![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,890
|
![]()
Ikke like alvorlig som den på Hawaii som endte opp som cabriolet, men 737 fra Southwest opplevde noe lignende i går da deler av taket i cabinen ble revet opp og flyet fikk seg en takluke.
Man ser tydelig hullet i artikkelen til NYT http://www.nytimes.com/aponline/2011...d.html?_r=1&hp Quote:
Last edited by Someone; 02-04-2011 at 09:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,890
|
![]()
Og Southwest har nå satt 81 av sine 737 på bakken ifølge en pressemelding fra selskapet
Quote:
Last edited by Someone; 02-04-2011 at 09:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Southwest ar vel tidligere haft problemer med hul i taget. Mener at mindes en sag om dette for nogle år siden,
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Ser ikke bra ut. Er det dette som er det nye SKY interiøret?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,692
|
![]()
Forrige er her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=48528
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Nannestad
Posts: 984
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
En liten film http://www.avweb.com/avwebflash/news...ml?CMP=OTC-RSS
Ikke helt bra dette. Godt de kom seg ned med alle i behold |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,559
|
![]()
Selv om det er snakk om high cycle maskiner skal det bli interessant å se hva som er årsaken her. Igjen noe som er strukturelt oversett fra fabrikant eller andre årsaker mon tro?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,890
|
![]()
Forstår jeg det riktig er dette hullet også over/utenfor området man "fikser" med lapjoint og windowbelt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Ser ut til at det er rett bak midten av flyet, og på venste side, og det området tror jeg at er med i lap-joint-modifikasjonen ved passering av 50K cycles.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Indtil videre fundet fejl på 2 ud af 21 737-300:
In two other airplanes, the testing did detect small, subsurface cracks. Further evaluation and potential repairs will be necessary before those planes are returned to service. http://www.blogsouthwest.com/news/so...-737-300-fleet
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Gjelder dette bare Southwest sine fly, eller er/vil alle -300 bli berørt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,811
|
![]()
Hmmm... Jeg skal flyve 737-300 i morgen. Webjet GRU-SDU.
http://airfleets.net/flottecie/WebJet-active-b737.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,457
|
![]()
Jeg vil tro dette gjelder -300, -400 og -500. Bare vent å se
![]()
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,890
|
![]()
Nå sier jo SAS at de venter på beskjed fra Boeing om hva som skal sjekkes. Er jo faktisk greit å få vite hva man skal se etter og få tilsendt ADen (eler hva nå det er) før man begynner å lete
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,185
|
![]()
Boeing 737-300 er ikke det samme som Boeing 737-400 eller 737-500. Ettersom -500 er betraktelig kortere er det tilogmed mulig at den aktuelle skrogseksjonen ikke finnes på dette flyet.
Det er vesentlig å understreke at en AD på -300 gjelder for -300. Hadde den vært aktuell for -400/-500 hadde det vært sendt tilsvarende fra Boeing. Ingen grunn for noen til å antyde at fabrikken og operatøren ikke vet hva de holder på med...
__________________
Man small - why fall? Skies call - that's all! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7578721 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]() Quote:
Dette ser dog ut til å peke i retning av å gå inn under det med lap-joint inspeksjon/modifikasjon, så det vil mest sannsynlig komme til å gjelde for alle 3 variantene.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Konstiga saker i taket xBU 737 | Swedeline F28 | Flyteknisk forum | 12 | 17-08-2018 23:29 |
Stort jubileum: Southwest får 737 nummer .. 737. | LN-MOW | Flyforum | 0 | 07-06-2017 18:16 |
A day in the life of a Southwest 737 | LN-MOW | Flyforum | 3 | 05-04-2014 10:11 |
Nymalt United (CO) 737 fallt ned i et hull under taxing | Someone | Flyforum | 19 | 15-05-2011 12:03 |
Southwest med hull i skroget. | Hickok | Flyforum | 18 | 19-07-2009 17:08 |