Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 20-02-2016, 19:03   #1
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Default Erfaringer med AirBNB

Det er har seg slik at jeg på oppkommende tur til Sao Tome og Principe sterkt vurderer AirBNB fremfor tradisjonelt hotell når hotellene tar priser som er over mitt budsjett (typ 200 euro/natta). For Air BNB kan jeg få et lite hus for litt over 200 kroner pr natt. Jeg er jo litt usikker på dette, og spesielt Afrika sør for Sahara. Noen som har brukt AirBNB i det hele tatt og spesielt i utviklingsland? Fyren har gode anmeldelser av de som har besøkt eiendommen. Ut i fra bildene ser det ganske rent og pent ut, selv om det ikke er wifi der. Han sier dog jeg kan leie SIM for lite penger (har en mobil router jeg kan ta med) for WiFI.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2016, 09:50   #2
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default Re: Erfaringer med AirBNB

Vi bruker AirBnB og har kun meget gode erfaringer, klart vaart foerstevalg naar vi skal oppholde oss litt lengre (5 dager+). Vi startet med AirBNB i Buenos Aires naar vi skulle bo der i 15 dager, fant en super leilighet i Palermo Hollywood omraadet hvor vi virkelig trivdes med aa oppleve byen mer som innbyggere. Vi gjorde det samme i Stockholm i hoest og for oss var en uke i Vasastaden i en to roms leilighet perfekt.

AirBNB anmeldesene har alltid stemt meget godt med vaare opplevelser, og betaling etc. har alltid fungert prikkfritt. Vi har ogsaa en god venn som leier ut sitt hus i Hana Hawaii via AirBNB og han har 95% belegg - aldri noen problemer. Vi har som sagt brukt AirBNB i Argentina, Italia, Sverige og Canada og er naa vaart foerstevalg i planlegging (tviler paa at Hilton inviterer til Canadisk Thanksgiving feiring som vi ogsaa fikk med oss i Oak Bay Vancouver Island).
Old 21-02-2016, 10:12   #3
jb1
ScanFlyer Rusty

Jeg har aldri hatt større problemer enn tregt internett ved overnatting bestilt via Airbnb. Finnes det anmeldelser av stedet du vurderer? Vertene er avhengige av gode kritikker for å få gjester. De kan også gi tilbakemelding til gjestene, men kun om de godtar gjestenes tilbakemelding.
Old 21-02-2016, 10:56   #4
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
Jeg har aldri hatt større problemer enn tregt internett ved overnatting bestilt via Airbnb. Finnes det anmeldelser av stedet du vurderer? Vertene er avhengige av gode kritikker for å få gjester. De kan også gi tilbakemelding til gjestene, men kun om de godtar gjestenes tilbakemelding.
Jada anmeldelsene er gode, selv om det ikke er så mange av dem. Dette er jo tross alt et nokså sært reisemål jeg skal til.
Old 21-02-2016, 11:04   #5
jb1
ScanFlyer Rusty

En 100 % garanti har man jo aldri, men folk klager sjelden på airbnb. Jeg har brukt det mest i Europa, men også i Afrika (Kenya).
Old 21-02-2016, 14:07   #6
petter380
Powder hound

petter380's Avatar

Jeg er en über fan av AirBNB, og har brukt det på følgende steder (antall dager):
- Arequia, Peru (3)
- Atlanta, USA (5)
- Bath, UK (3)
- Beograd, Seriba (3)
- Lima, Peru (1)
- Hong Kong (4)
- Sapporo, Japan (1)
Til sammen 20 dager, og absolutt ingen problemer. Jeg skal innrømme jeg var skeptisk til Sør-Amerika. I Lima fikset mannen i huset sjåfør til oss fra flyplassen og til ham, samt ordnet det slik at hans fetter hentet oss i Arequipa og kjørte oss rundt der. Helt herlig. Han trengte ikke pengene, han gjorde det for at datteren skulle bli eskponert for å lære engelsk og om folk, ettersom hun ønsket å jobbe i turistindustrien. #genialt

Fremover har jeg følgende bookinger: 10 netter fordelt på Rapid City, South Dakota, New York og Boston. Koster opp til ¼ av hotellpriser, bedre lokasjon, mer hyggelig folk som ønsker å vise frem sin by (ofte veldig stolt) osv. osv. - Så lenge det er mer enn 5 anbefalinger kjører jeg på.
Old 21-02-2016, 15:37   #7
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by petter380 View Post
Jeg er en über fan av AirBNB, og har brukt det på følgende steder (antall dager):
- Arequia, Peru (3)
- Atlanta, USA (5)
- Bath, UK (3)
- Beograd, Seriba (3)
- Lima, Peru (1)
- Hong Kong (4)
- Sapporo, Japan (1)
Til sammen 20 dager, og absolutt ingen problemer. Jeg skal innrømme jeg var skeptisk til Sør-Amerika. I Lima fikset mannen i huset sjåfør til oss fra flyplassen og til ham, samt ordnet det slik at hans fetter hentet oss i Arequipa og kjørte oss rundt der. Helt herlig. Han trengte ikke pengene, han gjorde det for at datteren skulle bli eskponert for å lære engelsk og om folk, ettersom hun ønsket å jobbe i turistindustrien. #genialt

Fremover har jeg følgende bookinger: 10 netter fordelt på Rapid City, South Dakota, New York og Boston. Koster opp til ¼ av hotellpriser, bedre lokasjon, mer hyggelig folk som ønsker å vise frem sin by (ofte veldig stolt) osv. osv. - Så lenge det er mer enn 5 anbefalinger kjører jeg på.

Ja - ser ut som det er bra. Kjørte på og bestilte jeg i Sao Tome og Principe. Et lite hus. Hadde gode skussmål fra de som hadde bodd der - så da tok jeg sjansen. Sao Tome ligger på en liste over færrest turister i verden så man må bare ta sjansen.
Old 22-02-2016, 08:36   #8
MisteriX
Newcomer

Har testet AirBNB på følgende steder:

Reykjavik på Island
Koh Samui i Thailand

Har også booket 5 netter i London i Mai

Aldri hatt noen form for problemer noe sted
MisteriX is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2016, 08:54   #9
FreqFly
Newcomer

Kun positive opplevelser selv med AirBnB, det være seg i England, Sveits og Sverige
FreqFly is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2016, 09:53   #10
mann78
ScanFlyer Blue

Vurdert AirBNB selv, dere som har svart; er det som regel leilighet dere leier? Eller rom så du bor sammen med de som leier ut? Føler for å ha eget bad, ikke alltid lett å finne noen som har rom m/bad.
mann78 is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2016, 14:38   #11
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Brukt VRBO noen ganger .. samme konsept .. og skal bruke dem om noen uker ved Mount Baker utenfor Seattle. Helt kurant. Og perfekt hvis man vil litt 'uttafor folkeskikken' og turiststrømmene.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2016, 05:00   #12
Chaos Controller
ScanFlyer Blue

Chaos Controller's Avatar

Har brukt det Airbnb selv mange ganger i Filippinene, og aldri hatt nor problem selv i det hele tatt, blir også selv å leie ut der nårnhuset mitt er ferdig til sommeren. Leier alltid hele hus, aldri prøvd å leie bare et rom, ville vært mer skeptisk til det...
Old 04-03-2016, 05:17   #13
T J Johansen
ScanFlyer Blue

T J Johansen's Avatar

Du får svinge innom restaurant/ baren rett sør for flyplassen for å ta en kikk på de to gamle Constellation'ene som står igjen fra Biafra krigen. De er visst i rett dårlig stand, men fortsatt et bevis på trafikken som gikk ut og inn fra Sao Tome på nettene i slutten av 60 tallet!

Trygve
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee!!!

Jules Winnfield 1994
T J Johansen is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules