![]() |
|
![]() |
#1 |
Superflyer
|
![]()
"Frykter nedgradering av Tromsø Lufthavn".....
"Tromsø Lufthavn kan bli degradert til en småflyplass.........Næringslivet mobiliserer alle krefter for å få til en oppgradering av Tromsø Lufthavn Langnes.. " Synes det høres helt tåpelig ut.... Artikelen her : http://www.itromso.no/nyheter/article246018.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det viser vel bare at Avinor sin skremselspropaganda har fungert! Forhåpentligvis kommer det noe ut av alt oppstyret, noe mange vel har mistenkt var hele poenget med Avinor-uttalelsene in the first place.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hva er det slags nye sikkerhetskrav som trer i kraft som skulle forverre regulariteten i forhold til dagens situasjon?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Idioti er min del i allefall!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Gardermoen har også vært stengt pga værforhold uten at næringlivet gikk opp i limingen av den grunn, så denne artikkeln er et skikkelig bomskudd av et næringsliv i Tromsø som enneå sutrer for at de ikke fikk OL2018.
Det er mere innteresant å lese kommentarene til artikkelen som spenner fra at denne artikkelen kom en dag for tidlig til at Bardufoss faktisk bare er time unna som reserveflyplass, når det trengs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Free Luigi
|
![]()
For noe tull, dette kommer kun med bakgrunn av Airbus'en som landet her. Tromsøværinger har en tendens til å hyle og skrike og bli fryktelig opprørt når det skjer noe stort i byen.
Uansett, hvis det virkelig skulle gå på trynet så har vi alltids Olav Thon som kan komme og spytte i penger ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Tromsø er bygd opp på statlige midler og arbeidsplasser, og er vant til å få det som de vil. Det som er like morro å lese i disse tider er at det skrikes om mislykket Nordområdesatsing hver gang. Tromsø ser ut til å ha tatt eierskap til hele begrepet, og mener alt som knyttes til dette skal lokaliseres på holmen mellom fastlandet og Kvaløya.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Makan til usakligheter som de tre forrige innleggene i tråden kommer med må en lete lenge etter! Har dere lest saken eller? Her har jeg sakset det som egentlig er poenget her:
Quote:
Til slutt vil jeg be mine medforumister å slutte å spy opp usakligheter og annet tull! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Jeg tror vi skal la forumistene som er bosatt nord for Dovrefjell diskutere dette videre ,alene
![]() Dette blir fro "skummelt" for oss søringer. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Man skal også kjøre rimelig fort om man skal komme seg mellom Bardufoss og Tromsø på 1 time. Det blir en snittfart på drøye 130 km/t.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Skal vi holde oss til flyplassen og la OL, Nordområdesatsing og annet grums ligge i skuffen?
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Her har vel Avinor (og staten) en gylden mulighet til å dempe de svingningene som finanskrisen skaper. Tenker nok at de fleste av disse Avinor prosjektene går som planlagt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]()
Luftfartstilsynet har innført nye krav til sikkerhetsområder på siden av rullebanen, samt foran terskel og etter baneende. Hvis man skal opprettholde dagens banelengder, må man forlenge rullebanen pga kravet om større sikkerhetsområde etter banenede. Avinor vil selvfølgelig tilfredsstille kravet til nye sikkerhetsområder. Avinor sliter med investeringsevnen i disse nedganstider (regner med at de fleste her på forumet har registrert at det er nedgang i innenriks flytrafikk også) og derfor har noen foreslått å skyve på prosjekter som ikke dirkete går på overholdelse av sikkerhetskrav. Det vil nok bli jetfly i Tromsø i fremtiden også, men det vurderes altså om man skal vente litt med en mulig baneforlengelse inntil Avinor har mere penger å investere. Konsekvensen av å vente kan være at fly, primært om vinteren, må ta av med reduserte avgangsvekter - noe som igjen får konsekvenser for rekkevidde eller antall pax ombord.
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
Der ordna det seg, gitt ![]()
Spoiler mixer Last edited by jcnorway; 20-06-2009 at 15:24. Reason: Lagt inn ingress fra artikkel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det gjorde det, ikke helt overraskende. Men jeg har ennå tilgode å se noen plantegninger eller lignende for nøyaktig hva som skal gjøres. Noen som har en link?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Vel, nå bor jeg langt sør for Dovre, men dette er ikke annet enn et velplassert utspill i disse krisetider.
Tromsø vil fortsette som en stor regionalflyplass, med kapasitet for større fly en gang i fremtiden, å tro noe annet vil være meningsløst. Men, skrik om offentlige midler er en sykdom som brer om seg i samfunnet på de fleste områder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Samtidig kan jeg forstå Avinors frustrasjon når Regjeringen signaliserer at de kommer til å ta ut fullt utbytte i en så vanskelig periode samtidig som Avinor står overfor store investeringsprosjekter. Så jeg er enig med Avinor i sak, det er fremgangsmetoden jeg har problemer med. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rullebanen i Tromsø bør bli lengre... | KjetilK | Flyforum | 33 | 28-07-2015 14:43 |
Lakselv lufthavn Banak kan bli snuflyplass | Trdfly | Flyforum | 0 | 01-04-2013 21:04 |
NRK: Fly kan bli nektet å lande på Moss Lufthavn Rygge | Discus | Flyforum | 3 | 14-07-2008 10:51 |
Må bli internasjonal lufthavn | PHK | Flyforum | 6 | 19-03-2007 18:56 |