![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har 16 timer på SVO, hva bør jeg gjøre? Dårlig erfaring med å slike korte byturer. Ender alltid med at jeg beregner litt feil, roter meg bort og i siste liten med litt flaks kommer meg med flyet. Det har jeg veldig lite lyst til å risikere denne gangen. Ikke i Moskva, og ikke med denne reisen. På den annen side, har jeg mer tid enn noensinne. Kommer grytidlig til Moskva, og selv om jeg håper på å få sovet på flyet, regner jeg ikke med å være ved mine fulle fem (www.trommelyd.no - jeg kommer med 5-flyet).
Er det noen som har droppet innom Moskva her før og kan gi en kort oppskrift på hvordan man får sett noe av byen på en kort svipptur? Eventuelt, hvilke lounger er det mulig å betale inn til på SVO? Jeg flyr i sildekabin på fattigmannsbilett, og innehar ingen kort som hjelper meg dessverre. Har ingen betenkeligheter med å sove og lese bort timene, men hvor gode muligheter er det for det på SVO? Innspill til en bruker i nød? PS. Om det skulle passe seg slik, og noen føler sympati med meg, er jeg på SVO 22. november fra kl 5 til 21. Ta gjerne kontakt om du har mulighet for å ta med deg et ekstra hode til en lounge. Jeg vet det er kontroversielt i vertfall på FT å gjøre det, men prøver meg likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Russland har vel litt kompliserte visumregler iforhold til mange andre land, så om du har tenkt deg inn i byen så må du søke om visum i god tid før reisen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jepp. Eventuelt punge ut. Så det er jo også noe å tenke på. Ringer ambassaden på mandag og hører om det er mulig å få et gratis i tide, om ikke, så får jeg vurdere å betale de 750 kronene det koster å få et fra Visumsørvis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Ja, skal ta å undersøke. Takk for tipset. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvorfor ikke heller vurdere et hotell da? Kan da umulig koste mye mer enn 750 kr.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vet ikke om du har satt deg inn i visumreglene for Russland, men visa on arrival er det i 99.7% av tilfellene bare å glemme. Transitvisum koster akkurat det samme som vanlig turistvisum og må som turistvisum skaffes på forhånd. Eneste er at man slipper invitasjon på transitvisum. Man kan få hurtigbehandlng til dobbel pris. Jeg ville iallefall skaffet meg transitvisum om layover var 16 timer.
Mer info her. http://www.norway.mid.ru/visa_06.html Det finnes et hotell på flyplassen som kan gi deg et rom for 4 timer for 1900 rubler, men er landside så man trenger transitvisum. http://www.eng.v-exp.ru/services/prices2011/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nei, da tar jeg heller med en god bok og belager meg på å punge ut for noen timer i lounge. 100 kroner timen er ikke avskrekkende. Kan vertfall ta en 3-timers økt for å få dusjet etc.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det finnes et hotel som har et visa free section på SVO. Du må dog forbi en ildsint HEKS(drage) i transittkontoret på terminal F(orferdelig)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
CPH - SVO - REN og retur.. | kblaur | TripReports | 6 | 24-08-2013 08:57 |
Aeroflot SU211 SVO-OSL & SU212 OSL-SVO | EspenRR | Bilder & foto | 6 | 29-02-2012 23:03 |
OSL-SVO-FRU//Almaty//FRU-SVO-OSL | Sondbjo | TripReports | 6 | 16-06-2011 00:22 |
Fotografaring på SVO | Hypern | Bilder & foto | 1 | 19-10-2010 16:43 |
Moskva/SVO - SU212 - Aeroflot | Tændis | Register- og ATC-Forum | 2 | 20-12-2008 23:33 |