Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 25-03-2006, 19:09   #1
imm
ScanFlyer Crusty

Default Oslo-New York

Hvilke dager går flyet fra Oslo, og hvilke dager går de i retur fra New York?
Noen som vet tidene flyet går også?

IMM
Old 25-03-2006, 19:33   #2
Hurum
ScanFlyer Molded

Default Replying to Topic 'Oslo-New York'

Et søk på Continentals internettsider, OSL sine sider, Widerøes bookingside etc vil nok gi deg svarene på alle disse spørsmålene
Hurum is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2006, 19:36   #3
imm
ScanFlyer Crusty

Det trodde jeg også. Men fant ingen ting. På widerøe sin side søkte jeg på mange datoer, men ingen fly fra continental kom opp. Og på continental.com fikk jeg bare feilmelding hele tiden... Så derfor spurte jeg her.

IMM
Old 25-03-2006, 19:38   #4
HMWK
ScanFlyer Molded

HMWK's Avatar

CO annonserer med daglige avganger fra 2. Mars på Hegnar.no. Da må det være riktig!
HMWK is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2006, 19:40   #5
GFL
ScanFlyer Gold

Går alle dager nå, såvidt jeg vet...

11.30 fra Osl, ankomst 13.55 8 timer 25 min
20.15 fra Ewr, ankomst 09.50 7 timer 35 min
Old 25-03-2006, 21:58   #6
Hurum
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally posted by imm

Det trodde jeg også. Men fant ingen ting. På widerøe sin side søkte jeg på mange datoer, men ingen fly fra continental kom opp. Og på continental.com fikk jeg bare feilmelding hele tiden... Så derfor spurte jeg her.

IMM
Et søk på Widerøe gir daglige avganger med CO mellom EWR og OSL

Og det samme får jeg på www.continental.com
Old 25-03-2006, 23:00   #7
Jörgen
ScanFlyer Blue

Är inte CO jäkligt dyra? Hittar aldrig några billiga biljetter med dom från Stockholm. Där finns SK, MH och snart US men Co sänker inga priser. Vad kostar en economy biljett från Oslo?
Jörgen is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2006, 23:18   #8
Concorde
BA Concorde Sep 1998

Concorde's Avatar

Quote:
Originally posted by Jörgen

Är inte CO jäkligt dyra? Hittar aldrig några billiga biljetter med dom från Stockholm. Där finns SK, MH och snart US men Co sänker inga priser. Vad kostar en economy biljett från Oslo?
Billigere og mye bedre enn SAS!
Concorde is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2006, 09:28   #9
TigerBlack
ScanFlyer ettellerannet..

TigerBlack's Avatar

Quote:
Originally posted by Concorde

Quote:
Originally posted by Jörgen

Billigere og mye bedre enn SAS!
Vel jeg vet ikke akkurat om jeg vil si at de er bedre en SK (og ja.. jeg er uhabil,men jeg har fløyet med begge). De er ganske billige, det skal dem ha. Crew er veldig greie å ha med å gjøre, samt at det er direkte maskin kontra til SK som går via STO eller CPH

CO maskina er trang som bare rakkern og jeg syntes setene var litt vel harde,pitch var heller ikke mye å skryte av. Greit jeg er 193 lang,men alikevel..
Jeg var ganske så støl i..ehh.. "akterspeilet" da jeg kom fram til OSL. Jeg for min del satt mye bedre i SK Airbus selv på turistklassen.
Turen var heldigvis kort på tilbake veien med ca 6:30 i flytid. Ikke værst for en B757.

Til SK sin fordel er som nevnt komforten betraktelig bedre, underholdningen er mye bedre, den var totalt fraværende i CO maskina da denne ikke har instalert individuelle sjermer for film/underholdning. Selv musikk manglet det i CO maskinen. (Takk gudinnen for MP-3 spillern min). Serveringen til CO var grei nok,typisk flymat egentlig.

Så hadde jeg hatt valget mellom SK og CO hadde jeg nok valgt SK,med mindre jeg hadde fått business class på CO

Old 26-03-2006, 10:41   #10
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Jeg har reist med Delta, United, Northwest, Airtran og Continental på Amerikansk innenriks. Continental hadde ihvertfall betydelig bedre service en de andre selskapene, og gratis matservering på økonomi mellom Atlanta - Newark
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2006, 11:43   #11
OEH
ScanFlyer Gold

Hadde valgt CO. Non-stop er konge, og comforten ombord hos CO har jeg ikke opplevd som dårligere enn hos SAS.
OEH is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2006, 11:56   #12
OEH
ScanFlyer Gold

Forøvrig er det ny rutetid på CO' rute OSL-EWR. Den går nå fra OSL kl. 12.10. En endring som ikke er til det bedre etter min mening.
OEH is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2006, 16:04   #13
Dag Johnsen
ScanFlyer Gold

Dag Johnsen's Avatar

Heisann, CO38/39 går daglig fra 2 Mars som nevnt ovenfor. Vi får se hva den neste vinteren tilbyr, men jeg vet at load faktor på OSL - EWR "vinter rutene 2005/2006" var laaangt over hva man hadde trodd, selv da vi øket fra 3 til 4 ukentlige avganger.

OEH Jeg vet ikke hvorfor avgangen ble satt tilbake, men jeg vet at slot tidene i EWR fra klokken 17:00 og utover på kvelden er ganske tette, men roer seg litt senere på kvelden...

Som nevnt flere ganger tidligere så er vi i ferd med å sette inn nye seter på B757 turistklassen. Vi oppgraderer også til digitalt underholdningssystem på BusinessFirst og vi studerer også hva det vil koste å legge inn AVOD (Audio Video On Demand) og power outlet helt til siste rad på turistklassen. Power outlet går kun til setene over vingen i dag.

Det med pitch er stort sett det samme som de fleste internasjonale turistklasser... 31" til 32" pitch og 17.2" bredde. Vet ikke hvordan de nye setene blir satt inn?

Dag
Old 26-03-2006, 16:43   #14
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally posted by OEH

Forøvrig er det ny rutetid på CO' rute OSL-EWR. Den går nå fra OSL kl. 12.10. En endring som ikke er til det bedre etter min mening.
Det er nok for aa beholde samme ankomsttid paa EWR. Vi skifter ikke til sommertid foer om en fire ukers tid ...

Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2006, 16:49   #15
Thomas
ScanFlyer Rusty

En annen ting som kjennetegner CO er at de i gaten, og ombord bruker ordet Customers og ikke passengers..

Idag gikk den forresten fra gate 50 og ikke 53, veldig artig å se "The ICTS army" rigge opp utstyret sitt på nytt, uff.. some gang..

Og Dag, hver så snill å hjelp oss på OSL og for engangs skyld få se 777 - In you we trust!
Old 26-03-2006, 17:11   #16
amatør
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally posted by Dag Johnsen

Heisann, CO38/39 går daglig fra 2 Mars som nevnt ovenfor. Vi får se hva den neste vinteren tilbyr, men jeg vet at load faktor på OSL - EWR "vinter rutene 2005/2006" var laaangt over hva man hadde trodd, selv da vi øket fra 3 til 4 ukentlige avganger.

OEH Jeg vet ikke hvorfor avgangen ble satt tilbake, men jeg vet at slot tidene i EWR fra klokken 17:00 og utover på kvelden er ganske tette, men roer seg litt senere på kvelden...

Som nevnt flere ganger tidligere så er vi i ferd med å sette inn nye seter på B757 turistklassen. Vi oppgraderer også til digitalt underholdningssystem på BusinessFirst og vi studerer også hva det vil koste å legge inn AVOD (Audio Video On Demand) og power outlet helt til siste rad på turistklassen. Power outlet går kun til setene over vingen i dag.

Det med pitch er stort sett det samme som de fleste internasjonale turistklasser... 31" til 32" pitch og 17.2" bredde. Vet ikke hvordan de nye setene blir satt inn?

Dag
Er svært hyggelig lesning at loadfaktoren deres er laaaangt over forventet, det vil si at dere er i ferd med å få et virkelig godt fotfeste i det norske markedet
Men jeg syntes ikke dere reklamerer så mye her i Norge, tror et par-tre reklamekampanjer i året hadde økt loadfaktoren deres ytterligere. Det er fortsatt en god del mennesker som ikke vet at det er mulig å fly direkte fra Oslo til USA..
amatør is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2006, 17:35   #17
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Turistklasse på 757 frister ikke på laaang flytur... Det har FI kurert meg for... A330 er derimot veldig behagelig...
EB is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2006, 17:43   #18
Hurum
ScanFlyer Molded

CO har klart å få et bra fotfest i Norge og har vist at det går an å fly med god loadfaktor. En ny rute tar litt tid å bli innarbeidet. SAS hadde vel lagt ned ruten for lenge siden om dem hadde prøvd.

At seteavstanden er ganske så lik på turistklasse enten man flyr SAS eller Continental betyr vel at det ikke er så store forskjellen. Den største forskjellen er underholdningen ombord og internett-tilgang som SAS er langt bedre på. Til Continentals fordel bør nevnes nonstopavgang, noe som reduserer reisetiden med ca 4 t tilsammen t/r.

Old 26-03-2006, 17:57   #19
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Var det ikke snakk om at CO skulle fly med 767-200 eller 767-400 ved behov på OSL???
EB is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2006, 18:09   #20
Hurum
ScanFlyer Molded

Kommer nok når behovet er der...
Reply

Posting Rules