Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 25-03-2006, 19:09   #1
imm
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
Default Oslo-New York

Hvilke dager går flyet fra Oslo, og hvilke dager går de i retur fra New York?
Noen som vet tidene flyet går også?

IMM
__________________
Life is Brutale
imm is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2006, 19:33   #2
Hurum
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
Default Replying to Topic 'Oslo-New York'

Et søk på Continentals internettsider, OSL sine sider, Widerøes bookingside etc vil nok gi deg svarene på alle disse spørsmålene
Hurum is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2006, 19:36   #3
imm
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
Default Replying to Topic 'Oslo-New York'

Det trodde jeg også. Men fant ingen ting. På widerøe sin side søkte jeg på mange datoer, men ingen fly fra continental kom opp. Og på continental.com fikk jeg bare feilmelding hele tiden... Så derfor spurte jeg her.

IMM
__________________
Life is Brutale
imm is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2006, 19:38   #4
HMWK
ScanFlyer Molded
 
HMWK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
Default Replying to Topic 'Oslo-New York'

CO annonserer med daglige avganger fra 2. Mars på Hegnar.no. Da må det være riktig!
HMWK is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2006, 19:40   #5
GFL
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
Default Replying to Topic 'Oslo-New York'


Går alle dager nå, såvidt jeg vet...

11.30 fra Osl, ankomst 13.55 8 timer 25 min
20.15 fra Ewr, ankomst 09.50 7 timer 35 min
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground.
GFL is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2006, 21:58   #6
Hurum
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
Default Replying to Topic 'Oslo-New York'

Quote:
Originally posted by imm


Det trodde jeg også. Men fant ingen ting. På widerøe sin side søkte jeg på mange datoer, men ingen fly fra continental kom opp. Og på continental.com fikk jeg bare feilmelding hele tiden... Så derfor spurte jeg her.

IMM
Et søk på Widerøe gir daglige avganger med CO mellom EWR og OSL

Og det samme får jeg på www.continental.com
Hurum is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2006, 23:00   #7
Jörgen
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 209
Default Replying to Topic 'Oslo-New York'

Är inte CO jäkligt dyra? Hittar aldrig några billiga biljetter med dom från Stockholm. Där finns SK, MH och snart US men Co sänker inga priser. Vad kostar en economy biljett från Oslo?
Jörgen is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2006, 23:18   #8
Concorde
BA Concorde Sep 1998
 
Concorde's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
Default Replying to Topic 'Oslo-New York'

Quote:
Originally posted by Jörgen


Är inte CO jäkligt dyra? Hittar aldrig några billiga biljetter med dom från Stockholm. Där finns SK, MH och snart US men Co sänker inga priser. Vad kostar en economy biljett från Oslo?
Billigere og mye bedre enn SAS!
Concorde is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2006, 09:28   #9
TigerBlack
ScanFlyer ettellerannet..
 
TigerBlack's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hvam
Posts: 2,184
Default Replying to Topic 'Oslo-New York'

Quote:
Originally posted by Concorde


Quote:
Originally posted by Jörgen


Är inte CO jäkligt dyra? Hittar aldrig några billiga biljetter med dom från Stockholm. Där finns SK, MH och snart US men Co sänker inga priser. Vad kostar en economy biljett från Oslo?
Billigere og mye bedre enn SAS!
Vel jeg vet ikke akkurat om jeg vil si at de er bedre en SK (og ja.. jeg er uhabil,men jeg har fløyet med begge). De er ganske billige, det skal dem ha. Crew er veldig greie å ha med å gjøre, samt at det er direkte maskin kontra til SK som går via STO eller CPH

CO maskina er trang som bare rakkern og jeg syntes setene var litt vel harde,pitch var heller ikke mye å skryte av. Greit jeg er 193 lang,men alikevel..
Jeg var ganske så støl i..ehh.. "akterspeilet" da jeg kom fram til OSL. Jeg for min del satt mye bedre i SK Airbus selv på turistklassen.
Turen var heldigvis kort på tilbake veien med ca 6:30 i flytid. Ikke værst for en B757.

Til SK sin fordel er som nevnt komforten betraktelig bedre, underholdningen er mye bedre, den var totalt fraværende i CO maskina da denne ikke har instalert individuelle sjermer for film/underholdning. Selv musikk manglet det i CO maskinen. (Takk gudinnen for MP-3 spillern min). Serveringen til CO var grei nok,typisk flymat egentlig.

Så hadde jeg hatt valget mellom SK og CO hadde jeg nok valgt SK,med mindre jeg hadde fått business class på CO


__________________
Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly and for the same reason
TigerBlack is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2006, 10:41   #10
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,936
Default Replying to Topic 'Oslo-New York'

Jeg har reist med Delta, United, Northwest, Airtran og Continental på Amerikansk innenriks. Continental hadde ihvertfall betydelig bedre service en de andre selskapene, og gratis matservering på økonomi mellom Atlanta - Newark
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2006, 11:43   #11
OEH
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
Default Replying to Topic 'Oslo-New York'

Hadde valgt CO. Non-stop er konge, og comforten ombord hos CO har jeg ikke opplevd som dårligere enn hos SAS.
OEH is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2006, 11:56   #12
OEH
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
Default Replying to Topic 'Oslo-New York'

Forøvrig er det ny rutetid på CO' rute OSL-EWR. Den går nå fra OSL kl. 12.10. En endring som ikke er til det bedre etter min mening.
OEH is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2006, 16:04   #13
Dag Johnsen
ScanFlyer Gold
 
Dag Johnsen's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
Default Replying to Topic 'Oslo-New York'

Heisann, CO38/39 går daglig fra 2 Mars som nevnt ovenfor. Vi får se hva den neste vinteren tilbyr, men jeg vet at load faktor på OSL - EWR "vinter rutene 2005/2006" var laaangt over hva man hadde trodd, selv da vi øket fra 3 til 4 ukentlige avganger.

OEH Jeg vet ikke hvorfor avgangen ble satt tilbake, men jeg vet at slot tidene i EWR fra klokken 17:00 og utover på kvelden er ganske tette, men roer seg litt senere på kvelden...

Som nevnt flere ganger tidligere så er vi i ferd med å sette inn nye seter på B757 turistklassen. Vi oppgraderer også til digitalt underholdningssystem på BusinessFirst og vi studerer også hva det vil koste å legge inn AVOD (Audio Video On Demand) og power outlet helt til siste rad på turistklassen. Power outlet går kun til setene over vingen i dag.

Det med pitch er stort sett det samme som de fleste internasjonale turistklasser... 31" til 32" pitch og 17.2" bredde. Vet ikke hvordan de nye setene blir satt inn?

Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets!
Dag Johnsen is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2006, 16:43   #14
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,607
Default Replying to Topic 'Oslo-New York'

Quote:
Originally posted by OEH


Forøvrig er det ny rutetid på CO' rute OSL-EWR. Den går nå fra OSL kl. 12.10. En endring som ikke er til det bedre etter min mening.
Det er nok for aa beholde samme ankomsttid paa EWR. Vi skifter ikke til sommertid foer om en fire ukers tid ...

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2006, 16:49   #15
Thomas
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
Default Replying to Topic 'Oslo-New York'

En annen ting som kjennetegner CO er at de i gaten, og ombord bruker ordet Customers og ikke passengers..

Idag gikk den forresten fra gate 50 og ikke 53, veldig artig å se "The ICTS army" rigge opp utstyret sitt på nytt, uff.. some gang..

Og Dag, hver så snill å hjelp oss på OSL og for engangs skyld få se 777 - In you we trust!
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE]
Thomas is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2006, 17:11   #16
amatør
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
Default Replying to Topic 'Oslo-New York'

Quote:
Originally posted by Dag Johnsen


Heisann, CO38/39 går daglig fra 2 Mars som nevnt ovenfor. Vi får se hva den neste vinteren tilbyr, men jeg vet at load faktor på OSL - EWR "vinter rutene 2005/2006" var laaangt over hva man hadde trodd, selv da vi øket fra 3 til 4 ukentlige avganger.

OEH Jeg vet ikke hvorfor avgangen ble satt tilbake, men jeg vet at slot tidene i EWR fra klokken 17:00 og utover på kvelden er ganske tette, men roer seg litt senere på kvelden...

Som nevnt flere ganger tidligere så er vi i ferd med å sette inn nye seter på B757 turistklassen. Vi oppgraderer også til digitalt underholdningssystem på BusinessFirst og vi studerer også hva det vil koste å legge inn AVOD (Audio Video On Demand) og power outlet helt til siste rad på turistklassen. Power outlet går kun til setene over vingen i dag.

Det med pitch er stort sett det samme som de fleste internasjonale turistklasser... 31" til 32" pitch og 17.2" bredde. Vet ikke hvordan de nye setene blir satt inn?

Dag
Er svært hyggelig lesning at loadfaktoren deres er laaaangt over forventet, det vil si at dere er i ferd med å få et virkelig godt fotfeste i det norske markedet
Men jeg syntes ikke dere reklamerer så mye her i Norge, tror et par-tre reklamekampanjer i året hadde økt loadfaktoren deres ytterligere. Det er fortsatt en god del mennesker som ikke vet at det er mulig å fly direkte fra Oslo til USA..
amatør is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2006, 17:35   #17
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,425
Default Replying to Topic 'Oslo-New York'

Turistklasse på 757 frister ikke på laaang flytur... Det har FI kurert meg for... A330 er derimot veldig behagelig...
EB is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2006, 17:43   #18
Hurum
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
Default Replying to Topic 'Oslo-New York'

CO har klart å få et bra fotfest i Norge og har vist at det går an å fly med god loadfaktor. En ny rute tar litt tid å bli innarbeidet. SAS hadde vel lagt ned ruten for lenge siden om dem hadde prøvd.

At seteavstanden er ganske så lik på turistklasse enten man flyr SAS eller Continental betyr vel at det ikke er så store forskjellen. Den største forskjellen er underholdningen ombord og internett-tilgang som SAS er langt bedre på. Til Continentals fordel bør nevnes nonstopavgang, noe som reduserer reisetiden med ca 4 t tilsammen t/r.

Hurum is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2006, 17:57   #19
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,425
Default Replying to Topic 'Oslo-New York'

Var det ikke snakk om at CO skulle fly med 767-200 eller 767-400 ved behov på OSL???
EB is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2006, 18:09   #20
Hurum
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
Default Replying to Topic 'Oslo-New York'

Kommer nok når behovet er der...
Hurum is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Oslo-New York-Oslo på 72 timer (787) Thomas TripReports 30 15-02-2014 21:45
Oslo-New York på 80-tallet FestiVal Flyhistorisk forum 21 05-03-2013 17:18
Oslo – New York på under én time Everest Småprat 7 03-12-2012 10:29
Oslo-Düsseldorf-New York-Oslo FlightDeck TripReports 21 01-04-2012 19:43
SAS Oslo - New York Convair Reiseforum 2 13-10-2010 12:54


All times are GMT +2. The time now is 20:55.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.