![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fredag 21 Juli gjikk færden mot den Greske øyen Kos
Vi fløy fra Bergen til Oslo med Norwegian og det var LN-KKW som fløy oss til Gardermoen denne dagen ![]() Hellas, Kos 2011 025 by ab2029, on Flickr Ca kl 15:30 sjekket vi inn bagasjen på Charter Bagdrop hos Novair men Thomas Cook Scandinavia fløy ikke Novair Det ble en tur innom taxfree før færden gjekk mot Gate A47 ![]() Hellas, Kos 2011 062 by ab2029, on Flickr Det var Thomas Cook Scandinavia sin OY-VKB som var satt opp på ruten denne kvelden, flyet kom fra Bodrum Milas tideligere på dagen og skulle nå gjøres klar for nok en ny charter tur til varmere strøk På andre siden av terminalen ovenfor for vår gate stod Novair som var klar for avgang til Larnaca kl 17:15 Boardingen begynte 17:30 og vi kom oss ombord å hadde sitte plasser på de 2 siste radene i flyet dette var ikke noe å klage på synes eg var gode plasser. Resten av flyet var fylt opp med ungdommer som skulle ned og nyte varme, sol, bading og ikke minst øl og festing til langt på natt ![]() Hellas, Kos 2011 064 by ab2029, on Flickr Utsikten fra sete 36 tror eg vi satt på Vi kom oss avgårde på rutetid Primer Air sin OY-PSA som skulle til Kreta og Chania taxet forran oss til en avkjøring ved rullebane 1R før han svingte inn og slapp oss forbi. Flyturen var på 3 timer og 55 minutter men piloten regnet med å fly ned på 3 timer 45 minutter Vi startet vår flyvning med en march høyde på 33.000ft. Da vi kom over Polen og Krakow ble march høyde 35.000ft. Under flyturen skjedde det ikke så mye annet en at det ble vist film ombord. De viste Keeper'n til Liverpol. Maten var noe kylling gryteret og ris nok så sterk den kyllingretten syntes eg men maten var i grunn riktig så god. Ca kl 22:45 Gresk tid landet vi på Kos. Vi taxet og parkerte ved siden av Novair som var i ferden med boarding og skulle gjøre seg klar til å fly svenske turister hjem til Arlanda Vi ble busset inn til terminalen bagasjen ble hentet og vi forsatte med buss til hotellet der vi skulle tilbringe 14 solfylte dager Fredag 12 August Vi ble hentet med buss på hotellet kl 21:20 men bussen kom ikke før 22:00. Vi sjekket inn bagsjen og gjekk videre til kontrollen og taxfree'en. når vi kom til gaten var Novair sin flyving til Stockholm Arlanda begynte boarding og Thomas Cook Scandinavia sin flyvning til Helsinki var klar til avgang. Det ble en del venting før vi slapp ut til bussen som skulle kjøre oss ut til flyet. Det var OY-VKB som var satt opp på hjemturen også. vi hadde rad 3 og 4. resten av flyet var fylt opp med ungdommene som fløy ned på samme fly som oss. Avgangstiden var 00:15 lokal tid men ble en forsinkelse på 5-10 minutter. Rett etter take off begynnte cabinpersonalet og gjøre klar for servering av maten og diverse. Det ble servert en kaldrett og den var utrolig god, Vi fløy nokså en uvanlig rute opp til Oslo. Hellas - Bulgaria - Serbia - Ungaren - Slovakia-Czech Republic - Tyskland - Danmark - Sverige - Norge Vi hadde ankomst kl 03:15 men landet 03:17. Novair fra Larnaca landet like etter oss å parkerte ved siden av vårt fly. Etter å vert innom taxfree'en og fått bagasjen kom alle passasjerene fra Novair som kom fra Larnaca, TUIfly Nordic som kom fra Dalaman og Thomas Cook Scandinavia som kom fra Palma inn i bagasjehallen så den ble rimelig overfylt med syden turister... De neste 7 timene ble det venting på Gardermoen til flyet kl 10:00 til Bergen skulle gå Last edited by Marius Moberg; 30-11-2012 at 18:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk for titten.
Håper du også fikk tatt deg en øl på Kos da ![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Takk for den, men vet ikke om du er gammel nok for øl ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hehe nei var ikke gammel nok til det
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Uansett meget bra start på din "karriere" som tripreporter... Fortsett med det, jeg som gamling har ikke lært å opploade bilder...Les : Gidder ikke sette meg inn i det..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tusen takk for hyggelig tilbake melding.
Skal til Kreta til sommeren og da blir det ny tripreport fra den reisen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
travelling nerd
|
![]()
Jeg likte godt denne triprapporten. Du får med store og små hendelser fra flyplasser, boarding og ombord. Det gir faktisk reiselyst å lese rapporten din.
Jeg ser frem til rapporten fra Kreta til sommeren. .................................................. ................... http://www.reiseportalen.blogspot.no/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tusen takk for hyggelig tilbake meldig. Jeg skal selfølgelig lage reiseraport fra Kreta turen også, gleder meg til den turen
![]() Last edited by Marius Moberg; 02-12-2012 at 00:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Thomas Cook Scandinavia | Tally-Ho | Flyforum | 7 | 07-05-2021 21:37 |
Thomas Cook Scandinavia OY-VKD | Marius Moberg | Register- og ATC-Forum | 1 | 16-07-2012 15:38 |
Interiør i Thomas Cook Scandinavia | Marius Moberg | Småprat | 8 | 10-07-2012 12:08 |
Oslo-Aruba med Thomas Cook Scandinavia | Tally-Ho | Flyforum | 22 | 05-01-2012 17:18 |