![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hei, nå jeg vært på en tur med Air China og det blir den aller siste!
Det som skjedde hvar at de anonserte en bare 1 times lang forsinkelse, som ble til 15 timer! Den en times lange forsinkelsen ble til nærmere 2 før de busset oss til flyet. Der satt vi å ventet en time eller mer, uten info om hvorfor. ![]() Der delte de ut en liten pakke med nudler(sån mr.lee man heller vannkoker vann i) til noen, men jeg og en som jeg måtte DELE rom med fikk ingenting. Det hvar ikke minibar på rommet engang... Så etter 2 timer ble vi vekket å kjørt en time tilbake til PEK. Der fikk vi heller ingen info, så jeg bannet litt på managern(han forsto engelsk ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Åh herregud. Har du reiseforsikring?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Her advarer jeg mot selskapet.
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=83553 Og om du skal tilbake med Air China bør du lese om returen fra denne tripreporten nøye!!
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Interessant innlegg, skal holde meg unna Air China
![]() Opplevde selv en 15-16 timer forsinkelse med Ethiopian Airlines i 2003: Vi sto opp kl. 3 om morgenen for å kjøre til Kilimanjaro Airport, hvor vi skulle fly en 737-200 opp til Addis Abeba. Etter innsjekk ble vi informert om delay, maks en time eller to. Etter to-tre timer fikk vi beskjed om videre delay. Etter fire-fem timer fikk vi beskjed om videre delay på ubestemt tid, og de gav opp å holde pax på flyplassen, og organiserte hotell for alle. Hotellet hadde greie standarder, med stort og fint svømmebasseng og fri mat og drikke fikk vi så lenge vi var der. Utpå ettermiddagen ble pax hentet ned og satt i minibusser for å kjøre til flyplassen, med beskjed om at flyet var på vei. Etter 15-20 minutter i minibussen uten å ha kjørt en meter, fikk vi beskjed om å gå inn på hotellet og få tilbake rommene våre, da flyet ikke var på vei likevel, men fremdeles stod i Addis med tekniske problemer. Mellom kl 8 og 9 på kvelden ble vi på nytt shippet ut i minibusser, og denne gangen kom vi oss til flyplassen. Ca kl 22.00 boardet vi en sliten 737-200 fra Ethiopian, og uten flere forsinkelser kom en svært trøtt gjeng seg tilbake til Addis. Ironisk nok reklamerte Ethiopian seg selv på den tiden som Afrikas mes punktlige flyselskap. Alle de andre flightene vi hadde med dem var i snitt rundt én time forsinket. Dog skal det sies at de hadde god service ombord, 757ene og 767ene deres var helt kurrante på interiør og benplass, og de hadde vennlig personell med gode engelskspråklige ferdigheter. Jeg ville nok ha flydd med dem igjen, men om situasjonen på delays er den samme i dag, ville jeg unngått trange connections ![]() Last edited by MFM; 27-07-2012 at 18:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Meese - det selskapet som 'aldri har tekniske forsinkelser' vil jeg ikke reise med. Da flyr de med utrygge fly. Høres imidlertid ut som at ET her løste situasjonen eksemplarisk.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette var selvfølgelig et ekstremt tilfelle, sier ikke noe annet. Dog, alle flightene vi fløy hadde rundt en time delay eller mer, men jo, de var svært flinke på kundebehandling. Nå har det jo gått ni år siden jeg fløy med dem, så hvordan ting er i dag kan jeg ikke uttale meg om.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
|
![]()
Jeg har en bekjent som nylig fløy for dem på ett års kontrakt, og han kunne ikke få fullrost dem nok når det gjalt det operasjonelle ihvertfall. Og han har god erfaring fra begge ender av skalaen ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kjæresten min har akkurat nesten den samme opplevelse. Hun måtte også dele rom pga feil i hennes reservasjon... Ikke bra.
Siden det har vi prøvd å unngå Air China. Vi måtte fly med dem sist i April, og heldigvis gikk alt bra (det var en *A award). Problement er at jeg har prøvd China Eastern, China Southern, Shanghai Airlines og de er ikke bedre enn CA. Har også hatt dårlig erfaring med dem. Neste gang jeg må prøve et nytt kinesisk selskap prøver jeg Hainan. Ellers skal jeg holde meg godt unna kinesisk selskaper fremover. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skjønner ikke hvofor folk advarer andre om å reise med andre flyselskap kun for flyet er forsinka. Vi nordmenn er utrolig kresne på utlandske flyselskap kun for de har annen service og slike ting en de norske har.
Viss vi bør holde oss unna Air China på grunn av en 15 timers forsinkelse burde folk hode seg unna TUIfly Nordic også etter at de hadde en forsinkelse på 2 dager før de endelig kom seg til Phuket i Thailand |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Legg merke til at Meese gjerne flyr ET igjen, mens Sondbjo reagerer litt annerledes ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Hvor skjedde dette?
Dette er nok ikke bare et CA-problem, men mer et Kinesisk problem. De har en helt annen tankegang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Newcomer
|
![]()
Air China er beryktet for sin manglende service. Jeg har mange kinesiske venner som sier at de anser Air China som siste alternativ når de skal til Kina. De foretrekker heller vestlige selskaper fordi de får bedre service og om noe forsinkelse skjer, så blir de håndtert på en akseptabel måte. Jeg reiser til Taiwan hvert år og har hittils bevist unngått Air China. Men China Airlines kan anbefales. :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air China, China Eastern og Southern slår sammen sin Cargo avdeling til et selskap | Trdfly | Flyforum | 0 | 27-06-2015 00:32 |
Advarsel: Sterke scener (Scrapping of Royal Air ForceLockheed L-1011) | LN-MOW | Flyhistorisk forum | 9 | 28-06-2014 12:21 |
Air China | sentry | Reiseforum | 7 | 21-11-2013 00:10 |
Air China?! | audunn | Flyforum | 4 | 03-07-2008 15:57 |
Air China.... | Chainly | Flyforum | 7 | 20-06-2006 09:32 |