Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 29-11-2012, 22:45   #1
Marius Moberg
ScanFlyer Blue

Thomas Cook Oslo - Kos - Oslo DK883, DK884 Thomas Cook Scandinavia

Fredag 21 Juli gjikk færden mot den Greske øyen Kos

Vi fløy fra Bergen til Oslo med Norwegian og det var LN-KKW som fløy oss til Gardermoen denne dagen

Hellas, Kos 2011 025 by ab2029, on Flickr

Ca kl 15:30 sjekket vi inn bagasjen på Charter Bagdrop hos Novair men Thomas Cook Scandinavia fløy ikke Novair

Det ble en tur innom taxfree før færden gjekk mot Gate A47

Hellas, Kos 2011 062 by ab2029, on Flickr

Det var Thomas Cook Scandinavia sin OY-VKB som var satt opp på ruten denne kvelden, flyet kom fra Bodrum Milas tideligere på dagen og skulle nå gjøres klar for nok en ny charter tur til varmere strøk

På andre siden av terminalen ovenfor for vår gate stod Novair som var klar for avgang til Larnaca kl 17:15

Boardingen begynte 17:30 og vi kom oss ombord å hadde sitte plasser på de 2 siste radene i flyet dette var ikke noe å klage på synes eg var gode plasser. Resten av flyet var fylt opp med ungdommer som skulle ned og nyte varme, sol, bading og ikke minst øl og festing til langt på natt

Hellas, Kos 2011 064 by ab2029, on Flickr

Utsikten fra sete 36 tror eg vi satt på

Vi kom oss avgårde på rutetid Primer Air sin OY-PSA som skulle til Kreta og Chania taxet forran oss til en avkjøring ved rullebane 1R før han svingte inn og slapp oss forbi.

Flyturen var på 3 timer og 55 minutter men piloten regnet med å fly ned på 3 timer 45 minutter

Vi startet vår flyvning med en march høyde på 33.000ft. Da vi kom over Polen og Krakow ble march høyde 35.000ft.

Under flyturen skjedde det ikke så mye annet en at det ble vist film ombord. De viste Keeper'n til Liverpol.
Maten var noe kylling gryteret og ris nok så sterk den kyllingretten syntes eg men maten var i grunn riktig så god.

Ca kl 22:45 Gresk tid landet vi på Kos. Vi taxet og parkerte ved siden av Novair som var i ferden med boarding og skulle gjøre seg klar til å fly svenske turister hjem til Arlanda
Vi ble busset inn til terminalen bagasjen ble hentet og vi forsatte med buss til hotellet der vi skulle tilbringe 14 solfylte dager

Fredag 12 August

Vi ble hentet med buss på hotellet kl 21:20 men bussen kom ikke før 22:00.

Vi sjekket inn bagsjen og gjekk videre til kontrollen og taxfree'en. når vi kom til gaten var Novair sin flyving til Stockholm Arlanda begynte boarding og Thomas Cook Scandinavia sin flyvning til Helsinki var klar til avgang.

Det ble en del venting før vi slapp ut til bussen som skulle kjøre oss ut til flyet.

Det var OY-VKB som var satt opp på hjemturen også. vi hadde rad 3 og 4. resten av flyet var fylt opp med ungdommene som fløy ned på samme fly som oss.

Avgangstiden var 00:15 lokal tid men ble en forsinkelse på 5-10 minutter. Rett etter take off begynnte cabinpersonalet og gjøre klar for servering av maten og diverse.
Det ble servert en kaldrett og den var utrolig god,

Vi fløy nokså en uvanlig rute opp til Oslo. Hellas - Bulgaria - Serbia - Ungaren - Slovakia-Czech Republic - Tyskland - Danmark - Sverige - Norge

Vi hadde ankomst kl 03:15 men landet 03:17. Novair fra Larnaca landet like etter oss å parkerte ved siden av vårt fly. Etter å vert innom taxfree'en og fått bagasjen kom alle passasjerene fra Novair som kom fra Larnaca, TUIfly Nordic som kom fra Dalaman og Thomas Cook Scandinavia som kom fra Palma inn i bagasjehallen så den ble rimelig overfylt med syden turister...

De neste 7 timene ble det venting på Gardermoen til flyet kl 10:00 til Bergen skulle gå

Last edited by Marius Moberg; 30-11-2012 at 18:16.
Marius Moberg is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2012, 09:55   #2
LNv22
ScanFlyer Gold

LNv22's Avatar

Default Re: Oslo - Kos DK883 Thomas Cook Scandinavia

Takk for titten.

Håper du også fikk tatt deg en øl på Kos da
Star Alliance Gold / One World Sapphire
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2012, 18:01   #3
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Takk for den, men vet ikke om du er gammel nok for øl ?
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2012, 18:13   #4
Marius Moberg
ScanFlyer Blue

Hehe nei var ikke gammel nok til det
Old 30-11-2012, 18:58   #5
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Uansett meget bra start på din "karriere" som tripreporter... Fortsett med det, jeg som gamling har ikke lært å opploade bilder...Les : Gidder ikke sette meg inn i det..
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2012, 22:52   #6
Marius Moberg
ScanFlyer Blue

Tusen takk for hyggelig tilbake melding.

Skal til Kreta til sommeren og da blir det ny tripreport fra den reisen
Old 01-12-2012, 16:16   #7
reiseportalen
travelling nerd

Jeg likte godt denne triprapporten. Du får med store og små hendelser fra flyplasser, boarding og ombord. Det gir faktisk reiselyst å lese rapporten din.

Jeg ser frem til rapporten fra Kreta til sommeren.

.................................................. ...................
http://www.reiseportalen.blogspot.no/
reiseportalen is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2012, 00:10   #8
Marius Moberg
ScanFlyer Blue

Tusen takk for hyggelig tilbake meldig. Jeg skal selfølgelig lage reiseraport fra Kreta turen også, gleder meg til den turen

Last edited by Marius Moberg; 02-12-2012 at 00:13.
Reply

Posting Rules