-2009 23:02 |