Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-10-2012, 16:00   #1
Bll spotter
ScanFlyer Gold
 
Bll spotter's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kolding
Posts: 1,286
Danmark Slip for bagage køen i Billund.

Som den første lufthavn i verden har Billund Lufthavn lanceret en service, hvor passagererne kan printe bagagemærket hjemmefra sammen med boardingpasset. Passagererne har taget godt mod det nye system, der giver lettelser for passagerer og lufthavnens medarbejdere ved checkin.

http://www.youtube.com/watch?v=3yTpDTE8obg
Bll spotter is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2012, 11:59   #2
JELSC
ScanFlyer Silver
 
JELSC's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 600
Default Re: Slip for bagage køen i Billund.

JA problemet er blot, at i discount indkøbscentret med plads til flyparkering (BLL), betyder denne "serviceforbedring" at de skærer ned i bemandingen andre steder. Som eksempelvis da de som "serviceforbedring" tvang alle til at checkke ind på automater/hjemme, hvorefter folk står i to køer den til automaterne og den til de få bagdrop. I forhold til før skærer de ned i antallet af koner i indtjekningsskrankerne og tvinger passagererne til at stå i kø længere. Og de koner de har tilbage ved bagdrop kender ikke de mest elementære lufthavnskoder. Den lufthavn var da den åbnede et dejligt sted at opholde sig, nu er den ganske enkelt en uhyrlig oplevelse. Topmålet er at de åbenlyst lyver overfor kunderne: "hvordan kan man boarde et fly der ikke er landet"?
JELSC is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2012, 12:02   #3
jefi99
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,812
Default Re: Slip for bagage køen i Billund.

Quote:
Originally Posted by JELSC View Post
JA problemet er blot, at i discount indkøbscentret med plads til flyparkering (BLL), betyder denne "serviceforbedring" at de skærer ned i bemandingen andre steder. Som eksempelvis da de som "serviceforbedring" tvang alle til at checkke ind på automater/hjemme, hvorefter folk står i to køer den til automaterne og den til de få bagdrop. I forhold til før skærer de ned i antallet af koner i indtjekningsskrankerne og tvinger passagererne til at stå i kø længere. Og de koner de har tilbage ved bagdrop kender ikke de mest elementære lufthavnskoder. Den lufthavn var da den åbnede et dejligt sted at opholde sig, nu er den ganske enkelt en uhyrlig oplevelse. Topmålet er at de åbenlyst lyver overfor kunderne: "hvordan kan man boarde et fly der ikke er landet"?
Er BLL blevet så slem? Er alle de ansatte "koner"?
Jeg har ikke fløjet til/fra/via BLL i mange år efterhånden...
__________________
jefi99 is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2012, 12:53   #4
JELSC
ScanFlyer Silver
 
JELSC's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 600
Default Re: Slip for bagage køen i Billund.

Quote:
Originally Posted by jefi99 View Post
Er BLL blevet så slem? Er alle de ansatte "koner"?
Jeg har ikke fløjet til/fra/via BLL i mange år efterhånden...
Det er min opfattelse. Kommer der ganske ofte.

Da den nye terminal åbnede var der et designprogram der blev overholdt, så der var en ensartet linie i skilte, farvebrug etc. Det er tydeligvis smidt væk. Eksempelvis er bygningen indvendig såvel som udvendig plastret til med reklamer.

Personalet vidste noget om det de beskæftiger sig med. Nu er det tydeligvis folk der intet aner om deres job, og udstråler en total ligegyldighed. (øhhhh kneder du koden for Köln?)

Man lyver direkte for kunderne: "Der er boarding for fly XXXX nu" VRØVL flyet er ikke landet endnu.

Man siger man satser på udenrigsfly med netværksselskaber - men man tydeligvis ligeglade med deres gode kunder: Lounge åbner om morgenen 15 minutter før første afgang. Priority bagdrop er hit-and-miss om den er åben. (de skal dog have ros for fast track).

Man kan nu ikke undgå at komme igennem deres parfumehelvede af en taxfree butik på vej fra security til gates. Samme forretning er nu udstyret med MEGET påtrængede sælgere.

Man åbner et nyt madsalgsområde på første sal. En fredag morgen hvor der er bunker af mennesker der egentlig gerne vil købe noget, vælger man ikke at åbne halvdelen, og sætte 2 mand til at betjene skønsmæssigt 100 mennesker i køen. (de flest gav op og gik med uforrettet sag (manglende indtægter)

I tilfælde af aflyste fly har man een person til at ombooke flere aflyste fly - samme person vælger så at skælde ud på at status pax selv booker om pr telefon og derved springer over i køen og tager "hendes" pladser.

Man vælger at købe en maskine til "security" der kan undersøge folks sko uden man skal tage dem af - den har man så efter ombygningen af "security" valgt at lade stå til pynt, hvorefter man så forlanger at folk skal tage sko og støvler af og gå barfodet over et gulv der vådt pga masser af regnvejr - at deres kunder får våde fødder er tydeligvis ikke deres problem.

Bagageudlevering tager som regel minimum 25 minutter før første bag er på båndet - før i tiden var båndet igang før de sidste pax var i hallen.

Så ja, personligt finder jeg virkelig at det er gået ned af bakke.
HVorfor jeg så flyver derfra? fordi alternatiivet via KRP er værre. Men derfor kan man jo godt påpege hvor elendigt det er.
JELSC is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2012, 18:31   #5
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
Default Re: Slip for bagage køen i Billund.

Quote:
Originally Posted by JELSC View Post
Det er min opfattelse. Kommer der ganske ofte.

Da den nye terminal åbnede var der et designprogram der blev overholdt, så der var en ensartet linie i skilte, farvebrug etc. Det er tydeligvis smidt væk. Eksempelvis er bygningen indvendig såvel som udvendig plastret til med reklamer.

Personalet vidste noget om det de beskæftiger sig med. Nu er det tydeligvis folk der intet aner om deres job, og udstråler en total ligegyldighed. (øhhhh kneder du koden for Köln?)

Man lyver direkte for kunderne: "Der er boarding for fly XXXX nu" VRØVL flyet er ikke landet endnu.

Man siger man satser på udenrigsfly med netværksselskaber - men man tydeligvis ligeglade med deres gode kunder: Lounge åbner om morgenen 15 minutter før første afgang. Priority bagdrop er hit-and-miss om den er åben. (de skal dog have ros for fast track).

Man kan nu ikke undgå at komme igennem deres parfumehelvede af en taxfree butik på vej fra security til gates. Samme forretning er nu udstyret med MEGET påtrængede sælgere.

Man åbner et nyt madsalgsområde på første sal. En fredag morgen hvor der er bunker af mennesker der egentlig gerne vil købe noget, vælger man ikke at åbne halvdelen, og sætte 2 mand til at betjene skønsmæssigt 100 mennesker i køen. (de flest gav op og gik med uforrettet sag (manglende indtægter)

I tilfælde af aflyste fly har man een person til at ombooke flere aflyste fly - samme person vælger så at skælde ud på at status pax selv booker om pr telefon og derved springer over i køen og tager "hendes" pladser.

Man vælger at købe en maskine til "security" der kan undersøge folks sko uden man skal tage dem af - den har man så efter ombygningen af "security" valgt at lade stå til pynt, hvorefter man så forlanger at folk skal tage sko og støvler af og gå barfodet over et gulv der vådt pga masser af regnvejr - at deres kunder får våde fødder er tydeligvis ikke deres problem.

Bagageudlevering tager som regel minimum 25 minutter før første bag er på båndet - før i tiden var båndet igang før de sidste pax var i hallen.

Så ja, personligt finder jeg virkelig at det er gået ned af bakke.
HVorfor jeg så flyver derfra? fordi alternatiivet via KRP er værre. Men derfor kan man jo godt påpege hvor elendigt det er.
Og jeg er helt sikker på at du har gjort ledelsen i BLL opmærksom på de her punkter ??? og måske fået svar ...
Hilsen Ole
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Sjekk den køen Hypern Småprat 27 02-11-2011 23:33
Du er nummer seks i køen... Isbamse Reiseforum 38 10-09-2010 08:51
Airpics-køen er tom! seilfly Flyforum 34 27-12-2007 01:47


All times are GMT +2. The time now is 05:07.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.