![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Som tittelen sier sto jeg og funderte litt ved oppvaskbenken.
I disse nedskjæringstidene til SAS og snakk om nedgang i lønn ETC. slo det meg, hva tjener egentlig de som jobber i Cabin og de som jobber for SGH. Finner ikke ut av det noe sted selvom det skrikes etter at man er lavtlønnet. Etc. Jeg er utdannet barne og ungdomsarbeider har jobbet i barnehage i 6 år og tjener i underkant av 300.000 i året ( nyutdannet førskolelærer med 3 år på høyskole tjener ca 340.000). Det jeg tenker på da er om man som flyansatt E.L tjener det samme så er vel ikke det så halvgalt ja du jobber skift men det gjør en som jobber på sykehus/pleiehjem også Sier ikke at lønnen er høy og at man ikke skulle hatt mer, men når man tenker på utdannelse så er det vel helt greit. Nå er det ikke lov til å skyte meg for denne posten, jeg vet ikke hvor mye de tjener og hvor mye de jobber, men tenk litt på det. Selvfølgelig tenker jeg ikke på piloter som bruker masse penger på sertfikat og tjener lite, det henger ikke på greip. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er i alle fall vanskelig å få noen "nøytrale" tall på dette. Poenget er at det er så mange tillegg i disse yrkene, som i veldig mange andre yrker med skift og turnus, slik at det blir vanskelig å gjøre seg opp en mening om hva som er "rettferdig"...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har en kjenning som jobber som stuer i SGH med topp ansitett og skift tjener han 380000 kroner i året.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Endnu en tanke om Århus lufthavn | Fysikeren | Flyforum | 0 | 03-09-2010 17:55 |
Air to air-refueling av helikopter.Boeing Team Delivers C-130H Aerial Refueling Tanke | Twin Otter | Flyteknisk forum | 3 | 20-04-2010 18:28 |