Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 02-12-2012, 12:57   #1
Fredrik Propell
ScanFlyer Silver

Fredrik Propell's Avatar

Spørsmål Valgets kval.

Skal bo på Rica Hotel i 12 netter, og lurte derfor på hvilket bonusprogram jeg bør registrere, EB eller melde meg inn i Rica Hotel sitt fordelsprogram. EB vil gi meg 6000 poeng, mens Rica vil gi meg 6000 poeng, 3 netter unna sølvstatus og en gratis overnatting på Rica.
For noen er kanskje valget enkelt, men for meg er de like interessante. Er vel mulig jeg greier å bo tre netter på hotel for å få sølvkort om jeg bestemmer meg for det.

Kom med overbevisende argumenter nå

-Fredrik Propell-
Fredrik Propell is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2012, 13:18   #2
Everest
ScanFlyer Silver

Everest's Avatar

Default Re: Valgets kval.

Quote:
Originally Posted by Rica Sølvkort

ledsager uten tillegg i pris søndag til fredag
fri adgang til hotellets fasiliteter
gratis avis tilgjengelig eller brakt til rommet
garantert rom ved sen ankomst inntil kl. 21.00 på forespørsel
gratis trening på SATS når du bor på hotellet
sen avreise på forespørsel
50 % rabatt på telefon
50 % rabatt på pay-TV (ett uttak per opphold)
25 % rabatt i restaurant på à la carte meny for inntil 4 personer når du bor på hotellet *
rabatt på 1 års medlemskap i Falck Redning, samt redusert pris på løpende medlemskap etter 1 år
anledning til å ta ut venneovernattinger
Hvor stor verdi legger du i disse fordelene? Sølvkort høres jo vel og bra ut, men spørsmålet er vel hva den faktiske verdien av kortet er (EBS er et godt eksempel).

Nå vet ikke jeg om Rica matcher medlemsnivå hos internasjonale lojalitetsprogrammer. Hvis så synes å være tilfellet, og du har Accor Plat eller tilsvarende, har du jo Ricas gullkort i lomma.
Everest is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2012, 13:55   #3
Bacardi
Lurker

Bacardi's Avatar

Det kommer an på hvilken av de du ønsker å binde deg til Flyr du mye SAS, ta EB, bor du mye på hotell, ta Rica. Sølv er vel i seg selv ikke mye vits å ha, ei 6k EBpoeng. Men det hjelper jo på dersom du vil "satse" på en av de.

Et annet moment er hvor lenge status/poeng er gyldig. (F.eks liten vits å utnytte et sølvmedlemskap tre ganger, dersom du i tillegg er forpliktet til å velge rica de gangene du reiser. De er kanskje dyr/har et dårlig hotell dit du skal på et gitt tidspunkt.) Det samme kan kanskje sies om flygning, men noe sier meg du foretrekker SAS
Bacardi is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2012, 14:03   #4
chrisljo
ScanFlyer Gold

Får man ikke sølvkort hos Rica hvis man har TwoCards? 6000 EB er 600 nok i min bok, vet ikke hva en Rica overnatting er verd for deg?
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2012, 14:37   #5
Fredrik Propell
ScanFlyer Silver

Fredrik Propell's Avatar

Har jo ikke så store forventninger om sølvkortet til Rica, men man får jo den ene natten. Det er det store vippepunktet egentlig. Men 6000 EB frister godt det også. Kommer kanskje godt med til oppgradering når man vurderer en tur til SFO til sommeren! Takker for innspill

-Fredrik Propell-
Old 02-12-2012, 15:37   #6
Everest
ScanFlyer Silver

Everest's Avatar

1 gratis natt etter 12 netter blir jo det samme som 8.3% rabatt, dog mye verre, siden man MÅ opparbeide 12 netter før 'rabatten' slår inn. Hotels.com gir jo 1 gratis natt etter 10 netter, og man kan da velge og vrake over hele verden. Ikke se deg blind på den ene natta!
Everest is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2012, 18:03   #7
Fredrik Propell
ScanFlyer Silver

Fredrik Propell's Avatar

Valget ble EB denne gangen!

-Fredrik Propell-
Reply

Posting Rules