![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,320
|
![]()
Hej.
Från 31a mars uppgraderar Air China sin linje CA911/912 PEK-ARN-PEK till Airbus A330-300. Från 3e juni blir CA911/912 daglig. Idag flygs linjen 5ggr/v med Airbus A330-200. http://airlineroute.net/2012/12/22/ca-s13update1/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,812
|
![]()
Ikke dårligt. Måske næste skridt er at CA begynder at flyve ARN-PVG?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,112
|
![]()
Er det A330 som har helt flate seter i C?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]()
Er vel svært mange nordmenn som benytter seg av den ruten. Og etter Tobbens fredspris show til den kinesiske dissidenten, kan vi vel bare drite i å se air China på OSL.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,320
|
![]()
Air Chinas 8 st A330-300 är väldigt nya.
Äldsta är från 2010 och nyaste från oktober 2012. Sannolikt har alla den modernaste C klassen. http://www.airfleets.net/flottecie/A...ctive-a330.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]() Quote:
Förövrigt är detta knappas någon uppgradering? Snarare tvärtom eftersom Y saknar PTV. Nu sätter man in en maskin som vanligtvis flyger på regionala linjer inom Asien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,320
|
![]()
Det är en uppgradering av kapaciteten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,812
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,407
|
![]()
Så lenge man ikke havner i midten er det langt bedre med 2-setere enn 3-setere
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2010
Posts: 436
|
![]()
Ser slik ut.
Sjekk min TR fra tidligere i år for bilder og info om disse setene: http://www.flyertalk.com/forum/18473183-post20.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]() Quote:
Har prövat både 772 och A332 med CA och skillnaden i upplevelse var milsvid. Med A332 har dom en produkt som står sig bra i jämförelse med SK, QR, TG. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air China A330 i brann på PEK | Someone | Flyforum | 2 | 27-08-2019 13:42 |
Royal Air Maroc till CPH och ARN från Casablanca S13 | Timmermannen | Flyforum | 7 | 02-10-2012 21:29 |
Air China ökar på ARN | Savipix | Flyforum | 22 | 01-07-2011 12:15 |
Air China uppgraderar ARN | Jörgen | Flyforum | 5 | 17-11-2009 08:55 |
Air China uppgraderar på PEK-ARN | jikswoboB | Flyforum | 8 | 21-07-2008 19:38 |