Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 26-10-2012, 09:41   #1
L-1011
ScanFlyer Molded

SAS CAU medlemmar är bland de sämsta när det gäller service?

Mitt i tryck efter många flygningar med SAS de senaste åren är att CAU medlemmar är bland de sämsta när det gäller service. Jag upplever generellt sett service nivån som avsevärt bättre när det är svensk och norsk kabinpersonal.
L-1011 is offline   Reply With Quote
Old 26-10-2012, 09:53   #2
Lamox
ScanFlyer Silver

Lamox's Avatar

Default Re: Nytt stort SAS sparprogram

Quote:
Originally Posted by L-1011 View Post
Mitt i tryck efter många flygningar med SAS de senaste åren är att CAU medlemmar är bland de sämsta när det gäller service. Jag upplever generellt sett service nivån som avsevärt bättre när det är svensk och norsk kabinpersonal.
Jo, det har du skrevet ved mange anledninger - jeg flyr noen ganger i uken og merker ingen forskjell. For øvrig så er ca 1/4 av de dårlige CAU medlemmene du nevner svenske....
Lamox is offline   Reply With Quote
Old 26-10-2012, 09:59   #3
L-1011
ScanFlyer Molded

Det är de danskspråkiga CAU medlemmarna som utmärkt sig åt det negativa hållet när det gäller service. Självklart har det många gånger varit bra men de gånger jag haft något att anmärka på har det varit dansk crew i 100% av fallen. Jag flyger oftast ARN-CPH-ARN.
L-1011 is offline   Reply With Quote
Old 26-10-2012, 10:11   #4
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lamox View Post
Jo, det har du skrevet ved mange anledninger - jeg flyr noen ganger i uken og merker ingen forskjell. For øvrig så er ca 1/4 av de dårlige CAU medlemmene du nevner svenske....
Quote:
Originally Posted by L-1011
Hvordan kan man egentligt se forskel på et CAU-medlem og ikke-CAU-medlem? Det er ikke lykkes mig endnu, men måske andre kan? Har CAU-medlemmer nogle hemmelige tatoveringer, en speciel hårfarve, lugt eller et badge eller noget andet man kan kende dem på?

Medlemmerne dækker vel både over svenskere, danskere og nogle få nordmænd - og alle grupper findes der jo også mange af som ikke er medlemmer af CAU.

Bliver en noget firkantet og ensporet stempling at tale om at CAU-medlemmer giver dårlig service, som L-1011 kommer med her.

Personligt har jeg ikke oplevet nogen speciel forskel på serviceniveauet når det gælder nationalitet - udover at jeg blandt både nordmænd, svenskere og danskere har oplevet alt fra top-crew til lidt mere "uheldige" dage. Nogle af de allerbedste oplevelser ombord har jeg haft ud fra CPH med dansk crew og de har kunnet måle sig med selv de bedste selskaber i verden, men det hænger måske nok mest sammen med at jeg har flest rejser fra CPH og dermed større sandsynlighed for at ramme en dag hvor alt går op i en højere enhed. Mens en af de allerværste oplevelser også var til CPH men skyldes to norske crew. Det vælger jeg at se på som tilfældigheder - for jeg har også oplevet situationen omvendt.

Som dansk der bor i Sverige og med norsk svigermor og dermed lidt erfaring i samspillet mellem disse nationaliteter, så tror jeg disse "forskelle" som nogle oplever allermest handler om en selv og oftest grunder i misforståelser og forskellig væremåde, men nu ved jeg jo ikke hvad der ligger til grund for denne "dom" - det kan jo også have være "uheldige" dage, som L-1011 har ramt.
Old 26-10-2012, 11:47   #5
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by L-1011 View Post
Det är de danskspråkiga CAU medlemmarna som utmärkt sig åt det negativa hållet när det gäller service. Självklart har det många gånger varit bra men de gånger jag haft något att anmärka på har det varit dansk crew i 100% av fallen. Jag flyger oftast ARN-CPH-ARN.
Det der er jeg sterkt uenig i!

For en som bare kan lese på forum og i avisene kan det virke som om CAU i særdeleshet har vært den mest krigerske fagorganisasjonen. Magefølelsen sier at det bildet også stemmer. Men kan virke som om det har endret seg.

Men på den servicen det dansktalende crew yter oss reisende så ser jeg ingen forskjell i disfavør Danmark.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules