![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Dette er fra havna i Bodø i -84. Er min far og WF's ikke ukjente Per Støre som flyr. For de som ikke kjenner navnet Per Støre er han den mann i verden med mest flytyper på Twin Otter
![]() ![]() ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ser ingen ting...jeg!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Är det dessa du menar ?
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Har sett dem før, i en eller annen topic på airpics, men uansett...., dette må da være noen av de råeste low-level bilder som finnes med et LN-registrert fly i norsk område utenom flyshow...? (Ja, hvis det da mot formodning ikke skulle være noen som sitter på bilder de har vært så involvert i på en eller annen måte at de ikke tør å legge dem ut
![]() Den maskina der var forresten på en gjesteopptreden i samme ærendet her i Kr-sund også, men da litt utenfor havna, på et område som kalles Bolgsvaet mellom Kr-sund og Frei. Hadde jeg kamera da? Mmmmm..., nei!! ![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ja takk det er disse....av en eller annen grunn fikk jeg ikke lastet inn bildene
![]() Og stemmer, de var både i Kr.sund og andre byer i Norge og......Jeg var stort sett alltid med, og hadde "the time of my life" når vi var rundt ![]() Har til og med vært med på å lande på tarmac'en i Tromsø, rundt -85 i anledningen et eller annet flyshow...HEFTIG var det for en den gang 14-15 åring iallefall ![]() ![]()
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
hehe jaaa
![]() Mente flytimer......Per er utrolig....han flyr nå i Kato air.....han er helt rå til å håndtere flymaskiner.... ![]() Men er det andre som har andre bilder, filmsnutter etc ??
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Low level ? this is sealevel!
Flygerne kan være glad for at dette ligger mer enn 20 år tilbake i tid. I dag hadde de blitt innkalt til flygesjefen for "samtale" om ikke også Luftfartstilsynet, dengang LV. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Flott fyr Per Støre, som vel er mer beryktet enn berømt ... Har hatt en del turer som pax med ham bak spakene, og var det litt rufsete vær, så var vi alltid sikre på å lande i MJF med PS i høyresetet. Hvorvidt landing burde ha vært foretatt hver gang er vel kanskje en annen historie..
Men i hvilken sammenheng ble denne flygingen her utført? Kjemikaliebekjempelse av oljeutslipp ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Utrolige bilder...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Bildene er fra havna i Bodø før man begynte å demre opp og ut denne. Flyving ble foretatt, MED LV's velsignelse !!! den gang, ifm demonstrasjon av oljevernberedskap ved oljesøl etc. og det var for å vise representanter fra Norske Shell, Norol (Nå Statoil) pluss en del representanter fra Miljøverndept.
Min far drev firmaet som hadde 3 Twin Otter'e, hvorav den ene rigget for oljevernberedskap. De 2 andre var store deler av tiden utleid til diverse oppdrag, både ved Antarktis, Arktis, England, Portugal etc. Denne WF-maskinen leide de en periode i påvente av den første av sine maskiner, LN-FKA. De andre het naturligvis ![]() Desverre brukte Miljødepartementet og den politiske ledelsen så lang tid på å bestemme seg for hva de skulle bruke til bekjempelse av oljesøl at de gikk konk i sept. -86.... Men, som sagt før, en morsom tid var det.... ![]()
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
De bildene som ligger inne her i denne saken får jeg ikke opp lengre....
Vet noen hvorfor??
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Bildene er linket til www.moreinteractive.no
Sjekk den så får du svar. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
A Dirty Dozen - Atanta 20/8 | LN-MOW | Bilder & foto | 6 | 22-08-2016 13:55 |
Beskyldes for "dirty tricks" mot Norwegian | ENGM 911 | Flyforum | 194 | 20-01-2010 23:11 |
Dirty! | Marius_S | Flyforum | 11 | 16-05-2005 17:08 |
Hjelp, har Boeing begynt med dirty triks ? | LN-SEK | Flyforum | 3 | 22-01-2005 13:52 |
DIRTY LANDINGS ?? | ENGM RAMP | Flyforum | 2 | 28-12-2004 09:54 |