![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Hvilke dager går flyet fra Oslo, og hvilke dager går de i retur fra New York?
Noen som vet tidene flyet går også? IMM
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
Et søk på Continentals internettsider, OSL sine sider, Widerøes bookingside etc vil nok gi deg svarene på alle disse spørsmålene
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Det trodde jeg også. Men fant ingen ting. På widerøe sin side søkte jeg på mange datoer, men ingen fly fra continental kom opp. Og på continental.com fikk jeg bare feilmelding hele tiden... Så derfor spurte jeg her.
IMM
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
CO annonserer med daglige avganger fra 2. Mars på Hegnar.no. Da må det være riktig!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
|
![]() Går alle dager nå, såvidt jeg vet... 11.30 fra Osl, ankomst 13.55 8 timer 25 min 20.15 fra Ewr, ankomst 09.50 7 timer 35 min
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
![]() Og det samme får jeg på www.continental.com |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2006
Posts: 209
|
![]()
Är inte CO jäkligt dyra? Hittar aldrig några billiga biljetter med dom från Stockholm. Där finns SK, MH och snart US men Co sänker inga priser. Vad kostar en economy biljett från Oslo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
ScanFlyer ettellerannet..
Join Date: Sep 2004
Location: Hvam
Posts: 2,184
|
![]() Quote:
CO maskina er trang som bare rakkern og jeg syntes setene var litt vel harde,pitch var heller ikke mye å skryte av. Greit jeg er 193 lang,men alikevel.. Jeg var ganske så støl i..ehh.. "akterspeilet" da jeg kom fram til OSL. Jeg for min del satt mye bedre i SK Airbus selv på turistklassen. Turen var heldigvis kort på tilbake veien med ca 6:30 i flytid. Ikke værst for en B757. Til SK sin fordel er som nevnt komforten betraktelig bedre, underholdningen er mye bedre, den var totalt fraværende i CO maskina da denne ikke har instalert individuelle sjermer for film/underholdning. Selv musikk manglet det i CO maskinen. (Takk gudinnen for MP-3 spillern min). Serveringen til CO var grei nok,typisk flymat egentlig. Så hadde jeg hatt valget mellom SK og CO hadde jeg nok valgt SK,med mindre jeg hadde fått business class på CO
__________________
Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly and for the same reason |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,936
|
![]()
Jeg har reist med Delta, United, Northwest, Airtran og Continental på Amerikansk innenriks. Continental hadde ihvertfall betydelig bedre service en de andre selskapene, og gratis matservering på økonomi mellom Atlanta - Newark
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
Hadde valgt CO. Non-stop er konge, og comforten ombord hos CO har jeg ikke opplevd som dårligere enn hos SAS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
Forøvrig er det ny rutetid på CO' rute OSL-EWR. Den går nå fra OSL kl. 12.10. En endring som ikke er til det bedre etter min mening.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
|
![]()
Heisann, CO38/39 går daglig fra 2 Mars som nevnt ovenfor. Vi får se hva den neste vinteren tilbyr, men jeg vet at load faktor på OSL - EWR "vinter rutene 2005/2006" var laaangt over hva man hadde trodd, selv da vi øket fra 3 til 4 ukentlige avganger.
OEH Jeg vet ikke hvorfor avgangen ble satt tilbake, men jeg vet at slot tidene i EWR fra klokken 17:00 og utover på kvelden er ganske tette, men roer seg litt senere på kvelden... ![]() Som nevnt flere ganger tidligere så er vi i ferd med å sette inn nye seter på B757 turistklassen. Vi oppgraderer også til digitalt underholdningssystem på BusinessFirst og vi studerer også hva det vil koste å legge inn AVOD (Audio Video On Demand) og power outlet helt til siste rad på turistklassen. Power outlet går kun til setene over vingen i dag. Det med pitch er stort sett det samme som de fleste internasjonale turistklasser... 31" til 32" pitch og 17.2" bredde. Vet ikke hvordan de nye setene blir satt inn? Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,607
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
En annen ting som kjennetegner CO er at de i gaten, og ombord bruker ordet Customers og ikke passengers..
![]() Idag gikk den forresten fra gate 50 og ikke 53, veldig artig å se "The ICTS army" rigge opp utstyret sitt på nytt, uff.. some gang.. ![]() Og Dag, hver så snill å hjelp oss på OSL og for engangs skyld få se 777 - In you we trust! ![]()
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]() Quote:
![]() Men jeg syntes ikke dere reklamerer så mye her i Norge, tror et par-tre reklamekampanjer i året hadde økt loadfaktoren deres ytterligere. Det er fortsatt en god del mennesker som ikke vet at det er mulig å fly direkte fra Oslo til USA.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,425
|
![]()
Turistklasse på 757 frister ikke på laaang flytur... Det har FI kurert meg for... A330 er derimot veldig behagelig...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
CO har klart å få et bra fotfest i Norge og har vist at det går an å fly med god loadfaktor. En ny rute tar litt tid å bli innarbeidet. SAS hadde vel lagt ned ruten for lenge siden om dem hadde prøvd.
At seteavstanden er ganske så lik på turistklasse enten man flyr SAS eller Continental betyr vel at det ikke er så store forskjellen. Den største forskjellen er underholdningen ombord og internett-tilgang som SAS er langt bedre på. Til Continentals fordel bør nevnes nonstopavgang, noe som reduserer reisetiden med ca 4 t tilsammen t/r. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,425
|
![]()
Var det ikke snakk om at CO skulle fly med 767-200 eller 767-400 ved behov på OSL???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
Kommer nok når behovet er der...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Oslo-New York-Oslo på 72 timer (787) | Thomas | TripReports | 30 | 15-02-2014 21:45 |
Oslo-New York på 80-tallet | FestiVal | Flyhistorisk forum | 21 | 05-03-2013 17:18 |
Oslo – New York på under én time | Everest | Småprat | 7 | 03-12-2012 10:29 |
Oslo-Düsseldorf-New York-Oslo | FlightDeck | TripReports | 21 | 01-04-2012 19:43 |
SAS Oslo - New York | Convair | Reiseforum | 2 | 13-10-2010 12:54 |