Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 06-02-2010, 12:10   #1
Roxman
ScanFlyer Gold

KLM Nye priser hos KLM..

Liten morsomhet på en tidlig lørdags formiddag. Skulle sjekke noen priser til Manchester, da jeg fikk øye på KLM sin TOP8. Med noen virkelig gode priser, for de med store lommebøker

65 000 kr til London, neitakk..
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Uten navn.jpg
Views:	600
Size:	69.3 KB
ID:	25614  
Old 06-02-2010, 13:35   #2
Robin882
ScanFlyer Gold

Robin882's Avatar

KLM Re: Nye priser hos KLM..

Hvorfor i h****** er KLM så sykt dyre? :S Bare KRS-AMS koster 4000 med billigste på enkelte dager i april med en ussel liten city hopper... Det er jo vanvittig!

Min flysamling Her

Last edited by Robin882; 06-02-2010 at 13:38.
Robin882 is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2010, 13:52   #3
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Default Re: Nye priser hos KLM..

Quote:
Originally Posted by Robin882 View Post
Hvorfor i h****** er KLM så sykt dyre? :S Bare KRS-AMS koster 4000 med billigste på enkelte dager i april med en ussel liten city hopper... Det er jo vanvittig!
Hvis du snakker enveis så stemmer nok det. For billigbilletter hos KL må du kjøpe t/r med overnatting lørdag-søndag. Slik så godt som alle selskapene drev med tidligere.

Old 06-02-2010, 14:03   #4
Robin882
ScanFlyer Gold

Robin882's Avatar

Snakker om t/r KRS-AMS
Code:
http://www.klm.com/travel/no_en/apps/ebt/ebt_home.htm?name=on&c[0].os=KRS&ebt-destination-place=Amsterdam+-+Schiphol+%28AMS%29%2C+Netherlands&BV_EngineID=&BV_SessionID=&c[0].ds=AMS&c[0].dst=&c[1].os=AMS&c[1].ost=&c[1].ds=KRS&c[0].ost=&inboundDestinationLocationType=airport&frame=b2c&redirect=no&chdQty=0&infQty=0&pos=NO&lang=en&c[0].dd=2010-04-05&c[1].dd=2010-04-12&c[1].format=dd%2Fmm%2Fyyyy&flex=True&ebt-cabin-class=ECO&adtQty=1&goToPage=&cffcc=ECONOMY
Selv 2000,- til AMS fra KRS er dyrt syns jeg, når man kan fly KRS-OSL-LHR for 2200,- med SAS

Min flysamling Her

Last edited by Robin882; 06-02-2010 at 14:06.
Robin882 is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2010, 14:25   #5
Blubird
ScanFlyer Mile High Club

Deilig å se at KLM har lansert nye websider, virker vesentlig mer brukervennlige ved første øyekast og test.
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2013, 22:16   #6
Peppep
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Hvis du snakker enveis så stemmer nok det. For billigbilletter hos KL må du kjøpe t/r med overnatting lørdag-søndag. Slik så godt som alle selskapene drev med tidligere.
Er visst ikke bare lørdag-søndag som gjør det dyrt. Ser etter billetter BGO-AMS i forbindelse med en konsert, og på de samme datoene (fre-man) koster BGO-AMS-BGO 4132,-, mens BGO-AMS-NYC-AMS-BGO koster 3904,-. Jada, skjønner at man priser seg ulikt etter ulike markeder osv - men det får da være måte på. Tenkte å få min første KLM-tur når jeg likevel skulle til Nederland, men på de ideelle datoene skal KLM ha over 6000 (!!) kr - mens SAS og Lufthansa skal ha ca 2000,-. Så KLM utgår selvfølgelig, og jeg sitter igjen med et ganske dårlig inntrykk av dem når Flightstats viser 9 ledige seter i mange økonomi-bookingklasser.
Old 17-02-2013, 22:55   #7
teamseacow
ScanFlyer Silver

teamseacow's Avatar

Quote:
Originally Posted by Peppep View Post
Er visst ikke bare lørdag-søndag som gjør det dyrt. Ser etter billetter BGO-AMS i forbindelse med en konsert, og på de samme datoene (fre-man) koster BGO-AMS-BGO 4132,-, mens BGO-AMS-NYC-AMS-BGO koster 3904,-. Jada, skjønner at man priser seg ulikt etter ulike markeder osv - men det får da være måte på. Tenkte å få min første KLM-tur når jeg likevel skulle til Nederland, men på de ideelle datoene skal KLM ha over 6000 (!!) kr - mens SAS og Lufthansa skal ha ca 2000,-. Så KLM utgår selvfølgelig, og jeg sitter igjen med et ganske dårlig inntrykk av dem når Flightstats viser 9 ledige seter i mange økonomi-bookingklasser.
Finner ofte billigere KLM-billetter ved å ikke kjøpe på norske klm-siden. Om du kan nederlandsk er det lurt å kjøpe via klm.nl som ofte blir billigere, eller via airfrance Kanskje også lurt å sjekke expedia. Virker som at KLM går ut ifra at alle nordmenn er styrtrike

Gravity, thou art a heartless bitch.

~Sheldon Cooper
teamseacow is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2013, 23:14   #8
Peppep
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by teamseacow View Post
Finner ofte billigere KLM-billetter ved å ikke kjøpe på norske klm-siden. Om du kan nederlandsk er det lurt å kjøpe via klm.nl som ofte blir billigere, eller via airfrance Kanskje også lurt å sjekke expedia. Virker som at KLM går ut ifra at alle nordmenn er styrtrike
Takk for tipsene, men det var like dyrt alle steder. Eller - Air Frances sider var "ærlig" nok til å vise at det var returen som trakk opp prisen (1000+5000), i stedet for 3000+3000. Men det hjelper lite når de ikke selger enveisbilletter (kun fullfare til 6800!). Er det rart man blir oppgitt? Kunne i teorien ha bestilt tur/retur med en mye senere returdato, droppet returen og bestilt annen retur utenom med en totalpris noen hundrelapper over enn SK....men SÅ lyst har jeg ikke til å prøve KLM.
Reply

Posting Rules