![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2009
Location: SVG
Posts: 748
|
![]()
Et lite spørsmål til de som måtte ha peiling.
Hadde idag en fantastisk flott flytur fra Paro til Kathmandu med Drukair sin A319, Derimot hadde ikke bagasjen det like kjekt, som måtte bli igjen sammen med bagasjen til ALLE andre passasjerer. Selv erfarne turoperatører som var vant med at noe bagasje av og til måtte bli igjen, stusset nå på at ALT var igjen. Så spørsmålet er: Kan en A319 bli for tung med kun passasjerer og fuel for ca 1 time (pluss reserve), eller valgte heller selskapet og frakte viktigere ting i lasterommet. Kan jo legge til at Paro ligger på ca 2230m, har 1964m bane, været var flott med temperatur på 20 tallet og i enden av rullebanen var det fjell ![]() Bagasjen kom uansett med neste fly 2 timer senere, så er ikke sur, men bare lurer.
__________________
Upcomming... Tja, si det? Rundt omkring i Norge ? Så langt i år: Rundt omkring i Norge |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Høyden og rullebanelengden, gir nok en del restriksjoner. Jeg vet ikke hvordan det er med reserve fuel, men KTM og alternates i de områdene er vel en del mer utsatt for naturens vrede enn mange andre steder. Det er vel ikke gitt at de fikk med alle passasjerene heller? Dette blir bare vide spekulasjoner basert på den lille informasjonen som du har oppgitt.
Jeg tviler på at man ofret bagasjen for noe annet, hva i all verden skulle det være som man skulle ønske å frakte fra PBH til KTM som man ikke heller kan få fra andre steder som f.eks. India på en mye enklere måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tung statistikk på flyselskap, flyplasser etc | Farmer | Flyforum | 5 | 11-03-2012 21:52 |
Tung weekend i Sør Europa | krølle | Flyforum | 5 | 20-07-2008 21:14 |
DY med tung markedsføring i Sverige | litt-amatør | Flyforum | 21 | 04-03-2008 07:26 |